Moat ik soms op myn broer passe?

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door ACE »

@all,

Het was ook niet te verwachten dat de hoge heren 'bestuurders' zelf het woord zouden doen, laat staan
rekening en verantwoording zouden afleggen. Daarvoor is een nieuwe kop van jut gevonden: DEV Vis.
Als adviseur van het Bestuur, bijklussende bestuurder van NAK BV'tjes, zou hij iedere twijfel omtrent de
integriteit van het Bestuur doen laten verdwijnen.
Deze subjectieve adviseur, zonder enig mandaat en volmacht, beseft zich niet dat hij geslachtofferd gaat worden
als de voorzieningen rechter in het nadeel van de NAK uitspraak doet.
Ondertussen wassen AB en PK hun handen in onschuld en laten recht voor genade spreken.
Kortom, een buitengewoon laf vertoon van slappe atleten die zichzelf naar de overwinning lullen
via de groene tafel. Deze leidsmannen Gods zijn gelijk aan de geldwisselaars waar Jezus korte
metten mee maakte. De conclusie is dan ook dat het geloof dood en doodziek is binnen de NAK
en de ethiek reeds lang geleden begraven is.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Redactie »

@all

Zie onder: "Meest gelezen"...
  • Afbeelding

    Website Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland (schermafbeelding d.d. heden, 22.54 uur)
Wie als voorzitter van een kerkbestuur zó schaamteloos te werk gaat als sedert 15 mei jl. districtsapostel Armin Brinkmann, door bijvoorbeeld ook een verklaring uit te geven welke onder diens persoonlijke verantwoordelijkheid nu zelfs in een Top 5 bovenaan (!) als "Meest gelezen" ten overstaan van Jan en alleman extra onder de aandacht wordt gebracht, zonder hierbij eerst eens af te wachten wat er in een vonnis overblijft van een aantal grievende aantijgingen jegens de betreffende "voormalig medewerker" wiens goede naam (!) op deze wijze publiekelijk te schande wordt gemaakt, moet er volgende week woensdag (20 juli) niet vreemd van opkijken indien in Utrecht de voorzieningenrechter géén boodschap heeft aan diens kromme argumentatie!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Redactie »

Redactie schreef:@all

"Moat ik soms op myn broer passe?" Welnéé, vonden...
  • stamapostel Leber (!)
  • districtsapostel Brinkmann (!)
  • apostel Peter Klene (!)
  • opziener Kamstra (!)
  • de districtsvoorgangers Rasker, Yntema, Den Hamer, Nico Klene, Jan Klene, De Bakker, Vis en Weening (!)
... toen ze hun geloofsbroeder Ronald onlangs, schijnbaar zonder enig historisch besef vooruitlopend op een excommunicatie, maar alvast "de heer Rohn" noemden waarop deze andermaal liet pleiten voor een inquisitie (van het Latijn inquisitio = onderzoek) bij de voorzieningenrechter te Utrecht. De vorige keer evenwel liep dat voor de "Godsgezanten" bepaald niet goed af, getuige het vonnis dat gewezen werd op 9 september 2009 (zaaknummer / rolnummer: 270146 / 09-692).

Komt allen en betoon -in kort geding- uw naastenliefde: morgen (donderdag 7 juli 2011) te 13.30 uur, Vrouwe Justitiaplein 1, 3511 EX Utrecht. Klik >>HIER<< voor de routebeschrijving.
Bezit u geen naastenliefde? Blijf dan liever thuis!

Het WebTeam
@all

Het was en blijft een vreemde gewaarwording als je, zoals ik op donderdag 7 juli jl., een rechtszitting bijwoont waarbij zowel districtsapostel Brinkmann als apostel Peter Klene was gedagvaard, terwijl dan beiden verstek laten gaan. Getuigt dat bij "Godsgezanten" niet feitelijk van een zekere minachting tegenover... bijvoorbeeld ook de rechtbank? Natuurlijk, men had uit offerontvangsten a.h.w. een dreamteam van advocaten weten te financieren dat de honneurs kon waarnemen. Voorts was er een districtsevangelist afgevaardigd met voor deze gelegenheid de pet op van "adviseur van 'Het bestuur' ". Maar: kan dit er nu werkelijk zo maar mee door? In het "werk Gods"? Hoeft er dan niemand uit de geledingen van datzelfde "werk Gods" te verschijnen die de wederpartij, nota bene een nieuw-apostolische geloofsbroeder, nog enig voordeel van een beetje twijfel kan schenken?

De "Godsgezanten" lieten bij monde van hun woordvoerder bij hoog en bij laag volhouden dat de "De kerkleiding" niets maar dan ook he-le-maal níets verkeerd had gedaan, en het voornaamste in dit verband was wel dat men er bovendien geruststellend bij kon aantekenen: evenmin in juridisch opzicht!

Desondanks was "De kerkleiding" op het Internet (!) recentelijk als volgt publiekelijk met de deur in huis gevallen...
  • donderdag, 16 juni 2011 07:00
    "Via deze weg wil de kerkleiding van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland haar leden informeren over een lopende juridische zaak, waarbij een voormalig medewerker van de bouwafdeling van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, de heer R. Rohn, betrokken is. (...)"
... zodat onze geloofsbroeder, die het bewuste kort geding wel móest aanspannen omdat immers zijn goede naam door de onderliggende "Verklaring inzake voormalig medewerker bouwafdeling" kapot wordt gemaakt, zich er in dit geval niet bij wilde neerleggen dat je je ingevolge de sterke ongeschreven wetten "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" altijd in gehoorzaamheid maar hebt neer te leggen bij de laatste woorden van de "Godsgezanten":
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
Nú ging dat deze broeder pertinent té ver. Het moest voor hem niet gekker worden! Met stijgende verbazing hoorde ik tijdens de behandeling van het kort geding aan wat de advocaat namens "De kerkleiding" aanvoerde om betrokkene ten overstaan van de rechter zodanig omslachtig door het slijk te halen, dat hij inderdaad wel degene moest zijn over wie apostel Peter Klene c.s. al op 21 februari 2010 had geschreven:
  • "Op sluwe wijze probeert broeder Rohn de rechtsgang te compliceren door zaken met klaar te verweven en de positie van de Districtsapostel kwetsbaar te maken."

    Bron: Bericht door Redactie op "di 25 jan 2011, 12:11 in de thread "Dubbelhartigheid "Godsgezanten" doorzien".
De ene onbewezen verdachtmaking na de andere werd namens de "Godsgezanten" in de strijd gegooid. Ze moesten het hebben van modder en stront. Onder verwijzing naar een onderzoeksverslag van een als befaamd verondersteld bureau met een lastig te onthouden Engelse naam in Rotterdam met bevlogen en deskundige speurders in dienst zouden vele bange vermoedens over de sluwe wandaden inmiddels zijn bewaarheid. Daarom was het voor de "Godsgezanten" gerechtvaardigd geweest de weg te verkiezen die onze geloofsbroeder naar zijn persoonlijke Golgotha zou geleiden. Het pleidooi eindigde er dan ook mee dat de rechtbank vriendelijk doch dringend werd verzocht de billijkheid en redelijkheid daarvan in te zien!

In één enkel opzicht wilden de "Godsgezanten" de eisende partij nog wel -schoorvoetend- tegemoetkomen. Indien betrokkene namelijk liever "broeder" genoemd wilde worden in plaats van "de heer" (zonder hoofdletter), dan mocht dat voor hun part. Zoiets was toch lood om oud ijzer?

Nee, verheffend was deze zoveelste schertsvertoning onder regie van...
  • stamapostel Leber (!)
  • districtsapostel Brinkmann (!)
  • apostel Peter Klene (!)
  • opziener Kamstra (!)
  • de districtsvoorgangers Rasker, Yntema, Den Hamer, Nico Klene, Jan Klene, De Bakker, Vis en Weening (!)
... allerminst.

Tot overmaat van ramp las ik op de website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland dat niemand minder dan districtsapostel Armin Brinkmann op zondagmiddag 10 juli 2011 in Roden de kennelijk iets minder sluwe wandaden aan de kaak had gesteld van Zacheüs, die "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" in openbare erediensten daarom denigrerend mag worden neergezet als... "een kleine bedrieger". Wat heb je dán toch een plaat voor je kop, dacht ik, als je ondertussen zelf met een brutale greep in het offerblok recht laat praten wat krom is!

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Daniël »

@ BEE,
Wat mij opvalt in u berichtgeving is dat u R.Rohn met broeder en onze geloofsbroeder betiteld.
Wat moet ik me daar bij voorstellen, verklaar u nader.
Daniël
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Redactie »

Daniël schreef:@ BEE,
Wat mij opvalt in u berichtgeving is dat u R.Rohn met broeder en onze geloofsbroeder betiteld.
Wat moet ik me daar bij voorstellen, verklaar u nader.
Daniël
@Daniël

Zoals de nieuw-apostolische kerkleiding Ronald Rohn bejegent, zonder dat er ook nog maar één vermeend laakbaar feit wettig en overtuigend bewezen is, is op zijn zachtst gezegd "laakbaar". Natuurlijk, er zal wel ooit een conflict gerezen zijn, maar ruim twee jaar na diens schorsing heeft men nog altijd geen kans gezien de zaken hard te maken. Toch wordt betrokkene, die zelfs al geen broeder meer wordt genoemd, door de "Godsgezanten" ondertussen min of meer vogelvrij verklaard. Dat is een onchristelijke gedragslijn. Aan zo'n handelwijze wen je nooit als de Heilige Geest je leermeester mocht zijn:
  • [46] Terwijl hij nog met de mensen in gesprek was, dienden zich buiten zijn moeder en zijn broers aan. Ze vroegen hem dringend te spreken. [47] Iemand zei tegen hem: ‘Uw moeder en uw broers staan buiten, ze willen u spreken.’* [48] Hij antwoordde: ‘Wie is mijn moeder en wie zijn mijn broers?’ [49] Hij maakte een gebaar naar zijn leerlingen en zei: ‘Zij zijn mijn moeder en mijn broers. [50] Want ieder die de wil van mijn Vader in de hemel doet, is mijn broer en zuster en moeder.
    Uit: Matteüs 12 (NBV)

    [21] Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” [22] En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. [23] Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, [24] laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. [25] Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. [26] Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
    Uit: Matteüs 5 (NBV)
Hopelijk heeft het bovenstaande hieromtrent iets kunnen verduidelijken.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Noise »

Daniël schreef:@ BEE,
Wat mij opvalt in u berichtgeving is dat u R.Rohn met broeder en onze geloofsbroeder betiteld.
Wat moet ik me daar bij voorstellen, verklaar u nader.
Daniël
Ik heet dan weliswaar niet BakEenEi, maar ik denk dat ik wel antwoord kan geven op de vraag van Daniel.
In de NAK, en schijnbaar bent u dan niet bekent met deze kerk, noemen de leden elkaar onderling broeder en zuster, of oom en tante...
Nu is het zo dat Rohn lid is van de NAK, altijd lid geweest is van de NAK, zijn kinderen heeft laten dopen in de NAK en getrouwd is in de NAK.
Nu lijkt het mij duidelijk waarom verscheidene mensen Ronald Rohn aanspreken met broeder Rohn.
Helder genoeg zo, toch?
Een fijne week gewenst!
Noise.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Daniël »

@ BEE,
Zijn stamapostel Leber en zijn apostelen dan ook broeders en geloofsbroeders van u?

@Noise,
Ah nu begrijp ik het, de leden van de nak noemen zich onderling broeder en zuster, dan is BEE dus ook lid van de nak.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Redactie »

Daniël schreef:@ BEE,
Zijn stamapostel Leber en zijn apostelen dan ook broeders en geloofsbroeders van u?

@Noise,
Ah nu begrijp ik het, de leden van de nak noemen zich onderling broeder en zuster, dan is BEE dus ook lid van de nak.
@Daniël

In een bekend NAK-koorlied komt de versregel voor "Ach wat baten vorm en namen, had ik Uwe zalving niet". Dát is hier van belang! Eerder verwees ik al eens naar een prachtig lied in het NAK-gezangboek, waarin gezongen wordt: "Zijn w'oprecht in onze wegen, dan ons pad verlicht steeds is... " Ingewikkelder hoeft het allemaal niet te zijn.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Redactie »

@Jabob65
@all

Vanochtend onder het ontbijt werd mij gevraagd of ik misschien ergens uit voorgelezen wilde worden. Why not? Ik had de tijd! Er kwam een dik boek tevoorschijn, waarna de verteller het ongeveer in het midden opensloeg en hij begon...

Afbeelding

Tot mijn verbazing volgde er een bloemlezing uit De grootinquisiteur van Sevilla. Direct moest ik trouwens denken aan Jabob65 want dit hoofdstuk ontstijgt de literaire wereldgeschiedenis door de verpletterende zeggingskracht die ervan uitgaat, juist als het gaat om het machtsspel van kerkleiders waarover het zo'n 130 jaar na dato ook op dit Forum weer handelt. Dostojevski kwam daarom al vaker ter sprake. Of ons forumberaad ooit bij iemand nog de ogen zal openen, zou te wensen zijn. Eén oog is wellicht al goed genoeg.

De nieuw-apostolische kerkleiding heeft zich namelijk vergrepen (!) aan het werk Gods, al is daarmee (zie De gebroeders Karamazow) niets nieuws onder de zon. Met allerlei uiterlijkheden poogt men te imponeren, maar de harten zijn versteend. Wanneer een naaste zich in nood bevindt, neemt men de berichten voor kennisgeving aan. Ondertussen laten de "dienaren" zich verder op hun wenken bedienen. Godgeklaagd - dat is het!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Jabob65 »

Ja, dat is een prachtig verhaal, de kerkbestuurders (HOGE geestelijken) vinden dat Jezus de mensen overschat, en omdat de mens dan veel beperkter is in zijn kunnen, moeten er strikte regels zijn.

Want de geestelijken weten wel wat goed is voor de mens.

Niks geen boodschap vol van genade.

Maar goed, veel is er sindsdien niet verandert, voelde ik mij al slecht na de pinksterdienst omdat Leber klip en klaar duidelijk maakte dat iemand die passief, terughoudend is of twijfels heeft, in 'der Finsternis' wandelt, nu las ik in een lezersbijdrage dat hij heeft gesteld dat 'Einzelgänger' das Ziel niet erreichen können....!

Ja, dat is wel wat anders dan de boodschap van genade...

'Komt allen tot mij, gij die belast, bedrukt en beladen zijt, ik zal u rust geven, want mijn juk is zacht en mijn last is licht'.

Anselm Grün stelt niet alleen voor om vrede te sluiten met je schaduwzijde maar geeft ook aan hoe je eenheid in de gemeenschap kunt bereiken:

1) Ootmoed en deemoed, heb de moed om je eigen waarheid onder ogen te zien, dit maakt bescheiden
2) Mildheid en zachtheid, wat je bij de ander ziet, is ook bij jezelf aanwezig
3) Grootmoedigheid en verdraagzaamheid, zo kan een ieder zich in de gemeenschap thuis voelen
4) Elkaar in liefde verdragen, een ieder mag zijn zoals hij of zij is.

Zo kan zelfs een Einzelgänger tot Jezus komen. Niks aan de hand, in weerwil van de ranghoogstgeestelijke, kerkpresident, dr en stamapostel Leber.
Gesloten