Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

@ll,

Het is opvallend dat ‘Apostel’ Peter Klene niet in zicht is, hij schijnt alle verantwoordelijkheden te hebben afgewenteld
op Het ‘’Hoofd Centrale administratie der Nieuw Apostolische Kerk ‘’ District evangelist Ruud Vis.

Dus niet alleen P. en Hans wordt wakker, maar ook…R.D.Vis wordt waker! En natuurlijk vele anderen.

En tja, ''''de Kerkwoordvoerder'''' die voerdt het woord niet meer. En volkomen te begrijpen, immers moet Priester Reinier van Markus de meeste vragen over de 'onvolkomendheden' beantwoorden met nieuwe 'onvolkomenheden' Tja. Das erg lastig.

Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ all
Ondertussen gaat Klene gewoon door met geld verkwisten aan onnodige advocaatkosten .

Offerpot leeg en leden pikken zijn gedrag niet meer , staat er echt aan te komen .

Wakker worden allemaal ..

Afbeelding

Dit afbeelding lijkt veel op het bestuur van de kerk .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Noise »

@LMG

Wat Nijland hier verteld over RR is hem wel kwalijk te nemen!!!
Hij moest van zijn Don de post bezorgen, dat heeft hij gedaan.. De negatieve verhalen die hij hier schijnbaar bij vertelde over RR m.b.t. fouten in de bouw van Eimersteatte valt weer onder het aantasten van iemands eer en goede naam. Zoals de NAK het zo belangrijk vind dat dit niet gebeurt...
Ik snap dat het voor een broeder als Nijland belangrijk is om hogerop te komen,.. ik snap alleen niet dat zo'n persoon daarbij zelf zijn geweten wilt uitschakelen.
Dit geldt ook voor P. H.. Ik ken H., als jeugdleider. Hij is directeur van een school.. Het is de typische NAK indoctrinatie dat hij ook hier schijnbaar mee de mist in gaat, zoals in het verhaal van de broeder met beperkingen. Ik geloof dat dit gebeurt aan de hand van de verhalen die ik op dit forum lees, ik ga dit voor mij zelf na of het waar is dat P.H dit laat gebeuren...

M.v.g.
Noise
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

De oorlogshandelingen van het nieuw-apostolische kerkbestuur hebben een nader vervolg gekregen:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam


P.S. Kan iemand ons vertellen of priester Reinier van Markus nog in leven is? Wij wachten namelijk nog steeds op de verlossende woorden die hij volgens mr. De Lange moet spreken voor wat betreft de diverse beslagleggingen. Zie resp. de redactionele berichten op "za 26 nov 2011, 13:00" in de thread "WebTeam in spoedzitting bijeen ivm nieuws mbt Der Fall Rohn" en op "za 03 dec 2011, 13:54" in de onderhavige thread.
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door BakEenEi »

BakEenEi schreef:@all

Ook ik vind het een vreemde zet van het kerkbestuur. Zijzelf geeft op beslissende momenten steevast niet thuis. Hierdoor blijft het bij eenrichtingverkeer in de communicatie. Dat is in wezen de voornaamste oorzaak van kritische geluiden op dit Forum. Het eerste wat mij nu trouwens te binnen schoot was de omstreden verklaring van het kerkbestuur tegen Ronald Rohn, de afgelopen zomer. Betrokkene maakte bezwaar en spande daarna een kort geding aan, maar desondanks liet men de bewuste verklaring op de landelijke website staan. Pas na een vonnis bond men (met tegenzin) in. Verder klopt het vanzelf dat priester Reinier van Markus, de zogeheten perswoorvoerder bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, ingekomen correspondentie doorgaans onbeantwoord laat. Juist zo'n laconieke taakopvatting roept natuurlijk aansluitend telefonische vragen op bij de "hogere verantwoordelijke leidinggevenden". Verder stuit het mij tegen de borst dat men niet eerst een open gesprek is aangegaan. Geld schijnt voor de kerkleiding tegenwoordig geen enkele rol meer te spelen. Wat dat betreft mankeert het niet aan transparantie. Wij kunnen nu allemaal zien wat er feitelijk gebeurt met de offerontvangsten: daarmee wordt eerst de advocatuur in ons land gesponsord. Wat een toestand wordt het op deze manier!

Iets anders nog. Ik vind dat de Forumregels...
  • Forumregels
    Registratie op het forum is gratis! Het beoogt een reële inhoudelijke discussie met elkaar aan te gaan. Neem ook het onderstaande in acht.
    Houd het taalgebruik altijd netjes. Beledig nooit andere gebruikers. Vermijd ook onnodig grievende of discriminerende opmerkingen.
    Het plaatsen van links en/of afbeeldingen met commerciële inhoud, met als doel naamsbekendheid of omzet te genereren, is niet toegestaan.
    Het is niet toegestaan enige vorm van naakt te plaatsen in een bericht, handtekening of avatar.
    Evenmin is het toegestaan als één en dezelfde gebruiker meerdere hoedanigheden aanneemt door zich vaker dan eenmaal te laten registreren.
    Gebruikers die zich hierbij misdragen of schade aan de site toebrengen, worden verwijderd van het forum en zijn daarna niet meer welkom.
    Eigenaren en/of moderators van het forum zijn nimmer aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, voortvloeiend uit gebruik daarvan.
... het verdienen om te worden nageleefd. Dat geldt uiteraard niet in de laatste plaats voor mijzelf. Het is om deze reden dat ik graag de bijlagen wil inzien bij de brief van mr. De Lange. Het zou immers ook gaan om één of meerdere van míjn berichten op dit Forum. Als daar dingen in staan die onjuist zijn, of zo, moet de inhoud worden aangepast. Na het weekend kom ik op deze zaak terug.

Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht door BakEenEi op "vr 02 dec 2011, 00:03"
@all

Inmiddels ligt het bedoelde weekend achter en zien wij nu een soort van loopgravenoorlog ontstaan tussen "het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland enerzijds, met als "lijstduwer" onder de verongelijkte belanghebbenden in haar geledingen de districtsevangelist R.D. Vis in diens "hoedanigheid als bureauhoofd van ons kerkelijk kantoor in Nederland", en anderzijds enkele kinderen van een in de "kring der dienaren" vermeende mindere God. Straatkinderen, zeg maar, die een zwervend bestaan lijden sinds in de Nieuw-Apostolische Kerk voor hen de wind uit een andere hoek is gaan waaien. Terwijl het kerkbestuur (naar Prediker 1: 18) kamerbreed de opvatting huldigt "wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart", en zij daardoor zo terughoudend mogelijk is in het betrachten van de door velen gewenste transparantie ten aanzien van bijvoorbeeld de financiële administratie van het kerkgenootschap, vinden de op die manier stiefmoederlijk bedeelde straatkinderen dat zij informatie en "gewetensvolle zielszorg" te kort komen. Ook ontbreekt het ze intussen aan "een door de geest van naastenliefde gedragen maatschappelijke zorg" want de kerkleiding graait maar ongegeneerd in de offerontvangsten om het honorarium te kunnen betalen van de juristen die namens hen tegen degenen, die allang monddood hadden moeten zijn, ten strijde zijn getrokken, terwijl de verstrooiden het alleen nog maar kunnen hebben van hun aangeboren overlevingsdrang.

Over gewraakt proza in míjn forumbijdragen blijkt mr. De Lange niet in detail te zijn getreden, zodat ik voorshands met de schrik ben vrijgekomen.

Het is wat met de toestand in de wereld. De ene brandhaard is nog niet gedoofd, of de andere dient zich alweer aan.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@all
De redactie kon niet weten voor welke donderdag een reactie verwacht moest worden en op wat ?
Trouwens nu word niet meer gevraagd om IP nummers en de telefoon nummers en namen .
Maar misschien moeten we nu wel schrijven in navolging van kleuter de bruijn met zijn kleurpotloodjes over
W1 ,B1, Z3 . Zo deden hun dat ook in hun goede tijden met R.R.
We kunnen als voorbeeld Peter Klene 1 PK noemen en Nico 2PK .
Mijn IP no staat er ok keurig bij nu al , ik doe wel wat ze vragen .
Wat me echt opvalt dat hun binnen een week antwoord willen en dat mijn vragen al 10 jaar daar op de plank liggen.

Maar ja van Markus is zoek als kerkwoordvoerder , schijnt nu in een geblindeerde auto te rijden .
Hij schaamt zich diep dat hij door Klene misbruikt word .
Mocht iemand hem zien maak hem dan opmerkzaam dat er nog vragen liggen bij hem .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door hiawhata »

@ de Lange

Waarom vraagt u niet naar mij , komt dat omdat ik broeder Moesker tijdens zijn eenzame opsluiting van eten voorzie ?
Ik geef even op wanneer ik niet kan de komende 6 weken , op maandag dinsdag de woensdagen volg ik dit forum en op donderdag doe ik de was , en vrijdags ga ik naar de markt .
Zaterdag heb ik een dagje vrij , maar op de zondagen kan ik wel , vroeger ging ik naar de kerk , maar sinds het omgebouwd is tot een sekte volg ik niet meer .
Maar u kan me altijd wel bellen hoor , als u dan tevens namens deze sekte mijn brieven even beantwoord , aangezien de kerkwoordvoerder zoek is .

Mvg Hia
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Ter informatie:
Van: "Forumredactie APOSTOLISCHEOBSERVER.NL" <redactie@apostolischekritiek.nl>
Onderwerp: Dringend verzoek om inlichtingen
Datum: Wo, 7 december, 2011 10:39 pm
Aan: secretariaat@nak-nl.com
CC: info@vdladvocaten.nl

Aan het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
P/a Utrechtseweg 73-I
3818 EB Amersfoort

Betreft: Dringend verzoek om inlichtingen


L.S.

Nogmaals brengen wij bij u onder de aandacht dat priester Reinier van Markus naar wie wij allerwegen worden verwezen voor het beantwoorden van onze vragen, steevast elk antwoord schuldig blijft. Zie onder met name onze berichten van 23 november jl. en van 1 december jl.

Verder verwijzen wij naar de onderstaande quote uit het vanmiddag geplaatste forumbericht"
  • [begin citaat]
    Gezien het feit dat priester Reinier van Markus telkens opnieuw in gebreke blijft om als (pers)woordvoerder van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland antwoord te geven op vragen die aan hem worden voorgelegd, spreken wij door middel van dit forumbericht het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland aan op haar verantwoordelijkheden in het kader van de aanwijzing (namens de Minister van Financiën) van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) ten behoeve van voornoemd kerkgenootschap. In dat licht past volledige transparantie met betrekking tot de gevoerde financiële administratie. Hoe zijn de -deels door de fiscale giftenaftrek gefaciliteerde- schenkingen aan het kerkgenootschap aangewend?

    Het is om deze reden dat wij wensen te beschikken over kopieën c.q. afschriften van alle jaarrekeningen over -voor zover van toepassing- de achterliggende vijf jaren welke de betreffende bestedingen tot in de finesses doen ophelderen. Wij verzoeken in dezen om een omgaande reactie omdat mr. De Lange ons op de hielen zit met een ultimatum. U zult begrijpen dat wij de gevraagde informatie nodig hebben alvorens nog tijdig op diens ultimatum te kunnen reageren!

    Daarnaast willen wij weten hoe het zit met de diverse beslagleggingen, ten aanzien waarvan de districtsevangelist R.D. Vis en apostel Peter Klene vorige week tegenover Bauke Moesker hebben verklaard dat de meeste waren opgeheven.

    Ook willen wij ons er graag van kunnen vergewissen dat de laatste statutenwijziging op rechtsgeldige wijze tot stand is gekomen. Toen de vorige statuten nog golden, waren er volgens ons mogelijk te weinig bestuursleden benoemd.

    Ten slotte delen wij mede dat wij ons grote zorgen maken over de financieringsbron voor de honoraria van alle door (ex)leden van het kerkbestuur ingehuurde vakdeskundigen die hun privé- en/of kerkelijke (zakelijke) belangen dienen te behartigen. Wij vrezen ter zake het ergste, namelijk fraude.

    (...)

    Bron: viewtopic.php?f=20&t=410&p=3703#p3697
    [einde citaat]
Wilt u ons hieromtrent alstublieft omgaand antwoorden, vóór vrijdag 9 december aanstaande.

Met vriendelijke groet,
B. Moesker
Plutolaan 295
9742 GJ GRONINGEN

c.c. Mr. P.A. de Lange


------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: [Fwd: Bijna alle conservatoire beslagen opgeheven?]
Van: "Forumredactie APOSTOLISCHEOBSERVER.NL" <redactie@apostolischekritiek.nl>
Datum: Do, 1 december, 2011 4:58 pm
Aan: vragen@nak-nl.org
CC: info@vdladvocaten.nl
--------------------------------------------------------------------------



Geachte heer Van Markus,

Beleefd verzoek ik u uiterlijk donderdag voor 17.00 uur alsnog te antwoorden op het onderstaande e-mailbericht namens de redactie van het "Forum voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!"

Met alvast dank en vriendelijke groet,
B. Moesker
Plutolaan 295
9742 GJ GRONINGEN

c.c. Mr. P.A. de Lange


------------------------- Oorspronkelijk bericht-------------------------
Onderwerp: Bijna alle conservatoire beslagen opgeheven?
Van: "Forumredactie APOSTOLISCHEOBSERVER.NL" <redactie@apostolischekritiek.nl>
Datum: Wo, 23 november, 2011 5:34 am
Aan: vragen@nak-nl.org
CC: redaktion@glaubenskultur.de
--------------------------------------------------------------------------



Betreft: de zaak Rohn


Goedemorgen,

Graag vernemen wij omgaand van u wat ervan waar kan zijn, wat districtsevangelist Vis gisteren aan broeder Bauke Moesker liet weten, namelijk dat zeer recent de rechter nader tot het oordeel zou zijn gekomen dat thans grotendeels de grondslag ontbreekt voor de aanvankelijke op voornamelijk kerkelijk onroerend goed gelegde conservatoire beslagen zodat de meeste van deze beslagen er nu met medewerking van broeder Rohn vanaf zijn gehaald.

Tjerk B.


--
Forumredactie
APOSTOLISCHEOBSERVER.NL

Forum voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!

http://samenapostolisch.nl/phpbb3/
redactie@apostolischekritiek.nl
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

Goedemorgen,

Opziener Kamstra is gisteravond in Veendam geweest, en zoals ik begreep
is iedereen opgeroepen om aanwezig te zijn.
Er zou iets worden bekend gemaakt van bijzondere of belangrijke aard.
Kan @ Jabob of iemand anders ons hierover informeren ?

Groet Lmg
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door BakEenEi »

Redactie schreef:OPEN BRIEF

  • Geachte heer De Lange,

    De tale Kanaäns houdt er merkwaardige dialecten op na, zult u de laatste tijd misschien wel eens hebben gedacht.


    (...)
    Al begrijpen wij, "het voltallige WebTeam", hoe in de praktijk het juridische steekspel soms gespeeld moet worden; ons stuit het tegen de borst hoe ook bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland er een soort van graaicultuur heeft kunnen ontstaan. Inmiddels zult u ermee bekend zijn hoe bij deze kerk de bestuurlijke organisatie is ingericht. Drie personen zwaaien er de scepter en zij laten zich nauwelijks controleren. Weliswaar bestaat er de zogenaamde "landelijke vergadering", maar de ongewenste dubbele verhoudingen tussen enerzijds de districtsvoorgangers en anderzijds binnen "het bestuur" hun te controleren "zegenaars" hebben ertoe geleid dat eerstgenoemden vrijwel overal protestloos in meegaan. Zo'n ondeugdelijke constructie schreeuwt om moeilijkheden. Als het goed is, weet u hier nu al alles van.

    (...)
    Tot overmaat van ramp is de bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland sedert 15 mei jl. iemand met een buitenlandse nationaliteit, die te pas en te onpas doet alsof hij de Nederlandse taal niet machtig hoeft te zijn!

    (...)
    Het WebTeam
(...)

Uit: bericht door Redactie op "wo 07 dec 2011, 14:04" in de thread Open brief aan mr. P.A. de Lange inzake "het werk des Heren"
@all

Even voor het goede begrip: het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland bestaat uit districtsapostel Brinkmann, tevens voorzitter, en dan nog twee "gewone leden", te weten apostel Peter Klene en opziener Kamstra. Hoe opziener Kamstra diens bestuurlijke verantwoordelijkheden waarmaakt, lijkt een groot raadsel. In elk geval komt daarvan vrijwel niets naar buiten. Grote vraagtekens echter zijn er te plaatsen bij het bestuursvoorzitterschap van de Duitstalige districtsapostel Armin Brinkmann. Als hij wat de dagelijkse gang van zaken betreft namelijk goeddeels zou afgaan op informatie van apostel Peter Klene, van wie in bestuurlijk opzicht óók al weinig wordt vernomen behalve dan ooit diens schrijven "Santpoort, 21 februari 2010", ontstaat er, gezien het roerige vaarwater waarin de Nieuw-Apostolische kerk in Nederland zich thans bevindt door enorme financiële verliezen en allerlei rechtszaken daaromtrent, een alarmerende situatie die slechts het predicaat verdient van onbehoorlijk bestuur. De districtsvoorgangers met hun eigen "politieke verantwoordelijkheid" vanuit de "landelijke vergadering" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland waarin zij zich hebben laten benoemen, schijnen zich dit niet te willen realiseren! Het komt ze nog duur te staan.

Groet,
BakEenEi
Laatst gewijzigd door BakEenEi op do 08 dec 2011, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Less Is More
Plaats reactie