Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

Aangezien de Nederlandse kerkprovincie in Nordrhein-Westfalen sinds 15 mei jl. als een Duitse enclave wordt gezien, volstond men er onlangs mee alleen in het Duits te publiceren wat er over Nederland werd gezegd:
Waarvan akte.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

Het kan een enkel woord zijn of één losse opmerking, waardoor je je een gesprek blijft herinneren, zoals het ook soms één element kan zijn dat je bijblijft van iets wat je hebt waargenomen. Hieronder twee voorbeelden. Zie de rood gemaakte tekstfragmenten:
Vraag Frank Schuldt/Günter Lohsträter: Sie wollen auch vermehrt Gottesdienste in kleineren Gemeinden halten?

Antwoord Armin Brinkmann: So wie es möglich ist. Aber mein Plan ist eigentlich fertig, wobei ich auch erklärend dazu sage: Ich gebe eigentlich nur vor, wann ich in welchen Bezirken bin. Ob das ein Gottesdienst in einer Halle, in einer Kirche, in einer großen oder kleinen Gemeinde ist, legt der Apostel mit den jeweiligen Bezirksämtern fest.

Uit "Interview zum Jahresabschluss, 26. Dezember 2007, 00.46 Uhr", Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R. Zie ook bericht door Redactie op "za 21 mei 2011, 10:30 "
Vraag Peter Wild: Sie sind nun 62 Jahre alt. Wie viele Jahre werden Sie brauchen, um alle Pläne umzusetzen? 2014 werden Sie 65 Jahre alt.

Antwoord Armin Brinkmann: Über meinen Ruhestand mache ich mir erst Gedanken, wenn es soweit ist. Bis dahin werde ich mich mit aller Kraft und vollem Einsatz den neuen Aufgaben stellen.

Uit "Interview: Ich bin offen für den Dialog, 02. Juni 2011, 11.26 Uhr", Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R. Zie ook bericht door Redactie op "do 16 jun 2011, 18:40"
De eerste uitspraak bleef mij bij vanwege de enorme afstand tussen een "zielenherder" en zijn schapen, waarover ik mij verbaasde; de tweede uitspraak doordat ik het amper kon geloven want Armin Brinkmann wordt al over ruim 2 jaar 65, namelijk op 15 november 2013. Zou hij dan werkelijk nog niemand op het oog hebben om hem op te volgen? Bij districtsapostel De Bruijn kwam iedereen al jaren van tevoren te weten dat apostel Peter Klene diens opvolger zou worden, al werd daar op zondag 15 mei jl. amper nog gewag van gemaakt. Hij zou volgens stamapostel Leber dan immers met name garant staan voor "het behoud van de Nederlandse identiteit" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in ons land - whatever it may be! Indien echter districtsapostel Armin Brinkmann ergens is "ingedeeld", laat hij het aan "de verantwoordelijken ter plaatse" over wáár hij precies "dient" en hoe dit dan verder wordt geregeld - maar het wordt áltijd feest; "een zegensstonde". Misschien was er wel nóg iemand die er toen onder het lezen een ongemakkelijk "onderbuikgevoel" door kreeg!

Wat een "industrie" trouwens is het op deze manier geworden, in de kerk. De vele "managers" hebben het er maar druk mee. En wat komt er een hoop bij kijken, als je alles zo leest. En wat voel je je dan zélf opeens heel erg klein, in zo'n groot "werk". En nu maar bidden dat er niks tussenkomt, voor de alleengaanden...

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

"Auch in diesem Jahr haben die neuapostolischen Christen wieder die Möglichkeit, am Erntedanktag ein spezielles Dankopfer in den Opferkasten zu legen." (...) Zo wordt er in Nordrhein-Westfalen de indruk gewekt alsof districtsapostel Brinkmann na wijs beraad en ampele overwegingen er uiteindelijk tóch voor is gezwicht om ter gelegenheid van de Dankdag voor Gewas en Arbeid de kerkdeuren en offerkisten open te stellen:
Zou er in Nederland binnenkort óók zo'n mooie -gratis- flyer voor de gelovigen klaarliggen?

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door ACE »

@all

Dankdag voor de oogst en het speciale offer, zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden in de NAK.
Voorgangers vernemen wat later wat de hoogste score was in hun district.
Het geldt ook als meetsnoer hoe dankbaar men is in die gemeenschap.
Kortom een fantastisch ijkmoment. Daarna gaat een ieder weer over tot de orde van de dag,
nl te mopperen over waar men NIET dankbaar mee is.

Vervolgens gaat dit speciale offer op in de algemene middelen, zoals salarissen, onroerend goed exploitatie,
bouwmaatschappijen, BV's, GMBH's, LLC's, Ltd, advocaten, notarissen en vooral adviseurs.

De BV Nak Nederland zal moeten vaststellen dat ook dit jaar weer een neerwaartse trend bespeurbaar is.
Maar het was fijn. Fijne dienst, fijn gezongen, fijne broeders en zusters, fijne avond, fijn offer.
Zo fijn als gemalen poppestront (..)

Groet,
ACE
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door basis »

Nu ik zo het interview van apostel Brinkman overlees (ik heb inmiddels ook de papieren Nederlandse vertaling uit de Onze Familie)
signaleer ik dat men het openlijk gewoon over 4000 actieve leden in Nederland heeft.
Dus in dezelfde week dat bij de rechtbank nog in een officieël document over de NAK wordt gesproken over een kerkgenootschap met meer dan 15.000 leden in ons land....!
Waar komt dat laatste getal in vredesnaam vandaan? Bij het SILA (die officieël de ledenadministratie voor de NAK bijhouden) heeft men het over nog geen 11.000

Het zijn wonderlijke tijden.
Ik vind het overigens wel mooi dat de apostel durft uit te spreken tegenover een interviewer dàt wat iedereen feitelijk al lang weet:

Er zijn (nog maar) 4000 actieve leden binnen de NAK.

Ik moet denken aan 1982/1983 toen in opdracht van de C.A. in alle gemeenschappen van de NAK een fotograaf werd uitgenodigd die de gehele gemeenschap op de foto zette.

Zo kon er een mooi boek worden samengesteld met foto's van alle gemeenschappen.
Ik weet niet meer voor wie dat boek nu ook alweer een geschenk was .
Was het een welkomstgeschenk voor de nieuwe Nederlandse districtsapostel Pos ?
Was het een afscheidkadootje voor de scheidende districtsapostel Schumacher ?
Of was het een kado voor stamapostel Urwyler en werden er toen in alle gemeenten op de hele wereld zulke foto's gemaakt?

Ik weet het niet meer, wat ik mij nog wel herinner is dat er toen enorm op gehamerd werd dat alle gemeenschappen in hun geheel op de foto moesten.
Dus de betreffende zondag was ruimschoots van tevoren met de gemeenteleden gecommuniceerd
en alle leden die niet zo frequent kwamen in de dienst werd op het hart gedrukt er die morgen toch vooral wèl te zijn!
Ook waren er richtlijnen voor de fotografen hoe precies de gemeenteleden gepositioneerd moesten worden.

Zo ontstonden er dus in 1982 (83?) in ons land ongeveer 100 gemeenschapsfoto's.
Het was de glorietijd van de NAK Nederland, dus alle gemeenschappen waren zo'n beetje op hun grootst.
Ik meen dat na 1986 het ledental is gaan dalen. Het aantal gemeenten ligt tegenwoordig op 70 en dat was toen nog 100 !

Onlangs plaatste Bauke één van die 100 foto's op deze site (als extra ilustratie in een artikel over de dienst in Haren waarin deze gemeente onlangs een nieuwe voorganger kreeg).

Ik weet dat de meeste van deze foto's (op hoge resolutie tenminste) een geweldig aardig tijdsdocument opleveren met vele oude bekende en vertrouwde gezichten.
Zoals Bauke terecht bij de foto van Haren opmerkt zijn velen van de afgebeelde broeders en zusters allang in de eeuwigheid.

Het lijkt mij voor deze site wel een aardig project om deze 100 foto's te verzamelen op een aparte afdeling van deze site.
Het moet op deze site, met alle deelnemers uit alle windstreken van ons kleine landje mogelijk zijn om deze 100 foto's hier bij elkaar te krijgen!


Nogmaals voor de duidelijkheid:
Er zijn natuurlijk van veel gemeenschappen ook later nog wel foto's gemaakt van de hele groep samen
Maar ik bedoel echt de serie die in 1982 van alle gemeenschappen van de NAK in Nederland werden gemaakt.
Vaak hebben deze foto's jarenlang in de consistorie of hal van het gebouw gehangen, ook was er voor de gemeenteleden de mogelijkheid om zelf de foto te bestellen.

Dus:
Ga allemaal op zoek naar de foto van (destijds) Uw gemeenschap in 1982/83, scan die en stuur hem op goeie resolutie (dus geen zoekplaatjes op postzegelformaat)
naar deze site en laten we proberen met elkaar de 100 bij elkaar te krijgen!
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

basis schreef:(...)
Dus:
Ga allemaal op zoek naar de foto van (destijds) Uw gemeenschap in 1982/83, scan die en stuur hem op goeie resolutie (dus geen zoekplaatjes op postzegelformaat)
naar deze site en laten we proberen met elkaar de 100 bij elkaar te krijgen!
@basis

Een mooi plan! Wij zorgen voor een overzichtelijke presentatie. De ingescande opnamen (evt. voorzien van namen) kunnen worden toegezonden aan: redactie@apostolischekritiek.nl

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door ACE »

@Redactie

Is het niet beter de fotografen te benaderen die destijds de foto's hebben gemaakt?
Veel van die foto's zijn nl gewoon verdwenen of weggegooid na sluiting van de kerk.
Ik meen dat br. R. Meeboer uit Apeldoorn een van de fotografen was.

Groet,
ACE
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Criticus »

basis schreef:Zo kon er een mooi boek worden samengesteld met foto's van alle gemeenschappen.
Ik weet niet meer voor wie dat boek nu ook alweer een geschenk was .
Was het een welkomstgeschenk voor de nieuwe Nederlandse districtsapostel Pos ?
Was het een afscheidkadootje voor de scheidende districtsapostel Schumacher ?
Of was het een kado voor stamapostel Urwyler en werden er toen in alle gemeenten op de hele wereld zulke foto's gemaakt?
Kort daarvoor werd volgens mij het platenalbum "Ein Liebesbund ums Erdenrund" uitgegeven. Daarmee werd het benadrukt dat de NAK "overal" was. Waren deze foto's dan misschien ook een uitvloeisel daarvan?
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

De eerste foto's zijn geplaatst! Zie: Ljouwert. Ieder kan nu overigens zelf de foto's plaatsen. Zie Foto-Archief Nieuw-Apostolische Kerk. Voor elke kerkgemeente kan een nieuw onderwerp worden aangemaakt.

De foto's van Ljouwert zijn 1024x1024 pixels (maximum grootte voor het Forum) en 150 dpi (toereikende resolutie voor het Internet); JPG-bestanden.

Om privacy-redenen is het geopende foto-archief alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers.
ACE schreef:(...)
Is het niet beter de fotografen te benaderen die destijds de foto's hebben gemaakt?

(...)
Wij stellen voor dat onze lezers in dit geval het initiatief nemen. In elk geval zou het fijn zijn als de hele serie foto's uit de bewuste periode compleet wordt. Mij persoonlijk staat het overigens bij dat veel fotomateriaal destijds werd bewaard in de Bibliotheek van de Centrale Administratie. In hoeverre later alles is verhuisd naar Deventer en mogelijk vervolgens naar Hamburg, weet ik niet.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Levensbeschrijving Dap. Brinkmann

Bericht door Redactie »

@all

Er wordt onder regie van districtsapostel Armin Brinkmann letterlijk en figuurlijk flink aan de weg getimmerd met het oog op de aankomende Dankdag voor Gewas en Arbeid (zondag 2 oktober 2011). Klik >>HIER<< voor een blik op het momenteel vanuit de Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R. op meer dan 1.200 plaatsen ingekleurde straatbeeld en >>HIER<< voor het bijbehorende "verontschuldigende" artikel op de officiële website van deze gebiedskerk!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gesloten