Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Noise »

@sommige deelnemers.

Bla bla bladiebla bla bleghhh!
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Criticus »

Noise schreef:Bla bla bladiebla bla bleghhh!
Fisherman's Friend doet wonderen :)
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Noise »

Inderdaad, men praat soms p**p. En dat stinkt!
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Emile »

Reclame maken voor een merk, mag niet op deze site. 8-)
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 17.30 uur]
BakEenEi schreef:(...)
In mijn beleving wanen bestuurders van de Nieuw-Apostolische Kerk zich onaantastbaar, mede doordat men zichzelf de beschikking toe-eigent over alle offerontvangsten, zelfs indien deze vervolgens eigenmachtig worden aangewend om (zonder enig voorafgaand overleg) naasten juridisch te vervolgen die bij hen -op zoek naar de gerechtigheid van God- vergeefs hadden aangeklopt. Bij zulke wantoestanden is weliswaar op zijn minst een welgemeend excuus op zijn plaats, maar een dergelijk excuus zal pas geloofwaardig zijn indien alle medebestuurders zich daaraan onvoorwaardelijk verbinden, en tevens allen die het onbehoorlijke bestuur wat hier m.i. aan de orde is langdurig onterecht hebben gelegitimeerd. Het roer moet compleet om; dus "terug naar Gods ordeningen" zoals Br. Moesker het hier al sinds jaar en dag heeft bepleit.

Aangezien ikzelf zelden of nooit serieus gehoor heb gevonden bij de nieuw-apostolische kerkleiding (door de jaren heen zijn enkele honderden brieven van mij onbeantwoord gebleven), lijkt het mij een ijdele hoop om er nog altijd rekening mee te houden dat men nú opeens wél zou reageren. Maar ja; zeg nooit "nooit"...

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "za 20 nov 2010, 14:34" in de thread "vergeten - vergeven - verzoenen".
@all

Om toch maar weer naar het onderwerp van deze thread terug te keren, hierbij de bovenstaande -intussen historische- quote, plus (zie onder) nog enkele waardevolle woorden van de stamapostel:
  • "Noch einmal: Die Bezirksapostel stehen für Fragen zur Verfügung; letztlich können Fragen auch dem Stammapostel vorgelegt werden."

    Bron: Neuapostolische Kirche International - Offizielle Verlautbarungen - Stammapostel Leber am 01.03.2011: Was tun, wenn man Lehraussagen nicht versteht?

Dát geef de burger moed, zou men denken! Het bleek echter met terugwerkende kracht holle retoriek te zijn:
BakEenEi schreef:(...)
In antwoord op diens bevreemdende reactie van 23 december 2009 schreef ik aan D.Ap. Brinkmann o.a. het volgende terug:
15-03-10 15:53
Met andere woorden: zoals in de Nieuw-Apostolische Kerk alles van hogerhand wordt uitgedacht en georganiseerd, daar heeft God zelf als geen ander de hand in en daarom kunnen wij ons daarbij gerust neerleggen. Kinderen Gods behoeven dus weinig of niets te vragen want uit eigen beweging geeft God alle antwoorden en uitkomsten op Zijn tijd. Waar het op aankomt zou zijn dat kinderen Gods de dienaren daartoe in alle opzichten van ganser harte ondersteunen. Met deze vorm van onderdrukking heb ik mij willen vereenzelvigen totdat het mijn gezondheid uiteindelijk dermate had geschaad dat ik het totaal niet meer kon opbrengen.

"Met deze vorm van onderdrukking" schreef ik... Al gaf ik in de Nieuw-Apostolische Kerk aan dat bepaalde omstandigheden, wantoestanden in feite, mij ongelofelijk belastten; dan nog werd ik geacht erin te berusten!

Overigens met alle respect, doch in uw antwoordschrijven van 23 december 2009 heeft u precies hetzelfde gedaan: alleen bidden helpt niet!!



17-03-10 13:43
Sinds nu uw brief van 23 december 2009 in mijn bezit is en ik mij stilaan beter bewust word van wat u feitelijk heeft geantwoord, en ik mij dus ook realiseer wat u juist níet heeft beantwoord van hetgeen waarover ik u zo uitvoerig mogelijk inlichtte, voel ik mij door u ernstig geschoffeerd. Zo ernstig, dat ik niet kan goedvinden dat deze handelwijze niet door onafhankelijke derden vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk verder wordt onderzocht. Zoals de "Leidraad dienen en leiding geven" zulks aangeeft, kan een gerezen conflict worden voorgelegd aan een hogere verantwoordelijke leidinggevende. Dit is wat ik wens dat er nu gebeurt.

Een en ander betekent dat ik u hierbij verzoek de desbetreffende procedure in gang te zetten zodat in liefde en in waarheid gerechtigheid geschiedt.

Met uw opmerking "Es ist schade, dass Ereignisse in der Vergangenheit dazu geführt haben, dass Sie sich von dem Werk Gottes distanzierten und sogar aus der Neuapostolischen Kirche ausgetreten sind" heeft u niet alleen mij en mijn gezin op hovaardige wijze gekrenkt, maar impliciet ook alle anderen die de Nieuw-Apostolische Kerk eveneens door machtsmisbruik zijn ontvlucht dan wel in het verleden werden geëxcommuniceerd omdat men bijvoorbeeld niet kon leven met de geloofsdwang waaronder de Boodschap van St.Ap. Bischoff verplichtend in elke openbare eredienst moest worden gepredikt.
Hoewel ik nadien D.Ap. Brinkmann er wel 10 keer aan heb herinnerd dat ik nog wacht op een correcte beantwoording van mijn correspondentie, heb ik van hem niets meer mogen vernemen. Dat belooft nog wat voor nieuw-apostolisch Nederland wanneer uitgerekend deze machtspoliticus in mei 2011 van D.Ap. De Bruijn het roer overneemt...

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "vr 04 feb 2011, 14:12" in de thread "Elders gelezen... "
Aan de andere kant; staan wij het onszelf nog wel toe om -als het om bedrijfsmatige aangelegenheden gaat- enigszins realistisch te blijven? Dan zouden wij namelijk snel inzien dat zowel stamapostel Leber als districtsapostel Brinkmann zich bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland op de zaak hebben verkeken. Er was hier geen behoefte aan een vliegende kiep maar gewoon aan iemand die bij wijze van spreken kon tippen aan de vroegere opziener Lakerveld, aan oudste Bijland, de districtevangelist Bloem, herder Anbeek, priester IJzenbrandt of thans: broeder David Jansen! Bij hen waren de zaken beslist niet uit de hand gelopen.
Redactie schreef:@all

Toen er onlangs een kort geding diende bij de rechtbank Utrecht en zowel districtsapostel Armin Brinkmann was gedagvaard als apostel Peter Klene, lieten beiden zich bij monde van een advocaat wegens drukke werkzaamheden excuseren. De districtsapostel bevond zich in Litouwen, aldus de rechtsgeleerde die duidelijk maakte dat zijn cliënt zich op een zo korte termijn uiteraard niet aan diens vele verplichtingen kan onttrekken. De voorzieningenrechter hoorde dit impliciete succesverhaal aan maar zij viel niet -daardoor overrompeld- van haar zetel. Immers, niettegenstaande de omstandigheid dat aan betrokkene tevens de leiding was toevertrouwd over Litouwen en diens verantwoordelijkheden hem daar nu ook brachten, had hij weten te bewerkstelligen dat er in zijn plaats maar liefst vier anderen ter zitting waren verschenen, te weten drie advocaten en iemand die zich adviseur noemde van Het Bestuur.

Ook wij, die op zekere afstand het overleg dat plaatsvond met aandacht bijhielden, vertrokken weliswaar geen spier doch aan de gegeven situatie was er ergens iets niet geheel pluis; dat besef, of althans een onbestemd voorgevoel ervan, begon onmiskenbaar diezelfde ochtend nog te dagen. De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland bevindt zich in een noodtoestand! Het Bestuur bestaat uit drie personen. Eén van hen spreekt amper Nederlands. En reist ondertussen de hele wereld over:
Twee anderen gaven al panieksignalen af, gezien ook hun brief uit Santpoort. Was dit wel de manier om aan die noodtoestand adequaat het hoofd te bieden? Zo'n gammel bestuur?! Dat redden ze nóóit!

Het WebTeam


Bron: Bericht door Redactie op "do 11 aug 2011, 16:44" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
Met andere woorden: mag "het geloof" misschien gescheiden blijven van... het bijgeloof? Oftewel: de zaken van het meisje! Nogmaals: er is hier acuut krachtdadig crisismanagement geboden. (...) Is daar iemand?!

Het WebTeam


P.S.
Redactie schreef:(...)
Want: missen wij nooit eens iemand, in de gemeenschap? Valt ons nooit iets op? Hoe zou het wellicht gekomen zijn dat zielen verstillen? Waarom, waarom exact verliezen wij elkaar soms emotioneel uit het oog? (...) Omdat ik serieus wéét wat er hier aan de orde kan zijn, begin ik erover. Opnieuw trouwens. Onderschat u allen alstublieft niet wat er met mensen van vlees en bloed gebeurt indien het er voor de dienaren, in wie men graag Godsgezanten wilde zien, amper toe doet wie een naaste persoonlijk feitelijk is; indien pijnlijk blijkt dat het er voornamelijk om draait "dat de tent gerund kan worden", zodat de (districts)apostel trots kan zijn op de "zegenaars" die dat allemaal keurig netjes voor elkaar hebben gekregen. Dan, ja dán krijgen kinderen Gods (!) het in hun geloof écht moeilijk. Je was immers hooguit een decorstuk dat men goed kon gebruiken. Hoe ondertussen het klimaat was waarin goddelijk leven in de gemeenschap zou mogen gedijen, was voor de kerkelijke ambtsdragers klaarblijkelijk van ondergeschikt belang! Wie met zo'n ontluisterende ervaring wordt geconfronteerd, verandert! Een deceptie van dit kaliber geeft je namelijk een ongelofelijke geestelijke dreun. Terwijl niemand schijnbaar doorkrijgt wat er met je is, loop jíj -als onwillig decorstuk- met je ziel onder de arm. Men heeft medelijden met je, en dat is absoluut héél wat anders dan mededogen. Medelijden omdat jij "de vreugde" zeker kwijt bent. "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" kun je dan het best zo snel mogelijk inzien dat je jezelf moet overwinnen. Het ligt dus aan jou! (...) Om precies te zijn: in de Nieuw-Apostolische Kerk ligt áltijd álles alléén aan jóu. (...) En dat komt omdat "ze" in deze kerk niet meer willen weten wat zielzorg écht is.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "vr 23 dec 2011, 23:05"
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

Redactie schreef:(...)
Tsja, "Wo findet die Seele die Heimat, die Ruh'?" (NAK-gezangboek, lied 529). Indien ondertussen de liefde van God (!) in de Nieuw-Apostolische Kerk de boventoon had gevoerd, werden wij mogelijkerwijs inderdaad met aldus geopenbaarde gezichtspunten "van licht tot licht" gevoerd, maar juist daaraan mankeert het in deze kerk. 's Heren liefde is daar helemaal niet oneindig (vgl. gezangboek HAGEA, lied 76), evenmin als Zijn erbarmen er eindeloos groot is (vgl. NAK-gezangboek, tweede couplet lied 228). Wie dat de laatste tijd pijnlijk aan den lijve heeft moeten ondervinden is uiteraard (ook) onze broeder Bauke Moesker. Nog altijd wordt hij verguisd (!) door "de heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene, Th. J. de Bruijn en Kamminga":
(...)
2.
  • “U en de medewerkers van uw website worden hiermee dan ook gesommeerd elk (telefonisch) contact met de heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene, Th. J. de Bruijn en Kamminga achterwege te laten, nu en in de toekomst.”
(...)
N.B. Citaten ontleend aan brieven mr. De Lange, resp. d.d. 30-11-2011 en d.d. 06-12-2011. Bron: Fax B. Moesker d.d. 30-12-2011 aan mr. P.A. de Lange. Zie hiervoor het redactionele bericht op "vr 30 dec 2011, 13:22".
Onbeschaamd graaiden de bovengenoemde heren achter de schermen in het offerblok om hun miezerige onverschrokkenheid door een advocaat te laten witwassen. De volgens diens zeggen 15.000 ingeschreven leden bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland vonden het klaarblijkelijk, gezien hun oorverdovende stilzwijgen, allemaal prima. Wat vinden ze trouwens een keer níet prima?! "Ben ik mijn broeders hoeder?" Nee, hoor; wíj niet: wíj zijn gehersenspoeld - en dat voelt prima.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "vr 13 jan 2012, 16:21" in de thread "Dat het uw ziel goed gaat weet ik" (3 Joh. 1: 2, NBV)
Redactie schreef:
Redactie schreef:
zefyr schreef:Praktisch apostolisch-zijn is ook de vinger leggen op de zere plek, ook als men (waarschijnlijk) auw zal roepen!

Afgelopen woensdagavond werd districtsevangelist Ruud Vis door districtsapostel Armin Brinkmann in de NAK Tilburg tot districtsoudste geordineerd.

http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... s-id-1.htm

Ruud Vis heeft dus niet achter het net gevist, ondanks het feit dat hij af en toe visserslatijn heeft uitgekraamd ;) Districtsevangelist Ruud Vis ligt met grote regelmaat zwaar onder vuur op dit forum en in de redactionele artikelen en commentaren van deze website. Hij is in deze kringen geen 'tabula rasa'... Het ziet ernaar uit, dat Ruud Vis' hondstrouwe loyaliteit aan de NAK-leiding is beloond. De NAK-leiding eist van haar ambtsdragers onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Dit is onderdeel, ultieme maatstaf en hoeksteen van het HRM-beleid in de NAK. Als er wordt voldaan aan deze eis door de 'nuttige idioten' (Lenin), dan wordt men door de NAK-leiding beloond, bijvoorbeeld tot een hoger ambt...
@zefyr

Hoe voorspelbaar...
BakEenEi schreef:(...)
Hersenloos denken wordt in de Nieuw-Apostolische Kerk rijkelijk beloond... met ambtsgaven en wat dies meer zij (...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "do 22 sep 2011, 10:23" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding"
Redactie schreef:(...)
Aangezien bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de promotie tot een "hoger ambt" niet zelden wordt ervaren als een beloning voor bewezen diensten, kan "omkoping" in deze samenhang óók worden bezien tegen het licht van een op die manier door de kerkleiding verleende "geste". Evenzo kan er een dubbele bodem zitten onder de benoeming c.q. aanstelling van (ex-)leden van de gefingeerde Raad van Toezicht in de diverse bestuurs- en directiefuncties binnen een hele reeks van B.V.'s en stichtingen, welke er de laatste jaren vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland -om duistere redenen- werden opgericht.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "di 22 nov 2011, 15:41" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!"
Redactie schreef:(...)
Naderhand viel het mij op dat dienaren die "niet te beroerd" waren geweest om een handje te helpen bij sommige duistere praktijken, steevast "hogerop" werden geholpen. Voorbeelden te over. De ene dienst was zeker de andere waard.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "zo 08 jan 2012, 17:12" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
Het WebTeam


Bron: Bericht door Redactie op "za 14 jan 2012, 00:14" in de thread "curieuze wijding tot hoger ambt...?!"
@all

Dit is toch wel de verdorvenheid ten top. Zie tevens in dit verband de (overige) redactionele berichten over "Corruptie bij de nieuw-apostolische kerkleiding". Deze kunnen worden nagelezen vanaf >>HIER<< .

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

In betrekkelijk korte tijd is er op dit Forum veel geschreven, meestal vanwege ongerijmdheden die er naar het inzicht van de nieuw-apostolische kerkleiding niet zozeer toe doen. Men gaf er althans blijk van onvoldoende open te staan voor zielen die onder deze ongerijmdheden werkelijk lijden, waarna dezen zich dubbel getroffen voelen: eerst door een voor hen pijnlijk voorval en vervolgens door onbegrip. Onbegrip echter bij broeders met een geestelijke bediening, in wie men God hoopte te ontmoeten! Met "secundair victimisme" houdt het dan voor de betreffenden in de Nieuw-Apostolische Kerk helaas niet eens op. Wie namelijk aansluitend de hoop vestigt op de Leidraad dienen en leiding geven, waarin allen er woordelijk van worden verzekerd dat men zich bij ontstane conflicten "vol vertrouwen" kan wenden tot een "hogere verantwoordelijke leidinggevende", wordt niet zelden wederom geslachtofferd en dit laatste zelfs herhaaldelijk. Juist deze hoogst tragische voorvallen werden op dit Forum onderwerp van bespreking. Het onder het toeziend oog van de nieuw-apostolische kerkleiding toegepaste geestelijke geweld werd daarmee publiekelijk aan de kaak gesteld. Gezien het relatief geringe aantal bezoekers van dit Forum gebeurt dit vooralsnog weliswaar op bescheiden schaal, doch, gelet op de ernst van de aangesneden problematiek, nadert onvermijdelijk het moment waarop het publieke debat zich zal verbreden.

Voor zielen die aldus het slachtoffer worden van allerhande verschijnselen van psychische onderdrukking, in hun kerk nog wel, valt doorgaans het leed na verloop van tijd niet meer te overzien. Door het aanhoudende onbegrip komt er immers geen einde aan. Men meende van doen te mogen hebben met het werk Gods, met Zijn gezanten - om precies te zijn: met 's Vaders liefd' en mededogen (gezangboek HAGEA, lied 41). Maar de hemel leek wel van koper. Zou er dan zelfs geen begrip zijn als "ik" misschien "de Apostel" of "de Stamapostel" uitleg wat mij dwarszit? (...) Echter, wie dan al bijna alle stadia van vertwijfeling tot ontreddering heeft doorgemaakt, zal in de Nieuw-Apostolische Kerk óók bij hen nog tegen een muur kunnen oplopen! Met deze situatie hebben wij hier nu van doen. Terwijl het landelijke kerkbestuur door "gebrek aan governance" afstevent op een ongekend meervoudig debacle, kiest de internationale kerkleiding (!) alvast partij, daarbij vooruitlopend op de rechtsgang. Ondertussen worden alle kerkelijke ambtsdragers bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland evenwel dringend geadviseerd de uitkomsten van deze rechtsgang eerst stilzwijgend af te wachten! Met de wijding van de districtsevangelist Vis tot districtsoudste, jl. woensdagavond in Tilburg, heeft districtsapostel Armin Brinkmann provocatief een daad gesteld: voor mij, Armin Brinkmann, doet het er niet toe wat de rechtsgang ons zal leren. Hiermee vergaloppeert hij zich. Nu is hijzelf voluit onderdeel van het probleem geworden.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

@all

Via de aangegeven omleidingsroute mocht Bauke Moesker gisteren aanzitten in Winschoten, alwaar hij het volgende "doorleefde".
  • "Voor aanvang van de zegensstonde voor de districten Groningen en Assen had ik achterin de zaal mijn plaats gevonden naast één van de dienaren, toen vanuit de consistorie de priester/voorganger Bart Flikkema binnenkwam en hij het gangpad opliep dat eindigde bij de rij zitplaatsen waarvan mijn stoel de uiterste hoeksteen vormde. In een punt des tijds raakte ik ervan doordrongen wat dit mogelijk betekende: ik zou mee moeten naar de consistorie, en dan zou mij een geestelijke bediening worden aangeboden die ik niet kon weigeren! Terwijl de priester/voorganger naderbij kwam, was het alsof mijn hele leven nog éénmaal aan mij voorbijtrok. De confirmatiebelofte die ik had opgezegd, het gevoel wat mij bekroop toen een vuilniswagen mijn nieuwe auto ramde, en een nachtmerrie over mannen in zwarte kostuums die mij voor een rechtbank wilden slepen; dit alles flitste door mijn gedachten en sneed door mijn ziel. Licht, uiterst licht voorovergebogen -anderen zal het niet zijn opgevallen- wendde nu de priester/voorganger zich tot mij. Ik zag dat hij wat ging zeggen, en toen kwam het hoge woord eruit: "Wilt u hier níet fotograferen!" Nu wendde hij zich af en keerde hij mij de rug toe. Als aan mijn hoeksteen genageld bleef ik sprakeloos achter. Van de dienst herinner ik mij alleen nog dat Petrus over het water liep. Dat kan ik ook, dacht ik, maar dan moet ik na de dienst snel zijn. Morgen dooit het, zegt het KNMI."
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
Waakvlam
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 16:30

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Waakvlam »

Dan heeft deze priester in Winschoten ontegenzeglijk de gave van het woord.
De kiezelsteen bestaat nog steeds.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Wil »

"Wilt u hier níet fotograferen!"
Is dat alles wat die sprak?
En dan zo'n verhaal er van maken?
Plaats reactie