Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Redactie

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

Wil schreef:
Wil schreef:
Redactie schreef:@all

Ben net terug met een geldig alibi (!) van spoedeisende medische hulp, en schijnt hier opeens alles in vuur en vlam te staan... Kan iemand mij even bijpraten?

Het WebTeam/TjerkB
Typisch NAK!!!!!!!!!!
Vreemd van u kant geen reactie maar gewoon er over heen ''praten'' had ook niks anders van u verwacht.
@Wil

Eerlijk gezegd begrijp ik nog niet wat u met uw opmerking feitelijk heeft willen zeggen. Kunt u daarover wellicht iets duidelijker zijn?

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
willempower

Bericht door willempower »

@all
Laat ik duidelijk zijn het is niet mijn bedoeling geweest en opzet mede forum leden te beledigen ,en ik neem echt wel aan wat ik schreef heel erg hard en duidelijk was .
Datgene wat ik afgelopen tijd lees van Armin is heel duidelijk hij wenst iedereen de zegen toe maar ondertussen gaat hij vrolijk door met zijn rechtszaken en waarbij hij niemand spaart .
Ik hoop dan ook van harte dat niemand zich zal afmelden omdatgene zo ik het schrijf .
Mijn schrijfstijl zal duidelijk zijn en men mag mij op mijn fouten wijzen , dan wel mijn zienswijze .
Voor een heel groot deel spreek ik uit eigen ervaring , en de kerk heeft mij ook niet gespaard .
Ze wensen mij de hel in en als ze een handje kunnen helpen zullen ze het niet nalaten , uitspraak van een priester .
Ook wil ik best toegeven dat ik ook niet altijd mij zo heilig gedraag als zou moeten .

Wens u een goed weekend toe .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gnosis

Bericht door Gnosis »

Jabob en all,

Ik begrijp je, echt waar, maar denk je nu echt dat er wat wordt bereikt met datgene waar nu om gestreden wordt?
Hoe kun je nu bijbelteksten aanhalen en de "kerk" op bijbelteksten wijzen terwijl je je er zelf niet aan houdt? " Door slachtoffer te zijn help je jezelf niet, het maakt je kapot. Hebt elkander hartelijk lief, gelijk uzelven". Maar dit geldt niet voor het webteam en enkele anderen.
Zij oordelen en veroordelen met naam en toenaam iedereen die ze kunnen raken. Alle frustraties worden hier op de website gegooid, niet nadenkend dat er mensen gekwetst worden. Dit zegt veel over jezelf.
Maar goed, mannen , alles komt terug bij je zelf, dat ontdekken we allemaal. De keuze die we hebben gemaakt voor de NAK was onze eigen keuze, voor jullie en voor mij. Je hebt nu de kans om te veranderen en een andere keuze te maken.
Komt het niet bij U op dat dit misschien zo MOET zijn, dat we wakker worden door God en voor ons zelf moeten kiezen? " Heer, wijs mij Uwe weg......" Hij wijst ons de weg, maar we zijn het er niet mee eens, want de NAk....enz. enz. Dat gebeurt nu, alleen velen denken dat het door de NAK moet gebeuren, oké dat mag, maar ik kies voor vrijheid! VRIJHEID IN CHRISTUS!
Niet een pad wat voor ons gedicteerd wordt maar dat ons NU de vrijheid wordt gegeven om ZELF te kiezen, zelf onze beslissingen te nemen.
Willen we blijven nalopen en ons slaaf laten maken aan "een systeem"? Wordt wakker..........en anders maar niet, ook goed!

Het is goed zo,

groet aan allen, Gnosis.

Gnosis HH
Emile

Bericht door Emile »

Jezus behoorde als rabbi ook deels tot de Farizeeen (de SP van die tijd, niets bijzonders) en Hij bestreed meer de gevestigde orde van het moment en greep terug op Jesaja.
Zijn woorden hebben wel eeuwigheidswaarde.
Overtrokken reacties hier.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Gnosis

Bericht door Gnosis »

Emile,

Jezus heeft bij de Essenen zijn opleiding gehad.

gr.hh
Jabob65

Bericht door Jabob65 »

@WP, van mij mag je schrijven wat je wilt, ik stoor me er niet aan, misschien zou ik me iets ander uitdrukken maar ik heb er geen problemen mee als jij het zo doet.
Emile

Bericht door Emile »

Gnosis, Jezus wordt inderdaad ook vaak als Esseen beschouwd.
Jabob65, WP uit zich krachtig en A.B. kan er als lollige Duitser vast om lachen. ;)
Jabob65

Bericht door Jabob65 »

@Emile, precies!

Ach, het gaat ook niet echt om Brinkmann maar meer om het systeem waar ook hij (helaas) onderdeel van uitmaakt.

En de man heeft nogal veel energie volgens mij.

En ook een spiksplinternieuwe WC geregeld in Amersfoort, en dat is zijn voorgangers nooit gelukt.
Redactie

Bericht door Redactie »

Gnosis schreef:Jabob en all,

Ik begrijp je, echt waar, maar denk je nu echt dat er wat wordt bereikt met datgene waar nu om gestreden wordt?
Hoe kun je nu bijbelteksten aanhalen en de "kerk" op bijbelteksten wijzen terwijl je je er zelf niet aan houdt? " Door slachtoffer te zijn help je jezelf niet, het maakt je kapot. Hebt elkander hartelijk lief, gelijk uzelven". Maar dit geldt niet voor het webteam en enkele anderen.
Zij oordelen en veroordelen met naam en toenaam iedereen die ze kunnen raken. Alle frustraties worden hier op de website gegooid, niet nadenkend dat er mensen gekwetst worden. Dit zegt veel over jezelf.
Maar goed, mannen , alles komt terug bij je zelf, dat ontdekken we allemaal. De keuze die we hebben gemaakt voor de NAK was onze eigen keuze, voor jullie en voor mij. Je hebt nu de kans om te veranderen en een andere keuze te maken.
Komt het niet bij U op dat dit misschien zo MOET zijn, dat we wakker worden door God en voor ons zelf moeten kiezen? " Heer, wijs mij Uwe weg......" Hij wijst ons de weg, maar we zijn het er niet mee eens, want de NAk....enz. enz. Dat gebeurt nu, alleen velen denken dat het door de NAK moet gebeuren, oké dat mag, maar ik kies voor vrijheid! VRIJHEID IN CHRISTUS!
Niet een pad wat voor ons gedicteerd wordt maar dat ons NU de vrijheid wordt gegeven om ZELF te kiezen, zelf onze beslissingen te nemen.
Willen we blijven nalopen en ons slaaf laten maken aan "een systeem"? Wordt wakker..........en anders maar niet, ook goed!

Het is goed zo,

groet aan allen, Gnosis.

Gnosis HH
@Gnosis

Wij hadden de saamhorigheid liever heel zien blijven. Vandaar dat wij er van onze kant ontzettend veel aan hebben gedaan om -nogmaals- verwarring weg te nemen. Het onderstaande citaat van een artikel uit april 2011 is daarvan waarschijnlijk een aansprekend voorbeeld.

Tegelijkertijd staat het een ieder natuurlijk vrij om de ernst van een situatie (nog) niet in te zien, dan wel om geheel naar eigen inzicht naar bevind van zaken te handelen. Wij kozen welbewust voor het laatste. Door "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" bij de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) te herinneren aan datgene waarvan wij dachten dat er geen misverstanden over hoefden te rijzen, nadrukkelijk in eerste instantie vanachter de schermen, hebben wij getracht te voorkomen dat zaken hopeloos zouden escaleren. Dat betrof onder meer zowel de wrede omgang met naasten die moeite hebben met de veranderende geloofsleer, als later de bevreemdende kwesties "Arnhem" en "Oostenrijk".

Bij de niet geringe inspanningen die wij ons in deze samenhang de afgelopen tijd hebben getroost om het ontij nog enigszins te helpen keren, was naastenliefde onze drijfveer. Wie niets doet terwijl er steeds méér slachtoffers (!) worden gemaakt, verzaakt een heilige plicht, vinden wij. Dat hierbij niet wordt overdreven, zal de nabije toekomst leren. Zo zal het op en na 21 februari aanstaande duidelijk worden waarom forumbijdragen op hun plaats waren over statuten, over de Leidraad dienen en leiding geven, enzovoort. Dat overigens de Nieuw-Apostolische Kerk (als instituut) géén toekomst heeft, stond voor mij persoonlijk al vast op 2 mei 2007 toen ik mij in het ledenregister van deze kerk liet uitschrijven.

Het WebTeam/TjerkB
Redactie schreef:@all

Nú het artikel: Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept...

Het heeft bij ons nogal wat voeten in de aarde gehad voordat het ervan kwam om nu de ideeën uit te werken die wij hadden bij dit artikel. Niet in de laatste plaats heeft het lang geduurd omdat het in feite handelt om een "droeve plicht", zoals wij het namelijk ervaren, om in feite licht te scheppen in de schemering. Het is werkelijk zo, dat de Nieuw-Apostolische Kerk welke toch ooit voor ons allen "het Vaderhuis" belichaamde, "de gemeenschap", in dusdanig ander vaarwater verzeild is geraakt, dat thans gerust kan worden gesproken van een bereikte alarmfase. Het is absoluut niet fijn om daarover te rapporteren. Het was sowieso al een trieste zaak dat er hier een forum ontstond met overwegend kritische geluiden. Daaraan ging wel het een en ander vooraf: brandende vragen werden door de kerkleiding steevast onbeantwoord gelaten, óf, in het gunstigste geval; men gaf een badinerende ontwijkende reactie. Daar til je misschien de eerste keer niet al te zwaar aan, maar als het echt gaat om zielzorg, om integriteit van verantwoordelijke dienaren; dan kun je er verdomd weinig mee als een kerkbestuurder zich verschuilt achter bewoordingen als...
(...)
Het nieuw-apostolische geloof is voor mij van zeer grote waarde. Ik behoor niet tot de NAK omdat ik meen dat wij de enige kerk zijn die zich mag verheugen in een warm hart van de zijde van de lieve God. Maar deze kerk heeft voor mij zo'n grote waarde omdat ik van haar ben gaan houden. Zoals ik ook van mijn vrouw ben gaan houden. Zij is zeker niet de enige vrouw op de wereld die over heel mooie eigenschappen beschikt. Ook zij heeft haar fouten en gebreken. Maar ik houd van haar! En de liefde bedekt alle dingen. Ook onze kerk is niet foutloos en we hebben allemaal de genade van onze Heer en Heiland hard nodig. Maar ik houd van onze kerk, die ik vooral belichaamd zie in fantastische dienaren, hele lieve broeders en zusters.

(...)
... maar ik vraag jou met heel mijn hart om datgene wat mij zo lief en dierbaar is in ieder geval naar mij toe niet te beschadigen.

(...)
Terwijl de "geïnstitutionaliseerde perfectie" in brand staat, wordt er dan zó gereageerd - in de trant van "stil maar, wacht maar: alles wordt nieuw". Ondertussen echter moesten wijzelf de antwoorden schuldig blijven op vragen van naasten met wie wij over ons geloof in gesprek waren gekomen. Immers, over apostel Volker Kühnle was er al op het Internet te lezen geweest dat hij in de contacten met de ACK namens het internationale kerkbestuur had opgemerkt dat "Vragen en Antwoorden" grondig aan herziening toe is en dat men de nieuw-apostolische kerkleiding daarom niet moest vastpinnen op de inhoud van de laatste editie ervan. Daarom, vanuit onze positie bezien: wat hebben wij nu in godsnaam nog te geloven?!

Ook vragen over zakelijke aangelegenheden waren bij de kerkleiding doorgaans onwelkom. Waar bemoeide men zich in de periferie eigenlijk mee! Al die zakelijke aangelegenheden konden de gelovigen toch wel aan de verantwoordelijke dienaren overlaten?! Die waren er toch voor aangesteld? Sterker nog: zo had God het toch gewild? Dat geloven wij toch? (...) Tsja, als je in je geloof verzwakt bent geraakt en dit niet meer kunt aanvaarden; zoek dan liever eerst hulp! (...) Hoe staat het ervoor met onze erkenning? Willen wij in voorkomende gevallen nog wel "de minste" zijn? Hebben wij nog wel de moed om -zo nodig- de "onderste weg" te bewandelen? Zijn wij ons wel bewust van onze eigen fouten en gebreken? Kunnen wij nog wel vergeven? Enzovoort. "In stilheid en vertrouwen gaan kinderen Gods hun weg." Daar wilde je toch niet aan tornen? (...)

Het gevolg van de op deze manier gegarandeerd gestrande moeizame inspanningen om relevante zaken in de praktijk bespreekbaar te maken was vanzelf een onvermijdelijke tweedeling tussen "good guys" en "bad guys": de eerstgenoemden berustten "gehoorzaam", zoals het nieuw-apostolische kinderen Gods betaamt, in het beloop van alle dingen; en de anderen, degenen die ogenschijnlijk in hun geloof de twijfel toelieten, plaatsten zichzelf daarmee als verdachten in de categorie "potentiële ongeleide projectielen". De "good guys" zouden vervolgens overblijven als de meest serieuze kandidaten voor een hoger zegenend ambt in het "werk Gods". Zij wisten ten minste hoe zij de apostelen en de andere hoogste ambtsdragers daadwerkelijk "tot steun" konden zijn. (...) Indien een dergelijk geestelijk klimaat na 25 jaar, of zo, vruchten afwerpt, kleuren bij wijze van spreken alle bloemen rood en zijn alle muizen grijs. Ziedaar de Nieuw-Apostolische Kerk, anno 2011.

Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept... Waar heeft de bovenbeschreven aanpak nu toe geleid? In elk geval bestaan de zegeningen vooral uit zorgen. Daar kan op het ogenblik niemand meer omheen. Want wat is er gebeurd?! Het moge duidelijk zijn: dienaren weten bij God niet meer wat "dienen" is!! Met van alles en nog wat houdt men zich onderhand bezig, behalve met -in hoofdzaak- de kern van het evangelie. In geanimeerde gesprekken hebben districtsapostelen het onder elkaar over de voortgang van hun prestigieuze bouwprojecten:
BakEenEi schreef:(...)

Een voorlopig laatste vraag in deze samenhang is: hoeveel procent van de arbeidstijd van de Nederlandse "apostelen" is er tegenwoordig gemoeid met -tegenvallende resultaten bij de- projectontwikkelingsactiviteiten zoals in Arnhem (c.q. tevens in Enschede, enzovoort)? In hoeverre bijvoorbeeld hebben dienstreizen naar het buitenland vooral ook ten doel om besprekingen te voeren op het gebied van dergelijke bouwzaken, zoals met D.Ap. Brinkmann en D.Ap. Koberstein:

http://www.nak-nrw.de/aktuelles/bericht ... einweihung
http://www.nac-mgemnowa.org/hrs_german/ ... eldung.php

Zie voor een recent overzicht van NAK-kerkgebouwen in Duitsland dat aan derden te koop wordt aangeboden: "http://home.immobilienscout24.de/431830 ... tualität/0" (NAK Immobilien GmbH).

(...)

Bron: bericht door BakEenEi op "di 09 nov 2010, 12:25"
BakEenEi schreef:(...)

Intussen nadert dit project al de beoogde voltooiing in het tweede kwartaal van 2011. Voor wie de ontwikkelingen graag op de voet wil blijven volgen, bestaat er nu zelfs de mogelijkheid om deze hieronder (!) per WebCam in de gaten te houden:
(...)

Bron: bericht door BakEenEi op "za 08 jan 2011, 12:01"
Dat zit zo: met zulke bouwprojecten heb je iets tastbaars tot stand gebracht waar je als "kinderen Gods" trots op kunt zijn. Bovendien -neem Oberhausen- laat je de samenleving ermee zien hoe geëngageerd je bent; dat de werkgelegenheid je ter harte gaat, de kinderopvang en dat je je verantwoordelijkheid niet ontloopt jegens naasten met een zorgindicatie. Van overheidswege zal men zulke dappere initiatieven toejuichen! Hoge ambtenaren zullen dat in hun speeches, wanneer bij de bouw het hoogste punt is bereikt of naderhand bij de officiële opening vast ook nog eens onderstrepen. De pers is erbij, de locale omroep zendt het uit en zelfs landelijk komen de goede werken van de "kinderen Gods" in het nieuws. Het mooie -voor de kerkleiding- is ook dat er flink wat interessante banen te vergeven zijn. Wie daarvoor in aanmerking komen? U raadt het al: de "good guys". Dit fenomeen levert een nieuw soort van klantenbinding op, in een passend modern jasje! Met zo'n goedbetaalde en mede daardoor felbegeerde functie in het "werk Gods" houd je je kritiek voortaan wel vóór je... Nee, met enige belangenverstrengeling heeft dit niets van doen. "Met onze goede werken dienen wij de Heer! Kijk eens, hoe enthousiast een ieder is! Eindelijk zie je tenminste waar je mee bezig bent. Wij zien onszelf terug op de foto's in de krant, onder het gehoor van de burgemeester die lovende woorden spreekt. Eindelijk iets positiefs om met de buren over in gesprek te raken. Nee, het is afgelopen met onze kritiek: voor ons is het glas voortaan niet halfvol maar gewoon vol. Punt. Wij zijn uitgekeken op het gezeur en gezemel van verongelijkte ex-leden! Ze zijn alleen maar jaloers. Eerst kregen ze al geen ambt, waar ze zo vurig op hadden gehoopt, en nu lopen ze vanzelf ook nog eens de baan van hun leven mis; de zielenpoten. Dat krijg je er nu van, van je arrogantie en je zelfmedelijden." (...)

De tweedeling is compleet!! Over het nieuwe elan dat in de Nieuw-Apostolische Kerk thans uitgaat van ieders "goede werken" is in bestuurskringen op het hoogste echelon van tevoren goed nagedacht. Stamapostel Leber liet de Heilige Geest er zelfs door inspireren in diens Woord van de maand onder de titel "Het goede doen" in januari 2011. Wonderlijk, hoe alles samenvalt...

Wat blijft hier echter uitdrukkelijk onderbelicht? Op een handige manier en vrijwel ongemerkt zijn er door de kerkleiding totaal ongelijkwaardige zaken op één lijn gezet! De verzuiling (!!) is simpelweg opnieuw uitgevonden!! We gaan 40, 50 jaar terug in de tijd!! Er moest een naamkaartje bíj!! Aan "Katholiek", "Protestants" of "Algemeen" ontbrak nog "Nieuw-apostolisch"!! Dit betekent dus bijvoorbeeld dat nieuw-apostolische broeders en zusters, die eerst professioneel of als vrijwilliger hun steentje bijdroegen in bijvoorbeeld protestantse hulpverleningsinstellingen, nú zullen worden gevraagd om hun krachten te bundelen onder de noemer "Nieuw-Apostolische Kerk" want "wat anderen kunnen, kunnen wíj ook en wellicht zelfs béter". Zo wordt er dus momenteel gebouwd aan een complete woonwijk inclusief allerhande maatschappelijke voorzieningen in Oberhausen met op "wenigen Gehminuten" het gebouw van de Neuapostolische Kirche! De neerwaartse trend in de ledenaantallen wordt tot staan gebracht. Het "werk Gods" zal opleven! Doch let wel:
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
Ten slotte; in ons bericht van "di 18 jan 2011, 12:06" lieten wij het nieuwe schema zien van de organisatorische opzet van de kerk met -en dat is nieuw- de namen erbij van degenen die op de diverse posten fungeren als "rechterhanden" van de stamapostel. Zo op het eerste gezicht... "niets mee aan de hand". Maar dan valt ons tóch iets op: Kirchenstrategie - BA Kolb, en Gemeindeführung - BA Brinkmann. Dát ziet er níet al te hoopvol uit: de "strategie" in handen van de Amerikanen. Wie nú nog dacht dat er aan de inhoud van de catechismus nog wel een draai te geven zou zijn, kan het eenvoudig de eerste 10 jaar wel vergeten... En van districtsapostel Brinkmann weten wij inmiddels hoe hij erover denkt:
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!

Tot zover ons artikel Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept...
Het WebTeam

Bron: Bericht door Redactie op "di 26 apr 2011, 14:47" in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept".
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Emile

Bericht door Emile »

Jabob65, inbinden dus, want Brinkmann komt kennelijk van goede huize en is een snelle manager.
Gesloten