Moat ik soms op myn broer passe?

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Criticus »

Jabob65 schreef:1) Ootmoed en deemoed, heb de moed om je eigen waarheid onder ogen te zien, dit maakt bescheiden
2) Mildheid en zachtheid, wat je bij de ander ziet, is ook bij jezelf aanwezig
3) Grootmoedigheid en verdraagzaamheid, zo kan een ieder zich in de gemeenschap thuis voelen
4) Elkaar in liefde verdragen, een ieder mag zijn zoals hij of zij is.

Zo kan zelfs een Einzelgänger tot Jezus komen. Niks aan de hand, in weerwil van de ranghoogstgeestelijke, kerkpresident, dr en stamapostel Leber.
"De liefde zij het teken, waaraan men ons herkent". Wat een prachtige woorden eigenlijk...
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Jabob65 »

Zo is het Criticus:



Daar waar liefde is, DAAR is God.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:
Jabob65 schreef:1) Ootmoed en deemoed, heb de moed om je eigen waarheid onder ogen te zien, dit maakt bescheiden
2) Mildheid en zachtheid, wat je bij de ander ziet, is ook bij jezelf aanwezig
3) Grootmoedigheid en verdraagzaamheid, zo kan een ieder zich in de gemeenschap thuis voelen
4) Elkaar in liefde verdragen, een ieder mag zijn zoals hij of zij is.

Zo kan zelfs een Einzelgänger tot Jezus komen. Niks aan de hand, in weerwil van de ranghoogstgeestelijke, kerkpresident, dr en stamapostel Leber.
"De liefde zij het teken, waaraan men ons herkent". Wat een prachtige woorden eigenlijk...
@Criticus

Inderdaad... Misschien is de onderstaande tekst er nog een passende aanvulling op:
  • [1] Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. [2] Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. [3] Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend.

    Bron: 1 Korintiërs 8 (NBV)
Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Jabob65 »

Als ik het goed heb, heeft de rechterlijke instantie inmiddels drie maal een uitspraak gedaan:

- Over het verbod van de NAK dat Rohn de kerk niet meer mag bezoeken (de rechtbank heeft geoordeeld dat zulks niet okay is)
- De NAK heeft gevraagd de diverse beslagleggingen op te heffen (dit is niet gehonoreerd)
- Rohn heeft de NAK gedaagd om de publicatie van de website van de NAK te halen (de rechtbank heeft Rohn in het gelijk gesteld).

Klopt het dat er nu nog twee zaken spelen?

- Een procedure voor het arbeidsconflict?
- Een conflict over het opzeggen van de samenwerking waardoor de vennootschappen van Rohn schade zouden lijden?

Of zie ik iets over het hoofd?
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Criticus »

Jabob65 schreef:Klopt het dat er nu nog twee zaken spelen?

- Een procedure voor het arbeidsconflict?
- Een conflict over het opzeggen van de samenwerking waardoor de vennootschappen van Rohn schade zouden lijden?

Of zie ik iets over het hoofd?
Dat moet het inderdaad zijn volgens mij. Dus naar schatting nog een halve ton aan juridische kosten te gaan.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Jabob65 »

@Criticus, het kost erg veel geld, bovendien leidt het af van DE zaak waar het om gaat:

De boodschap van Jezus Christus, een menswaardig bestaan, samen op weg zijn, op zoek naar liefde, waarheid en gerechtigheid.

Wel vraag ik me af hoe sterk Rhon staat in zijn zaak waarin hij vraagt om een forse schadevergoeding, vooral omdat het project in Arnhem een fiasco is geworden, desalniettemin zou ik, als ik de schoenen van Brinkmann & Co zou staan, aansturen op een schikking, geef de man een paar ton en zet er een dikke streep onder.

Ga daarna de dialoog aan met de voorgangers en de gemeenteleden en maak een beleid voor de komende 10 jaar.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Tosca »

Jabob65 schreef:@Criticus, het kost erg veel geld, bovendien leidt het af van DE zaak waar het om gaat:

De boodschap van Jezus Christus, een menswaardig bestaan, samen op weg zijn, op zoek naar liefde, waarheid en gerechtigheid.

Wel vraag ik me af hoe sterk Rhon staat in zijn zaak waarin hij vraagt om een forse schadevergoeding, vooral omdat het project in Arnhem een fiasco is geworden, desalniettemin zou ik, als ik de schoenen van Brinkmann & Co zou staan, aansturen op een schikking, geef de man een paar ton en zet er een dikke streep onder.

Ga daarna de dialoog aan met de voorgangers en de gemeenteleden en maak een beleid voor de komende 10 jaar.

@Jabob 65 en Criticus,

Inderdaad wordt voorbij gegaan aan de Boodschap van Christus, de heren ‘’kerkbestuurders’’ hebben er een handelshuis van gemaakt, of sterker…een rovershol. Er is allang geen boodschap meer van Jezus Christus, maar een boodschap van mensen, het gaat simpel weg om de poen!

Ik denk trouwens dat Rohn recht heeft op een afkoopsom van ca. 5 a 6 miljoen Eurotjes! De rechtbank heeft hem immers verlof gegeven om voor circa 8 miljoen aan conservatoire beslagen te leggen. De Nieuw Apostolische Kerk heeft tot nu toe al vele rechtsgangen gemaakt , maar welhaast alles verloren, zij kunnen schijnbaar niets hard maken. Ook het forensisch onderzoek is nu van tafel.

De Nieuw Apostolische Kerk zakt steeds verder en dieper in haar eigen ‘’leugenmoeras’’

Het is mij al enige tijd opgevallen dat de ‘onenigheden’ parallel lopen met de oplopende macht die Peter Klene in de afgelopen jaren ten deel is gevallen. De conflicten zouden weleens te maken kunnen hebben met een persoonlijke rancune van Peter Klene naar Rohn toe. De Kerkleiding heeft zelf aan het papier toevertrouwd dat zij de Familie Rohn financieel kapot wil maken. Er moeten Broeders en Zusters zijn die hier meer over zouden kunnen vertellen. Het zal mij niet verbazen dat de rancune die is uitgegroeid tot een vreselijk haat ergens in de zeventiger jaren zijn wortels heeft gegrond. Wellicht kan iemand die in die tijd tot de jeugd van Amsterdam behoorde ons iets uit de doeken doen.

Ook in het kortgeding is naar voren gekomen dat de Kerkleiding Rohn willens en wetens heeft willen beschadigen. En nogmaals de Kerkleiding heeft nog niets hard kunnen maken.
Voorlopig zit er wel een vriend van Peter op de Bouwafdeling!

Ik denk dat het tijd is dat er koppen moeten gaan rollen binnen het Kerkbestuur, dat de verantwoordelijken in deze zaken nog steeds geen conclusies hebben getrokken bewijst dat er veel meer aan de orde is dan wij denken. Volgens mij is het tijd voor een interim bestuur, Maar eerst zal Apostel Peter klene zijn conclusie moeten trekken en zijn ambt neerleggen, al was het maar om verdere schade te voorkomen.

En….Jabob…, is het mogelijk dat je mij enige foto’s kan doen toekomen van de Kerk in Veendam?

Vandaag heb ik enige foto,s gemaakt van een in sneltrein vaart verpauperende Nieuw Apostolische Kerk in Groningen Zuid. Tja, die ’’ bouwjongen’’ F.S. hoofd bouw zaken der Nieuw Apostolische Kerk laat echt zien dat hij er totaal geen verstand van heeft.

Ik kom hier nog op terug.

Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Jabob65 »

@Tosca, met alle plezier maak ik wat foto's van het wegrottende houtwerk van het gebouw van de NAK in Veendam, dit omdat ze geen cent kunnen krijgen voor noodzakelijk onderhoud, maar geen kwaad woord over deze gemeenschap, het is een prima club van mensen die er ook niks aan kunnen doen dat de heren machtspolitici er zo'n puinhoop van hebben gemaakt.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Jabob65 »

Mijn inziens moeten Klene en Kamstra ook het veld ruimen, ze moeten hun 'politieke' verantwoordelijkheid nemen, het is niet anders.

Dit is wel het minste dat ze kunnen doen.

En verder moeten ze dan gaan proberen om een breed gedragen plan van aanpak te gaan maken, net als nu in veel andere kerken gebeurt, niet over de hoofden van de gemeenteleden maar met behulp van de hoofden (de rede) van de broeders en zusters, want NIET de heren kerkbestuurders bezitten de kerk, nee, de kerk van Jezus Christus wordt gevormd door hen die de boodschap vol erbarmen aanvaarden en ook weer in daden omzetten, zij, die oog hebben voor hen die bekneld zijn geraakt in deze maatschappij.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Moat ik soms op myn broer passe?

Bericht door Tosca »

@Jabob,

In ieder geval moet de ‘Klene clan’ het veld ruimen. Maar ook bij de District voorgangers moeten er koppen rollen, zij hebben toch maar even kans gezien jaarrekeningen goed te keuren terwijl die van geen kant klopten
. Ik denk trouwens dat zij een en ander ongezien hebben getekend.

Bovendien is het voor mij veelzeggend dat de accountant die jarenlang de financiën controleerde voor ca drie jaar terug is vervangen door een andere accountant in de leeftijd van 33 jaar. Er is geld genoeg Geweest! Er zijn miljoenen weg(gesluisd)
Indien alle Nieuw Apostolische Kerken hun offergelden zelf zouden hebben beheerd—met een kleine afdracht voor de CA—dan zouden alle Nieuw Apostolische Kerken voorzien zijn van GOUDEN daken(…)

@all,
Mocht u ook een slecht onder houden Nieuw Apostolische Kerk weten…Stuur foto’s.

Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gesloten