Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

willempower schreef:@all

Weet nog als de dag van gisteren dat ze bij mij kwamen of ik een potje verf wou betalen voor de deur van de kerk omdat ze dat niet vergoed kregen uit Amersfoort en nu trekken ze 10 000 eurie uit om een man aan de schandpaal te nagelen .

Wat kleinzielig even stukje weghalen van de site en ze kunnen alle deuren verven .

Alles gaat om aanzien en macht .

Wie niet doet wat wij ze zeggen zal publiekelijk aan de schandpaal genageld worden .
Zullen ze wel in de bijbel, gelezen hebben , dat er al eens iemand aan het kruis is genageld , en niet helemaal begrepen hebben .
@willempower

Je slaat de spijker op zijn kop! Alleen al door dit ene akkefietje moet "De kerkleiding" intussen alweer zo'n € 10.000 tot € 20.000 extra (!) aan de advocatuur hebben willen afdragen. Uit offerontvangsten!!

Tijdens het kort geding betoogde mr. De Lange namens de "Godsgezanten" dat "De Kerkleiding" met de publicatie van de onderstaande "Verklaring inzake voormalig medewerker bouwafdeling" uitsluitend (!) haar leden heeft wensen te informeren...
  • Afbeelding

    Bron: Website Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland (schermafbeelding d.d. heden, 08.31 uur)
... wat uiteraard een redenering is die niet klopt, want zoiets doe je binnen de Nieuw-Apostolische Kerk via het Intranet...
... en zeer zeker NIET via het Internet.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:Nu las ik dat anderen op dit Forum menen dat broeder Rohn zich hier maar eens moest melden.
tegenover
Criticus schreef:Het zou wellicht een goed idee zijn om R. Rohn zelf eens aan het woord te krijgen.
Het is misschien slechts een nuance, maar het gedonder zit wel vaker in de details...
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:
Redactie schreef:Nu las ik dat anderen op dit Forum menen dat broeder Rohn zich hier maar eens moest melden.
tegenover
Criticus schreef:Het zou wellicht een goed idee zijn om R. Rohn zelf eens aan het woord te krijgen.
Het is misschien slechts een nuance, maar het gedonder zit wel vaker in de details...
@Criticus

Zie ook:
Daniël schreef:Citaat;
Het zou wellicht een goed idee zijn om R. Rohn zelf eens aan het woord te krijgen.
Einde citaat.

Dat is een goed idee, laat R.Rohn zich eens hier op dit forum melden dan krijgen we rechtstreeks alle informatie uit de bron, en niet via alle omwegen.
Hij is niet verplicht om informatie te geven wat in zijn nadeel kan zijn met de lopende rechtszaken.
A-propo de mails visa versa etc. komen toch ook uit zijn koker en worden hier openlijk geplaatst.

Bron: Bericht door Daniël op vr 08 jul 2011, 20:26 in de thread "Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk".
Overigens was broeder Rohn bij de rechtbank Utrecht jl. donderdag tijdens het kort geding "life" te beluisteren!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@Redactie

De eerstvolgende openbare zitting gaarne vroegtijdig vermelden alhier.
Ga met alle plezier mee! Maar met een dag van te voren kan ik moeilijk mijn
agenda omgooien, want het is toch een halve dag die me dat kost.
Ik kan als adviseur dan mijn opwachting maken :lol:

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ redactie
Als de kerk er al 10.000/20.000 voor over heeft om Rohn zwart te maken in het openbaar dan kan de redactie hier wel een ton krijgen om de kop te houden en misstanden te schrijven hier .
Een voordeel het geloof zoals Bauke schreef eens niet te koop . al denkt Leber en de zooi van wel .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

ACE schreef:@Redactie

De eerstvolgende openbare zitting gaarne vroegtijdig vermelden alhier.
Ga met alle plezier mee! Maar met een dag van te voren kan ik moeilijk mijn
agenda omgooien, want het is toch een halve dag die me dat kost.
Ik kan als adviseur dan mijn opwachting maken :lol:

Groet,
ACE

@ACE, en allemaal

In het kort geding zal op 20 juli 2011 uitspraak worden gedaan. Er is dan geen zitting.

Zodra wij meer weten zullen we dat gelijk publiceren. Ik denk dat de Nieuw Apostolische Kerk opnieuw een ‘mokerslag’ om de oren krijgt.
Jammer, erg jammer, maar langzamerhand vallen de maskers af. Hebben we dan echt te doen met zieke geesten binnen de kerkleiding?
Er is volgens mij meer aan de orde dan wij nu weten, ik vermoed iets van een zekere rancune en vriendjes politiek.
Dat daar, als vanzelfsprekend een prijskaartje aan mag hangen van een slordige 10 miljoen aan geofferde Euro’s wijst mij in de richting dat we binnen de Kerkleiding te maken hebben met (…)

Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

"Onnozelheden der zelfbewierooking"

Bericht door Redactie »

@all

Voor niets gaat de zon op, zo wordt gezegd. Immers, een sigaar uit eigen doos komt voor eigen rekening. Mocht het een geschenk betreffen, ook dan zal er wel keurig bij de kassa zijn afgerekend. Toch kun je er prettig van uitdelen. Anders wordt het bij diefstal en heling, of wanneer je in de positie bent je niet of nauwelijks te hoeven verantwoorden. Dan kun je nog wel goede sier maken en de mensen zullen er ook vast van opkijken, maar de kluit wordt ondertussen mooi... belazerd.

Wat zullen de "Godsgezanten" in hun handen hebben gewreven, toen geld geen rol behoefde te spelen en zij meenden zich álles wel te kunnen permitteren. Zullen wij ooit -dankzij hun transparantie- weten hoeveel de advocatuur rijker is geworden van ze? Lees: van bestolen gelovigen!

De rechtbank Utrecht heeft de opportunisten nu een HALT toegeroepen.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ rr ,
Gefeliciteerd dat jij het kerkie wel durft aan te pakken en gewonnen heeft,in mijn ogen heb je lef .
@all
Nu ze toch een rectificeren kan Klene meteen de leugen brief effe rechtzetten .
Voor deze brief hebben ze de opbrengst van de kerk in Uithuizen uitgegeven aan advocaatkosten en ze pikken het allemaal , naar ik heb begrepen is er vanavond een extra offerronde voor de advocaten .
Vroeger gaven ze offer voor de kerk , nu voor Klene zijn grapjes .
Als ik het goed lees dan heeft Klene , Brinkman dus ook voorgelogen , en die lacht vanavond alles weer weg met een grap .
Het is onbegrijpelijk dat die op deze positie kan aan blijven .
Ik zou zeggen spandoeken voor de kerk en weg met dat zooitje .Terug naar de basis .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door Noise »

@RR, Van harte met ook deze overwinning. Ik ben benieuwd naar het bericht dat (ruimdenkend) volgende week op de site van de NAK zal staan.
@De Kerkleiding van NL en NRW, ook u van harte gefeliciteerd met de aanstaande erkenning dat u een sekte bent.

Ik wens hier bij deze niet iedereen succes, maar wel broeder Rohn en zijn gezin.

MVG,
Noise.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@all en RR

Wat een prachtig resultaat. Ben benieuwd wat de tekst gaat worden van de rectificatie.
Dat zal ook z'n weerslag hebben voor de bodemprocedure.
Uiteraard zullen de Hoge Heren er wel weer een draai aan geven zodat de stroom van
offers niet hapert.
En wat gaat oom Armin nu doen om grip te krijgen op het zooitje zichzelf Bestuurders
noemend van een onroerend goed conglomeraat.
Afijn, eerst maar even het gehele vonnis afwachten.

Groet,
ACE
Gesloten