Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

Ter kennisneming...
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Jabob65 »

@redactie, ik heb me geregistreerd op die site maar klopt het dat je dergelijke artikelen alleen kunt lezen via een betaal-abonnement?
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

Jabob65 schreef:@redactie, ik heb me geregistreerd op die site maar klopt het dat je dergelijke artikelen alleen kunt lezen via een betaal-abonnement?
@Jabob65

Klopt! Een jaarabonnement kost € 36. Het viel mij trouwens op dat er voor RELIGIONSREPORT nu twee redacteuren werkzaam zijn, die eerder bij Glaubenskultur-Magazine actief waren. Ik ben benieuwd naar wat wij aan journalistieke specialiteiten voorgeschoteld zullen krijgen...

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

In een nieuw redactioneel artikel bij RELIGIONSREPORT, namelijk "Bezirksapostel Bernd Koberstein zur Bedeutung von Theologie (€)", wordt ingegaan op correspondentie met betrokkene, "Präsident der Gebietskirche Hessen/Rheinland-Pfalz/Saarland", over de manier waarop hij zich eventueel verdiept in theologische aangelegenheden. Men ontving een uitgebreide reactie! Het blijkt dat districtsapostel Koberstein tezamen met districtsapostel Armin Brinkmann ertoe had besloten om in ieders gebiedskerk alle apostelen en opzieners te voorzien van de onderstaande titels:
  • Rochus Leonhardt, Grundinformation Dogmatik: Ein Lehr- und Arbeitsbuch für das Studium der Theologie (prijs ca. € 30)
  • Hans-Christoph Schmitt, Arbeitsbuch zum Alten Testament: Grundzüge der Geschichte Israels und der alttestamentlichen Schriften (prijs ca. € 25)
  • Karl-Wilhelm Niebuhr, Grundinformation Neues Testament. Eine bibelkundlich-theologische Einführung (prijs ca. € 25)
Voorts antwoordde districtsapostel Koberstein dat hijzelf nog graag gebruik maakt van het naslagwerk „Religion in Geschichte und Gegenwart“ (RGG):
  • Afbeelding
Al hadden wij al geruime tijd een dergelijk vermoeden; nú weten wij het bijna zeker, namelijk dat "God" met Duitstalige gelovigen iets extra's voorheeft. Die worden op een hoger plan gevoerd, of zo. Nóg hoger dan het vorige plan.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gesloten