NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICHT

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door WebTeam »

Jabob65 schreef:Hierbij de link naar de officiële NRW website:

http://www.nak-nrw.de/aktuelles/kurznot ... agebetrug/

En inderdaad: wij willen vooruit kijken!
@Jabob65

Inderdaad: naar aanstaande woensdag, wanneer de meervoudige kamer bij de rechtbank Utrecht haar licht laat schijnen over de werkwijze sinds 15 mei 2011 van districtsapostel Armin Brinkmann in Nederland...

Het WebTeam
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Jabob65 »

@redactie, inderdaad, dan wordt nog spannend genoeg...!

Maar de kerkleden zijn snel tevreden hoor, de nieuw apostolische broeders en zusters in mijn omgeving maken zich in ieder geval nergens druk over. Ze zijn gericht op hun eigen gemeenschap en maken er het beste van. En gelijk hebben ze.
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door WebTeam »

Jabob65 schreef:@redactie, inderdaad, dan wordt nog spannend genoeg...!

Maar de kerkleden zijn snel tevreden hoor, de nieuw apostolische broeders en zusters in mijn omgeving maken zich in ieder geval nergens druk over. Ze zijn gericht op hun eigen gemeenschap en maken er het beste van. En gelijk hebben ze.
@Jabob65

Tot die vaststelling waren wij ook al gekomen. Het mensonterende voorbeeld van topfunctionarissen als Armin Brinkmann doet kennelijk in alle geledingen van de Nieuw-Apostolische Kerk goed volgen:
Redactie schreef:(...)

@zefyr

"... wij, die slechts zicht hadden op het schimmenspel." (...) Je hebt helemaal gelijk, maar toch staat mijn verstand er in feite telkens opnieuw bij stil. Ik kan er nog altijd niet over uit dat dít nu de werkelijkheid is die wij hier met zijn allen onder ogen hebben te zien. Met een ongelofelijk stuk terugwerkende kracht ook nog. Tóch is het zó - en níet anders. De onloochenbare feiten spreken boekdelen. Het is erger dan erg. Wat is iedereen toch besodemieterd; en het venijn blijkt zich continu te hebben schuilgehouden in de top van de organisatie. Een ten hemel schreiend schimmenspel is het inderdaad. Wie niet zwichtte voor de afdekcultuur die er heimelijk gold, werd vroeg of laat aan de dijk gezet; "kaltgestellt". Dit verklaart intussen ook het fenomeen dat de districtsvoorgangers zich ertoe hebben laten verleiden om aan het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland decharge te verlenen voor de jaarrekening 2009, wat absoluut nooit had mogen gebeuren. Dat kan straks maar één ding betekenen, namelijk: schuld bekennen en (bestuurs)functies neerleggen! Zulks kan men trouwens het best niet lang meer uitstellen. Wie medeplichtig is aan een economisch delict, kan zich in dit land niet verschuilen achter "de lieve God". Betrof het echter "alleen maar" een economisch delict. Men heeft het immers tevens gepresteerd om te willen zwijgen toen broeder Rohn was aangezegd dat men hem wel kapot zou procederen. Sterker nog, toen een bestuurslid (!) aan de opgroeiende kinderen in het gezin Rohn voorhield dat de kerkleiding goed voor ze zou zorgen wanneer de ouders -door toedoen van hun weerbarstige vader- uit elkaar zouden gaan!! Ik heb er enkele maanden over moeten nadenken maar daarna heb ik tot tweemaal toe districtsapostel Brinkmann hierover ingelicht - en wat doet die schijnheilige (!!) vervolgens??!! Precies: nothing at all. Aftreden dus: Brinkmann, Klene, Kamstra, en allen die met vrome smoelwerken doch op misselijkmakende wijze nota bene onderdanig en met de kaken op elkaar dezulken hebben "ondersteund". Gefaciliteerd derhalve. Witteboordencriminelen!!!

Kortom: hier moet handelend worden opgetreden, zowel door de rijksoverheid als door de enkelingen die binnen de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland het hart nog op de juiste plek hebben zitten. (...) Ik heb gezegd.

Het WebTeam/BEE

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Zo 20 Nov 2011, 17:02" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!".
Het WebTeam


N.B.
BakEenEi schreef:(...)
Doordat "het spel" door de machtigen hard wordt gespeeld, zijn er sindsdien vele nieuw-apostolische gelovigen gesneuveld. Bijvoorbeeld te denken aan de districtsoudste Thomas Feil, over wiens lotgevallen op dit Forum uitvoerig werd bericht. Talloze anderen gaan ten onder door de "op het hoogste niveau" in de Nieuw-Apostolische Kerk akkoord bevonden spelregels. Koppen dicht bijvoorbeeld over financieel wanbeheer. Twee jaar geleden, in april 2010, nadat hij mij o.a. had voorgehouden dat ik mij van het werk Gods (!) zou hebben gedistantieerd, schreef ik aan districtsapostel Armin Brinkmann het volgende:
  • (...) Maar nu; nu kijkt u op "anderen" neer. U bent een doorgewinterde zakenman geworden met genoeg eelt op de ziel om lastpakken van u af te houden. En zo handelt de nieuw-apostolische kerkleiding (tegenwoordig) "in commissie". Wie niet in stilzwijgen knipt en buigt wordt in uw politieke machtsbestel genegeerd, geïsoleerd en die mag helemaal wegkwijnen; althans daar stuurt u het met uw ongenaakbare houding op aan. Want u bent alleen een helper voor hen die eerst u helpen. Voor wat hoort wat. Hierbij wil ik het verder maar laten. De Nieuw-Apostolische Kerk wordt in Duitsland "een klassieke sekte" genoemd, zo las ik. Voor mij lijkt het intussen meer op een criminele organisatie. (...)
Uiteraard kun je dan in de Nieuw-Apostolische Kerk compleet "verrekken", zoals de Redactie elders op dit Forum al aanhaalde, welke kans ikzelf trouwens maar niet heb afgewacht, doch zulks terzijde, maar er is op deze manier bij dit kerkgenootschap vanzelf wel iets grondig mis. Voordat ik de kerk verliet, heb ik daarover wel 10 jaar lang mijn zorgen uitgesproken, bij allen die het aanging. Wie redelijk goed oplet, ziet het immers allemaal gebeuren wat er stilaan verkeerd uitpakt. In de Nieuw-Apostolische Kerk evenwel wordt een ieder geacht "de machtigen" níet tegen te spreken. Zij zouden aller dienaar zijn! Alleen; als je daarvan bitter weinig merkt, gaat er vast een keer lampje branden, wat je natuurlijk kunt negeren. Net zoals gezondheidsklachten. Echter, niet alles wat vanzelf komt, gaat ook vanzelf weer over. Zó ook bij de Nieuw-Apostolische Kerk, waar de machtigen hun hand lelijk hebben overspeeld. Niet op één terrein, doch op vele. Men is het vertrekpunt uit het oog verloren. Nee, niet voor de organisatie; maar het vertrekpunt in Zijn werk voor de levende have. In dat opzicht is er wel degelijk een faillissement in zicht. Het faillissement van de zelfgenoegzaamheid onder de machtigen. Niemand scheelde het wat, toen ik -vóórdat Brinkmann in Nederland aantrad- waarschuwde voor diens woorden...
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
Ondertussen, zo bleek later, liep betrokkene rond met ten minste één groot geheim: doordat hij zich niet aan de statuten had gehouden, was de gebiedskerk Nordrhein-Westfalen al in 2007 voor 10 tot 15 miljoen euro aan offerontvangsten kwijtgeraakt aan een internationale oplichtersbende. Met zo'n akkefietje kom je in de Nieuw-Apostolische Kerk als machtige bestuursvoorzitter straffeloos weg. Ook een tweede akkefietje in dezelfde orde van grootte (!) kan er nog wel mee door. Immers: "In de Nieuw-Apostolische Kerk evenwel wordt een ieder geacht 'de machtigen' níet tegen te spreken." Ja apostel, nee apostel. [wordt vervolgd op TV]

(...)


Uit" Bericht door BakEenEi op "Wo 06 Jun 2012, 10:21" in de thread "zal NAK NL doop andere kerken volledig erkennen?"
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Diderot »

WebTeam schreef:Tot die vaststelling waren wij ook al gekomen. Het mensonterende voorbeeld van topfunctionarissen als Armin Brinkmann doet kennelijk in alle geledingen van de Nieuw-Apostolische Kerk goed volgen:
Redactie schreef:(...)

@zefyr

"... wij, die slechts zicht hadden op het schimmenspel." (...) Je hebt helemaal gelijk, maar toch staat mijn verstand er in feite telkens opnieuw bij stil. Ik kan er nog altijd niet over uit dat dít nu de werkelijkheid is die wij hier met zijn allen onder ogen hebben te zien. Met een ongelofelijk stuk terugwerkende kracht ook nog. Tóch is het zó - en níet anders. De onloochenbare feiten spreken boekdelen. Het is erger dan erg. Wat is iedereen toch besodemieterd; en het venijn blijkt zich continu te hebben schuilgehouden in de top van de organisatie. Een ten hemel schreiend schimmenspel is het inderdaad. Wie niet zwichtte voor de afdekcultuur die er heimelijk gold, werd vroeg of laat aan de dijk gezet; "kaltgestellt". Dit verklaart intussen ook het fenomeen dat de districtsvoorgangers zich ertoe hebben laten verleiden om aan het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland decharge te verlenen voor de jaarrekening 2009, wat absoluut nooit had mogen gebeuren. Dat kan straks maar één ding betekenen, namelijk: schuld bekennen en (bestuurs)functies neerleggen! Zulks kan men trouwens het best niet lang meer uitstellen. Wie medeplichtig is aan een economisch delict, kan zich in dit land niet verschuilen achter "de lieve God". Betrof het echter "alleen maar" een economisch delict. Men heeft het immers tevens gepresteerd om te willen zwijgen toen broeder Rohn was aangezegd dat men hem wel kapot zou procederen. Sterker nog, toen een bestuurslid (!) aan de opgroeiende kinderen in het gezin Rohn voorhield dat de kerkleiding goed voor ze zou zorgen wanneer de ouders -door toedoen van hun weerbarstige vader- uit elkaar zouden gaan!! Ik heb er enkele maanden over moeten nadenken maar daarna heb ik tot tweemaal toe districtsapostel Brinkmann hierover ingelicht - en wat doet die schijnheilige (!!) vervolgens??!! Precies: nothing at all. Aftreden dus: Brinkmann, Klene, Kamstra, en allen die met vrome smoelwerken doch op misselijkmakende wijze nota bene onderdanig en met de kaken op elkaar dezulken hebben "ondersteund". Gefaciliteerd derhalve. Witteboordencriminelen!!!

Kortom: hier moet handelend worden opgetreden, zowel door de rijksoverheid als door de enkelingen die binnen de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland het hart nog op de juiste plek hebben zitten. (...) Ik heb gezegd.

Het WebTeam/BEE

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Zo 20 Nov 2011, 17:02" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!".
Het WebTeam


N.B.
BakEenEi schreef:(...)
Doordat "het spel" door de machtigen hard wordt gespeeld, zijn er sindsdien vele nieuw-apostolische gelovigen gesneuveld. Bijvoorbeeld te denken aan de districtsoudste Thomas Feil, over wiens lotgevallen op dit Forum uitvoerig werd bericht. Talloze anderen gaan ten onder door de "op het hoogste niveau" in de Nieuw-Apostolische Kerk akkoord bevonden spelregels. Koppen dicht bijvoorbeeld over financieel wanbeheer. Twee jaar geleden, in april 2010, nadat hij mij o.a. had voorgehouden dat ik mij van het werk Gods (!) zou hebben gedistantieerd, schreef ik aan districtsapostel Armin Brinkmann het volgende:
  • (...) Maar nu; nu kijkt u op "anderen" neer. U bent een doorgewinterde zakenman geworden met genoeg eelt op de ziel om lastpakken van u af te houden. En zo handelt de nieuw-apostolische kerkleiding (tegenwoordig) "in commissie". Wie niet in stilzwijgen knipt en buigt wordt in uw politieke machtsbestel genegeerd, geïsoleerd en die mag helemaal wegkwijnen; althans daar stuurt u het met uw ongenaakbare houding op aan. Want u bent alleen een helper voor hen die eerst u helpen. Voor wat hoort wat. Hierbij wil ik het verder maar laten. De Nieuw-Apostolische Kerk wordt in Duitsland "een klassieke sekte" genoemd, zo las ik. Voor mij lijkt het intussen meer op een criminele organisatie. (...)
Uiteraard kun je dan in de Nieuw-Apostolische Kerk compleet "verrekken", zoals de Redactie elders op dit Forum al aanhaalde, welke kans ikzelf trouwens maar niet heb afgewacht, doch zulks terzijde, maar er is op deze manier bij dit kerkgenootschap vanzelf wel iets grondig mis. Voordat ik de kerk verliet, heb ik daarover wel 10 jaar lang mijn zorgen uitgesproken, bij allen die het aanging. Wie redelijk goed oplet, ziet het immers allemaal gebeuren wat er stilaan verkeerd uitpakt. In de Nieuw-Apostolische Kerk evenwel wordt een ieder geacht "de machtigen" níet tegen te spreken. Zij zouden aller dienaar zijn! Alleen; als je daarvan bitter weinig merkt, gaat er vast een keer lampje branden, wat je natuurlijk kunt negeren. Net zoals gezondheidsklachten. Echter, niet alles wat vanzelf komt, gaat ook vanzelf weer over. Zó ook bij de Nieuw-Apostolische Kerk, waar de machtigen hun hand lelijk hebben overspeeld. Niet op één terrein, doch op vele. Men is het vertrekpunt uit het oog verloren. Nee, niet voor de organisatie; maar het vertrekpunt in Zijn werk voor de levende have. In dat opzicht is er wel degelijk een faillissement in zicht. Het faillissement van de zelfgenoegzaamheid onder de machtigen. Niemand scheelde het wat, toen ik -vóórdat Brinkmann in Nederland aantrad- waarschuwde voor diens woorden...
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
Ondertussen, zo bleek later, liep betrokkene rond met ten minste één groot geheim: doordat hij zich niet aan de statuten had gehouden, was de gebiedskerk Nordrhein-Westfalen al in 2007 voor 10 tot 15 miljoen euro aan offerontvangsten kwijtgeraakt aan een internationale oplichtersbende. Met zo'n akkefietje kom je in de Nieuw-Apostolische Kerk als machtige bestuursvoorzitter straffeloos weg. Ook een tweede akkefietje in dezelfde orde van grootte (!) kan er nog wel mee door. Immers: "In de Nieuw-Apostolische Kerk evenwel wordt een ieder geacht 'de machtigen' níet tegen te spreken." Ja apostel, nee apostel. [wordt vervolgd op TV]

(...)


Uit" Bericht door BakEenEi op "Wo 06 Jun 2012, 10:21" in de thread "zal NAK NL doop andere kerken volledig erkennen?"
.... En andermaal zien wij hier een eindeloos 'quoturberen' (zichzelf quoten), wat slechts gapen en verveling oplevert.
Enkele weken geleden meende ik hier gelezen te hebben dat de 'stam-quoturbator' TB afscheid van dit forum zou nemen? Binnenkort?
Of was dit slechts een wunschdenkende Hineininterpretation mijnerzijds?

Diderot.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door BakEenEi »

Diderot schreef:(...)

.... En andermaal zien wij hier een eindeloos 'quoturberen' (zichzelf quoten), wat slechts gapen en verveling oplevert.
Enkele weken geleden meende ik hier gelezen te hebben dat de 'stam-quoturbator' TB afscheid van dit forum zou nemen? Binnenkort?
Of was dit slechts een wunschdenkende Hineininterpretation mijnerzijds?

Diderot.
@Diderot

Het inhoudelijke ongenoegen is wat mij betreft wederzijds!

Het evangelie van Jezus Christus begint met respect voor de Schepper en diens schepping; uit "wederliefde". (...) Het apostolische werk behoort dit op zijn minst te weerspiegelen! Wanneer ik aan de nieuw-apostolische kerkleiding vragen stelde en het handelde in feite speciaal daarover, gaf men zelden of nooit thuis. Op zo'n manier blijven brandende vragen openstaan. Omdat er maar geen einde komt aan het aldus door de nieuw-apostolische kerkleiding veroorzaakte en in stand gehouden zinloze geestelijk geweld jegens naasten, herinner ik er steeds aan. Als je mij dat kwalijk neemt en je ondertussen zelf geen moeite doet om het aangekaarte onrecht in te dammen, heb je misschien wel een hart van steen!

Wie zich oprecht afvraagt wat er in de Nieuw-Apostolische Kerk op het ogenblik toch in 's hemelsnaam gaande is, moet eerlijk willen zijn want:
  • "Een beetje integer bestaat niet... "

    Uit: Bericht door Redactie op "Wo 31 Aug 2011, 16:09" in de thread "Außerhalb der von uns erkannten Ordnungen... "
De schermutselingen rond machtsfiguren in deze kerk hebben maar één oorzaak: ongeloof bij hen in het ware evangelie van Jezus Christus.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Jabob65 »

Het spijt mij dat sommigen Tjerk uitdagen om afscheid van het forum te nemen, ten eerste vind ik zijn pennenvruchten zeer waardevol, dit omdat de redactie op een consistente en begrijpelijke wijze de zaken verheldert maar ten tweede begrijp ik de drijfveren van dezulken, dus diegene die aandringen op vertrek, niet zo goed want het is toch makkelijker en effectiever om de actie bij jezelf te zoeken in een dergelijk geval; niemand is toch verplicht om de artikelen en forumbijdragen die op deze website geplaatst worden te lezen?

Van mijn kant geen waardeoordeel over Diderot maar ik wil wel duidelijk maken dat ik een geheel andere mening heb.

Voor mijzelf geldt overigens, dat de herhaling en de zaak belichten vanuit diverse perspectieven, juist een toegevoegde waarde is want sommige zaken zijn best wel complex, juist vanuit Theologisch perspectief want het handelt toch allemaal om de goede zaak; liefde in waarheid, en vrede en Gerechtigheid.
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door WebTeam »

@all

Enkele reacties ter zake in Duitsland:
tergram schreef:So, die Telefonrunde geht heute weiter. Der gestrige Eindruck wird bestätigt:
  • Man ist sehr unzufrieden damit, dass keine Erklärung dafür abgegeben wurde, dass über die Sache jahrelang (!) geschwiegen wurde und die Information erst erfolgte, als die britische Presse bereits über den Prozess berichtete.

    Man hat den Eindruck, dass nur das zugegeben wurde, was ohnehin schon bekannt ist. Vermutung "Da ist noch mehr passiert..."

    Aus AT-Kreisen hörte ich, dass Opfereinnahmen und GD-Besuche in NRW dramatisch eingebrochen sind. In einzelnen Gemeinden soll der Opferkasten am Sonntag inzwischen "so gut wie leer" sein. (O-Ton: "Der Kasten ist noch leerer als die Kirchenbänke im Wochengottesdienst.") Daher werden Dr. Leber's Statement und die verbale Canossa-Runde von Herrn Brinkmann als Akt der Verzweiflung gewertet.

    Man hat den Eindruck, Dr. Leber hätte ein Machtwort gesprochen und unausgesprochen den Befehl "Rückkehr zur Tagesordnung" gegeben. Das will man vielfach nicht einfach so hinnehmen und schon gar nicht befolgen.

    Das, was aus Sicht vieler Mitglieder nötig wäre, nämlich Selbstverwaltung der Germeinden, finanzielles Mitbestimmungsrecht, demokratische Prozesse an der Basis etc. ist nicht ansatzweise geplant. Das scheint viele tief zu enttäuschen.

    Man hatte angesichts der Größenordnung des Desasters den Rücktritt von Herrn Brinkmann erwartet und ist enttäuscht, dass dieser sich ausschliesslich als "armes Opfer böser Betrüger"darstellt, aber keine (Mit)Verantwortung übernimmt.

Bron: Bericht bij Glaubensforum24 (Das Forum für christlichen Dialog und Austausch) door Tergram op "08.10.2012, 11:54" in de thread "NAK-NRW: Finanzen 2011, Broschüre aufgelegt".
DerPropagandaminister schreef:@ chorus

Ich habe zwar die Veranstaltung nicht besucht da ich erst dann wieder die NAK besuchen werde wenn der Einfluss des Lügenboldes Brinkmann durch seine längst fällige Entsorgung nicht mehr da ist. Ich habe aber auf der NAK-NRW-Seite eine Zusammenfassung gelesen bei der mich folgender Satz irritiert:

"Ein Ergebnis (der professionellen Untersuchung, Anm. d. Verf.) sei, dass es tatsächlich Versäumnisse vonseiten der Kirchenleitung gegeben habe..."

Mit Kirchenleitung kann ja nur Brinkmann gemeint sein da er ja deutlich gemacht hat, dass er andere nicht informiert hat. Das ist wieder eine typische Verschleierungsfloskel die sicher auch aus juristischen Gründen gewählt wurde. Ich finde, dass er mit seiner Entschuldigung zu billig davon kommt, m. E. muss er für den Schaden aufkommen wenn ihm zweifelsfrei nachgewiesen werden kann, dass seine Versäumnisse ursächlich für den erfolgten Betrug und damit den Millionenverlust sind. Das heißt, dass seine Altersbezüge bis auf das Existenzminimum solange gepfändet werden sollten bis seine Rentenansprüche zusammen mit seinem Leib diese Erde verlassen. Ich gehe allerdings davon aus, dass die Justiz das Recht insoweit beugen wird, dass Brinkmann ungeschoren davon kommt.

Ich finde es unanständig, wie man es leider nicht nur bei Brinkmann sondern oft auch in der Politik sehen kann - ein aktuelles Beispiel ist der Kommunistenfunktionär Kurt Beck und sein Millionengrab Nürburgring - dass die handelnden Personen ein der Verantwortung entsprechendes Salär einfordern, wenn sie aber dann Fehler machen sich mit einem "....sorry, aber jedem passieren Fehler..." aus der Affäre ziehen.


Bron: Bericht bij Forum "Glaube & Kirche" (Eine Plattform zum religiös orientierten Gedankenaustausch) door DerPropagandaminister op "08.10.2012, 11:52" in de thread "NAK-NRW um 10 Millionen Euro betrogen".
Het WebTeam
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door willempower »

@ webteam

Ook ik las het bericht , niet in detail en is lijkt me ook niet nodig .
Het is zo simpel als wat : je legt de interne regels naast je neer als je denkt ik kan meer verdienen .
Je licht niemand in en klaar , even excuus aanbieden en iedere offeraar weer blij .
Daarbij wil ik me niet aan de indruk onttrekken dat Brinkman iets chantabels heeft over Leber .
Ze hebben elkaar in de houdgreep .

Klene zal zijn excuusbrief wel aan het schrijven zijn al , met dit als voorbeeld .

En de kerk loopt wel leeg , en hij verkoopt de kerken onder hun kont .
Handel is handel , geleerd van die oude autohandelaar theoloog .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Diderot »

Jabob65 schreef:Het spijt mij dat sommigen Tjerk uitdagen om afscheid van het forum te nemen, ten eerste vind ik zijn pennenvruchten zeer waardevol, dit omdat de redactie op een consistente en begrijpelijke wijze de zaken verheldert maar ten tweede begrijp ik de drijfveren van dezulken, dus diegene die aandringen op vertrek, niet zo goed want het is toch makkelijker en effectiever om de actie bij jezelf te zoeken in een dergelijk geval;
Ik daag niemand uit om weg te gaan of om te blijven, ik vraag alleen aan TB waarom hij 'A' zegt ('binnenkort ga ik weg') maar 'B' lijkt te doen ('ik blijf').
Dit is des te opmerkelijker gezien zijn eigen morele superioriteit, want (aldus TB): "Een beetje integer bestaat niet...."
Jabob65 schreef: niemand is toch verplicht om de artikelen en forumbijdragen die op deze website geplaatst worden te lezen?
Van mijn kant geen waardeoordeel over Diderot maar ik wil wel duidelijk maken dat ik een geheel andere mening heb.
Voor mijzelf geldt overigens, dat de herhaling en de zaak belichten vanuit diverse perspectieven, juist een toegevoegde waarde is want sommige zaken zijn best wel complex, juist vanuit Theologisch perspectief want het handelt toch allemaal om de goede zaak; liefde in waarheid, en vrede en Gerechtigheid.
Het letterlijk herhalen van eerdere bijdragen vind ik persoonlijk iets heel anders dan 'nieuwe perspectieven toevoegen'. Maar goed, je hebt helemaal gelijk dat niemand verplicht is om welke bijdrage dan ook te lezen. Ook die van mij niet, uiteraard.

Diderot.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Lmg »

@ allen,

Voor Brinkmann en Leber is onderstaand van toepassing;
Wie eerlijkheid verwart met een door de feiten afgedwongen bekentenis, plakt het etiket
van rozewater op een beerput. Het etiket is lief bedoeld. Maar de put blijft stinken.

Bron: Godfried Bomans, Noten kraken, April 1976 ( twaalde druk)

Lmg
Plaats reactie