Leugens, Leugens, en nog eens leugens!

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Leugens, Leugens, en nog eens leugens!

Bericht door Tosca »

Leugens, Leugens en Nog eens Leugens!

Ook in de Nieuw Apostolische kerk bedient men zich van Leugens, Grove leugens, ‘gewone’ leugens, Leugens om ‘bestwil’ Maar het gaat altijd om misleiding en bedrog.
‘Men’ –de kerkleiders—deinzen er niet voor terug de meest grove en gore Leugens te verkondigen uit naam van God of te wel; Jezus Christus, dat doen zij schaamteloos, laten we maar eens denken aan de ‘’Boodschap van Bischoff’’ dat was en is toch welhaast de meest grove leugen aller tijden!

Ook Stamapostel Wilhelm Leber heeft zich reeds bij aanvang van zijn pontificaat uitgelaten over de waarheid van de ‘’Boodschap van zijn Opa Stamapostel J.G.Bischoff’’
Hij bestempelde de Boodschap als zijnde een Goddelijke openbaring! En maande...Geen discussie! :!: Terwijl het in werkelijkheid een duivelse ingeving is geweest. Ook de uitwerking is daar inherent aan. Tienduizenden werden geëxcommuniceerd, en uit de Nieuw Apostolische Kerk verbannen. :twisted:

En zo blijft de Nieuw Apostolische Kerk leiding volharden in de leugens van weleer, ongeacht de vele bewijzen van het tegendeel.
En zo heeft ‘men’ zich geheel en al geconformeerd met de leugens van weleer, en denkt men een vrijbrief te hebben om in de naam van God de meest vreselijke leugens de wereld in te kunnen slingeren. Daarmee is het bewijs geleverd dat deze zogenaamde ‘Godsgezanten’ niet in God geloven!

En zo heeft men van de Kerk –en dan niet alleen de Nieuw Apostolische Kerk—Geld machines gemaakt met als doel ; eer ,roem, geld. Maar…Of je nu luistert naar de naam Wilhelm, Johan Godfried, Pos, de Bruijn, Peter dan wel Nico of Ruud. Nu ja de naam is niet zo belangrijk, maar allen hebben geen verbinding met God, zij minachten hem in al hun lichaam cellen. Een ‘’raad van toezicht’’ ach kom op, ook dat is een leugen die hebben zij niet en hebben zij ook nooit gehad…Leugens, leugens, en nog eens leugens! Nu ja,tja, de Leugen is een duivels stuk gereedschap, in het werk zijner handen.
Mocht er een District-dienaar? Zijn die het anders weet dan hoor ik het graag, Ruud wellicht? Maar...niet liegen! :roll:

Webteam, Bauke M.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Leugens, Leugens, en nog eens leugens!

Bericht door Emile »

In de oude en wat nieuwere ordening van het apostolische werk gold dat, iemand die (de) profetische gaven bezat nooit, zelfs maar een leugentje om bestwil in het dagelijkse leven, mocht hanteren.
Maar het is wel verstandig om wie dan ook niet vlug als leugenaar te betitelen.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Leugens, Leugens, en nog eens leugens!

Bericht door BakEenEi »

@Tosca
@Emile

Wat ík érg vind is, dat het in de Nieuw-Apostolische Kerk té veel gevraagd kán zijn als je kenbaar maakt dat je je -als christen- graag wilt beperken tot de volle waarheid. Aan die wens willen (!) velen (!) níet voldoen.

Telkens opnieuw heb ik dáárom aangehaald hoe de apostel Paulus in dit opzicht een man was uit één stuk en hij er voor zichzelf pertinent géén dubbele moraal op nahield bij de verkondiging van het ware evangelie:
Vage gast :: 08 februari 2006 08:54

@Jack

"Waarom lijkt het toch dat geen enkel lid zich druk maakt over deze kwestie?" [Hiermee werd het vermeende goddelijke karakter bedoeld van de zgn. Boodschap van stamapostel J.G. Bischoff; 19-09-2012, BEE]

Wel degelijk kan ik mij over zo'n kwestie druk maken. Dat trouwens uitgerekend nú, déze maand, volgend op de zogenoemde Europese Informatieavond, er van St.Ap. Leber (via de internationale website in het artikel "Gods werken") woorden moeten worden aangehaald, die aansporen tot een onbegrensd vertrouwen "in de boden van Jezus", vind ik "grenzend" aan een provocatie. Zie http://www.nak.org/wzm/wzm-nl-0602.html.

Apostel Paulus was hierover destijds volkomen helder. Twee passages:
  • [1] Hoe durft u onderlinge rechtsgeschillen voor ongelovigen te brengen in plaats van voor de gelovigen! [2] Weet u dan niet dat Gods heiligen over de wereld zullen oordelen? En als u over de wereld zult oordelen, zou u dan niet in staat zijn om te oordelen over de meest onbeduidende rechtsgeschillen? [3] Weet u niet dat wij over engelen zullen oordelen? Dan kunnen we dat toch zeker ook over alledaagse zaken?
    1 Kor. 6: 1-3 (NBV)

    [7] Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. [8] Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij!
    Galaten 1: 7-8 (NBV)
Ik ga -vol zelfvertrouwen- over tot de orde van de dag!


Oorspronkelijke bron: http://maimonides.web-log.nl/log/4585494
Het gaat míjn begrip vele malen te boven hoe bestuurders bij de Nieuw-Apostolische Kerk topsalarissen opteren, van de gelovigen een onbegrensd vertrouwen (!) verlangen, en dan schaamteloos naasten durven te confronteren met halve waarheden en onwaarachtig handelen. Zelfgemaakte kardinale fouten laat men door de "stamapostel" toedekken met de mantel der liefde maar anderen sleept men brutaal voor de rechter. :shock:
  • Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar.
    Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft.


    Uit: 1 Johannes 4: 20 (NBV)
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie