Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door zefyr »

@ACE

Je schreef:
Bij alle onroerend goed entiteiten was R.Rohn enig bestuurder tot augustus 2008. Let op ENIG bestuurder! Daarmee verkreeg hij ook volledig mandaat. Ongecontroleerd en wel. Mijn observaties en aanbevelingen daarover werden door TdB simpelweg van tafel geveegd. Met al die bestuurders lijkt het wel democratisch verdeeld, maar er is alleen maar Theocratie!! De arrogantie ten top! Toen brak de pleuris uit want RR had zich 'verrijkt'!! En nu TdB? Hij is de grondlegger van de geestelijke- en financiele afbraak van de NAK in Nederland. En dat gaat straks met veel bombarie 'in de rust'? Gevoelsmatig zou ik willen dat RR alle rechtzaken tegen hem wint.

Voor zover ik het kan overzien is het gewoonweg niet verstandig slechts een bestuurder te benoemen. Dit ligt niet aan RR, maar aan degenen die hem hebben benoemd en hem hebben laten zwemmen. Het is amateurisme ten top, waarvoor de NAK-leiding verantwoordelijk is.

Ik ben het niet met je eens, dat de afbraak van de NAK NL begonnen is met de bestuursperiode van districtsapostel De Bruijn (1998-2011). In mijn ogen is dat reeds ingezet ten tijde van districtsapostel Pos. Op basis van enkele (betrouwbare?) aanwijzingen heb ik de indruk dat De Bruijn puin moest ruimen terwijl de NAK NL al op instorten stond. Wellicht heeft De Bruijn er een nog grotere rommel van gemaakt. Uiteindelijk houd ik stamapostel Fehr en Leber en districtsapostel Pos verantwoordelijk voor de huidige situatie. Zij hebben de koerst uitgezet die leidde tot een sterfhuisconstructie. Als je vanuit historisch oogpunt de ontwikkeling van de NAK NL in de afgelopen 100 jaar in ogenschouw neemt, dan is het een aaneenschakeling van rampspoed, met af en toe een lichtpuntje. De NAK NL bevindt zich in de laatste fase van haar levenscyclus. De geur van ontbinding komt op een onwelriekende wijze tot openbaring... De laatste stuiptrekkingen zullen waarschijnlijk gepaard gaan met achterhoedegevechten en geneuzel in de marge.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@Gnosis
Beste Ace,

Ik begrijp je helemaal, echt en als je wist wat wij hebben meegemaakt zou je ook enkel regels uit je verhaal niet geschreven hebben, maar dat terzijde.
Als ik, en ik spreek over mijzelf, nog steeds in het gebeuren was blijven hangen (1981 tot 2007) en dat was ook traumatisch dan was ik nu diep ongelukkig.
Genoegdoening e.d. heb ik ook niet gekregen, de geestelijke mishandeling van een D.E in die tijd is ook niet geheald. Dus wij moesten het zelf doen. De voorgangers waren allemaal bang voor hem.
Daarom probeer ik degenen te vertellen dat de oplossing die zij willen m.i. er niet komt, daarom zeg ga voor je eigen geluk, zoek in jezelf de oplossing.
Ik bedoel hier niets kwaads mee, Ik oordeel niet, wijs niet met een vingertje maar wil in liefde vertellen dat dit krachten kost die je (letterlijk) slopen.

Dank voor je reactie, Harm
Beste Harm,
Zo ken ik je ook.
De betreffende DE -destijds lid werkgroep communicatie NAKI- was een dictator en non communicator. Hoe is het toch mogelijk dat
binnen de NAK personen zonder de gewenste expertise en capaciteiten toch worden aangesteld op cruciale posten en functies.
Dat is vriendjes politiek pur sang! Met deze DE lag ik al direct overhoop. Accepteerde niets van een ander en opereerde als knapste
jongetje van de klas. Nu zit ie ergens in het buitenland na ook te zijn afgebrand. Hij is in zijn eigen zwaard gelopen.
De herinneringen aan de schofferingen zijn nog daar, maar ik heb er mee om leren gaan en heb het een plaats gegeven.
Ben het met je eens dat je het zelf moet doen en zien te overwinnen.
Ondertussen waart nog steeds dezelfde geest rond op de CA: vriendjes politiek.

En verder verkeert iedereen in een diepe winterslaap.

Groet,
ACE
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@Zefyr
Ik ben het niet met je eens, dat de afbraak van de NAK NL begonnen is met de bestuursperiode van districtsapostel De Bruijn (1998-2011). In mijn ogen is dat reeds ingezet ten tijde van districtsapostel Pos. Op basis van enkele (betrouwbare?) aanwijzingen heb ik de indruk dat De Bruijn puin moest ruimen terwijl de NAK NL al op instorten stond.
De benoeming van TdB was een volledige miskleun van Pos. In dat opzicht ben ik het met je eens dat daarvoor reeds de ramkoers was ingezet.
TdB zou wel eens even de boel aanpakken. Gelijk ruzie maken met GS en HK en vriendjes PK,NK en WS naar binnen halen via de achterdeur.
Deze misselijk makende akties hebben de volledige afbraak van de NAK bevorderd. Geen van allen heb ik ze kunnen betrappen op sociale vaardigheden,
laat staan oog te hebben voor de werkelijkheid en wat er zich op de werkvloer afspeelde.

Tav RR geldt dat hij ook niet vies was van deze klus. Tot dan toe was zijn instelling schoppen naar boven en de NAK leiding afzeiken.
Tot dat het ultieme moment kwam om er financieel beter van te worden. Als een blad aan de boom omgedraaid. Niet echt konsekwent.
Maar ik geef toe, verstand van zaken had ie wel. Als je zo de leiding tot wanhoop drijft op kennis, is het natuurlijk prima.

Ik mijn reactie aan Gnosis geef ik al mijn commentaar op het aanname beleid van de NAK. Vriendjes only! Capaciteiten en kennis niet strikt noodzakelijk!
Prima arbeidsvoorwaarden en waardevast pensioen! Tja, wie wil dat niet?

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

ACE schreef:(...)
Prima arbeidsvoorwaarden en waardevast pensioen! Tja, wie wil dat niet?

(...)
@ACE

Hier schoot ik in de lach en kwam bijna niet meer bij! Vanaf het ambt van opziener zat je inderdaad gebeiteld... Toen ik in januari 2000 vertrok, kon ik elders direct duizend gulden netto per maand méér krijgen. Dat was nogal frappant want toen ik in 1985 op de C.A. ging werken, leverde ik ook zo'n duizend gulden netto per maand (aan loon en emolumenten) in.

Wij waren in Duitsland op bezoek bij vrienden en daar werd een verjaardag gevierd. Van de gasten waren de meesten nieuw-apostolisch. Voorzichtig informeerde eine Glaubensschwester, die naast mij zat: "Haben Sie auch ein Amt?" Toen mijn "vertaalcomputer" ook de strekking van deze vraag had begrepen, antwoordde ik: "Ich bin Unterdiakonhelfer". Eine leichte Erstaunung maakte zich van mijn tafelgenote meester, wat gelukkig al snel omsloeg in ein bescheidenes Lächeln. "Ich bin Bezirksapostelhelfer!", voegde ik er daarop in vertrouwen aan toe. Nu echter was de Erstaunung compleet... :shock:

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@TB
Hier schoot ik in de lach en kwam bijna niet meer bij! Vanaf het ambt van opziener zat je inderdaad gebeiteld... Toen ik in januari 2000 vertrok, kon ik elders direct duizend gulden netto per maand méér krijgen. Dat was nogal frappant want toen ik in 1985 op de C.A. ging werken, leverde ik ook zo'n duizend gulden netto per maand (aan loon en emolumenten) in.
Onder leiding van GP, werd iedereen slecht betaald. Hij leefde zelf eenvoudig - leuk hutje op de Veluwe - en eiste dat ook van zijn medewerkers.
Tja, dat deed je want het wordt later 'rijkelijk beloond'!
Maar ik denk dat DEV echt niet voor een habbekrats z'n werk zit te doen. Marktconform is het credo inmiddels. En voor alle
verschillende taken en verantwoordelijkheden zal er betaald worden. Immers de NAK is nu ook een onroerend goed Expl Mij!
"Ich bin Bezirksapostelhelfer!", voegde ik er daarop in vertrouwen aan toe. Nu echter was de Erstaunung compleet...
Ich war ein Voll-idiot der alles glaubte und war nur Bezirksapostel unter,unter,unter,unter Helfer.
Jetzt aber bin ich Erwachsen und hab meine eigene Wahl!

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Omdat destijds het woord "kritiek" niet voorkwam in het woordenboek van stamapostel Richard Fehr, misstond het in "de gemeenschap" ten enenmale om "stevig mee te denken". "Het einddoel" zal ons voor ogen staan, en "de navolging", en "de geloofsgehoorzaamheid", en een "heilig opblikken" naar onze "zegenaars". Wie in dat opzicht opviel door een (schijnbaar) "onbaatzuchtige aanbieding", wie daarbij aan een half woord genoeg leek te hebben, wie (alvast) een "onbegrensd vertrouwen" in "de dienaren die ons op de geloofsweg voorgaan" aan de dag legde en wie daarbij zowat geen zee te hoog gaat; dat waren de "mannen, vastberaden helden", zoals ze worden bezongen in lied 397 (gezangboek NAK). "Eén van geest en één van harte" waren zij; het NAK-prototype van Gods "oogappel" belichamend.

Hoe meer door hun toedoen "alles in beweging" kwam, des te gelukzaliger werd zienderogen hun districtsapostel. Ondertussen telden vooral de meetbare resultaten, zoals het aantal gasten onder de aanwezigen. Het is op dit punt dat ikzelf ben afgeknapt. Ik werd er namelijk ál te nadrukkelijk mee geconfronteerd, ook door mijn werk op de C.A. Wat er aan de buitenkant te zien was, daar ging het om. Constant. Bij de Neuapostolische Kirche in Nordrhein-Westfalen zijn ze er op het ogenblik al tot in het absurde in doorgeschoten; in de "veramerikanisering" van het geloof, zal ik maar zeggen, als "reli-industrie".

Oog voor eenzaam geestelijk lijden aan de zelfkant (!) van "de gemeenschap" is er niet. De "Godsgezanten" hebben namelijk haast, een ongelofelijke haast om precies te zijn. Vandaar de korte metten die ze maken. En zielzorg? Wat wordt dáármee in 's hemelsnaam toch bedoeld?! Kortom: het verstand op nul en de blik op oneindig. De ramkoers werd ingezet.

(...) En toen las ik dat verreweg de hoogste dienaren die je je in "het Godswerk" op Normaal Amsterdams Peil maar kunt indenken, met hun partners, zich onlangs op bijpassende stemmige muziek in Oosterbeek, voorafgaande aan de voor hen in een vast smaakvolle ambiance georganiseerde Feierstunde, hebben voortbewogen over een begraafplaats aldaar, waar slachtoffers begraven liggen van een regiem waar de nieuw-apostolische kerkleiding in die dagen bepaald géén moeite mee had. Geen excuus, welnéé, maar -voor de buitenwacht- wél weer een aandoenlijke (scherts)vertoning. Nee, wij kijken niet om; nooit in feite.

Keek men maar wél eens wat beter terug op hoe het feitelijk komt, dat de zaken geregeld uit de hand lopen. Vragenstellers schudt men van zich af, en verder een ieder die de hemelbestormers niet kan bijbenen...

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@ACE
@zefyr

Wat de juridische procedures betreft, sluit ik mij volledig aan bij jullie kijk op de zaak. Doldriest gaan degenen, die bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland een bestuursfunctie aanvaardden en sindsdien een kerkvorstelijke arbeidsbeloning opstreken, voorbij aan wat er óók in zakelijk opzicht aan verantwoordelijkheden dient te worden waargemaakt. Wie maand-in maand-uit werkelijk een topsalaris toegeschoven krijgt en zich dan níet afvraagt wat voor competent handelen zulks rechtvaardigt, is een profiteur die niet moet zeuren indien de betrachte nonchalance achteraf alom vragen oproept. Dit is wat er nu speelt bij de rechtbank Utrecht. "De getrouwen van Koning Jezus" zullen er op 21 februari 2012 niet wegkomen met voor de tweede keer een quasi-herderlijk en infantiliserend episteltje (!) als het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010".

Het bestuur bestuurt. Zo simpel is het. Ze wilden risicovol gaan ondernemen en trokken een commerciële man aan; een professional. Welnu, dan zorg je er als bestuurders vervolgens maar voor dat je wéét waar je mee bezig bent. Punt!

Districtsapostel Pos was een fervent voorstander van de statutair geregelde bundeling van alle denkbare verantwoordelijkheden binnen de kerk, voorbehouden aan de hoge geestelijkheid die zichzelf daarmee uiteraard oppermachtig maakt. Niemand die het aangaat moet durven beweren niet te hebben geweten wat zulks in de praktijk exact behelst. Primitiever dan het bij de Nieuw-Apostolische Kerk is georganiseerd, kán het namelijk niet: als bestuurder ben je er doodeenvoudig eindverantwoordelijk voor ALLES. Vandaar dus dat je als opziener, apostel of als districtsapostel een fabelachtig hoog salaris krijgt; alsof je hoogleraar bent geworden, directeur van een faculteit of rector magnificus aan een universiteit. Nog los van de talrijke voorrechten die men geniet. En óók nog los van al het vertrouwen (!) dat de "Godsgezanten" bij iedereen claimen.

Wat mij verbaast is dat deze topfunctionarissen in hun privé-omgeving kennelijk onvoldoende worden tegengesproken. Terwijl het in de kwestie Oostenrijk zuiver om een privé-zaak gaat, verklaarde de echtgenote van een ex-bestuurder bij de rechter-commissaris in Arnhem, dat zij haar man enkel had "ondersteund". Ik viel nog net niet, "begleitet vom stimmungsvollen Gesang eines Chores", van verbijstering van mijn stoel af, maar dan sla je met je loyaliteit vanzelf wel héél ver door. Dan leef je in een sprookjeswereld. Dan heb je het mede aan jezelf te wijten, dat men op zo'n moment in naam der Koningin opeens de wenkbrauwen fronst.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Wil »

Nak geld stinkt niet.
NAK Immobilien GmbH;
http://nak-quo-vadis.blogspot.com/
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

Wil schreef:Nak geld stinkt niet.
NAK Immobilien GmbH;
http://nak-quo-vadis.blogspot.com/
@all

De macht die de hooggeplaatsten heel bewust naar zichzelf toe hebben getrokken, en alle dubbele petten die men nu daardoor op heeft, breken in de Nieuw-Apostolische Kerk af wat juist anderen met veel moeite hebben opgebouwd. Degenen die het voor het zeggen hebben, zullen aan deze wantoestand echter niets willen veranderen want men zwelgt immers in het aanzien van de beklede machtsposities. Dit betekent dat wie de realiteit niet onder ogen wenst te zien en die tóch nog hoopt dat sommige zaken zich ten goede keren, zich jammerlijk vergist. Doordat bij de internationale kerkleiding al bijna alles finaal uit de hand heeft kunnen lopen, ís er eenvoudig géén weg meer terug.

Dienen op Gods akkerwerk sluit werkelijk de machtsverhoudingen uit zoals die in de Nieuw-Apostolische Kerk nagenoeg verplicht worden gekoesterd. Wanneer gaan ieders ogen daar nu toch eindelijk voor open?!

Aan geld zal er in deze kerk inderdaad voorlopig geen gebrek zijn. Des te meer aan "De liefde des Vaders" (vgl. lied 59, gezangboek HAGEA). (Districts)voorgangers in Nederland, speel dit spel toch niet langer mee!!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Diskwalificerende c.q. denigrerende bewoordingen van de Kirchensprecher:
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gesloten