Tenzij...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Tenzij...

Bericht door ACE »

@BEE

Je geeft praktische referenties (gedrags kenmerken) aan die zouden moeten stroken met het Nieuw Apostolisch gedachtengoed.
Helaas, helaas! Er valt niets van dat alles te ijken met wat door de hoge heren geestelijken wordt gepraktiseerd.
Horende doof, ziende blind en allemachtig arrogant.
Het zijn dictatoriale trekken van zichzelf tot oppergod benoemde potentaten. De geestelijke bagage is overboord gegooid
door een Algemene Maatregel van Bestuur afgekondigd door Dr Wilhelm Leber. Hoor ik iemand 'Mugabistisch' roepen?
Het Leberiaans in het kwardraat: 'wie niet voor mij is, is tegen mij en is dood vlees'. Einde dialoog (..)
Zelfs gedogen is er niet meer bij. IK betaal, dus IK bepaal!
Maar als de pro deo werkende Nederlandse dienaren hier net zo mee omgaan als Dienen en Leidinggeven, Dienen Nieuwe Stijl
of Inhoudsrijke Prediking, zie ik het hier niet zo'n vaart lopen.

Hoe toepasselijk is dan het lied 'Stille O zij stille' ....

En het blijft oorverdovend stil. Maar God hoort ze brommen.

Groet, ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Tenzij...

Bericht door willempower »

@criticus
Of heb ik toch weer iets gemist?
Je mist inderdaad wat , das jammer voor je .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Tenzij...

Bericht door BakEenEi »

@ACE

Doordat ik de ontwikkelingen op het Internet m.b.t. de Nieuw-Apostolische Kerk toen al jarenlang had gevolgd, was ik op 15 januari 2007 "in een punt des tijds" definitief uitgekeken op stamapostel Leber toen ik las wat hij op 4 december 2006 (overigens exact één jaar vóór het door hem veroorzaakte drama door de zgn. Desinformatieavond) had geantwoord aan naasten (!) in de gemeenschap Hamburg-Blankenese, namelijk...

"Natürlich möchten wir jeden Amtsträger behalten. Ich habe allerdings an dem Uster-Abend deutlich gemacht, dass ich erwarte, dass sich die Amtsträger ganz hinter die Lehraussagen der Kirche stellen."

Zie onder:
En dat terwijl die Lehraussagen (lees: leere Aussagen) sindsdien nog vrijwel dagelijks aan nieuwe veranderingen onderhevig zijn!

Dat later de districtsapostelen Schumacher, Ehrich én Brinkmann zich dienovereenkomstig discriminatoir uitlieten, is ze derhalve -no doubt about it- ingefluisterd door de Chief Apostle himself. Over dubbelhartigheid gesproken... Het stond voor mij pijnlijk (!) vast: als het venijn dáár vandaan komt, bij Herr Dr. Wilhelm Leber ("Oberhirte", "geistliches Oberhaupt aller neuapostolischen Christen", "Kirchenpräsident und Stammapostel"), is het systeem dóór en dóór en dóór verrot. Het "wettig overtuigende" bewijs lijkt mij intussen - ruim vier jaar later- wel vaak genoeg geleverd. Het is erger dan erg.

Groet,
BakEenEi
Laatst gewijzigd door BakEenEi op wo 17 aug 2011, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Less Is More
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Tenzij...

Bericht door Gnosis »

Criticus

Er zijn maar weinig die Willem Power serieus nemen, logisch maar waar...........laat maar praten.


gr. Gnosis
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Tenzij...

Bericht door Criticus »

willempower schreef:@criticus
Of heb ik toch weer iets gemist?
Je mist inderdaad wat , das jammer voor je .
Blij dat JIJ het wel hebt :)
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Tenzij...

Bericht door BakEenEi »

@all

Nog even over Hamburg-Blankenese...
  • Afbeelding
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Tenzij...

Bericht door Jabob65 »

@gnosis, ik behoor tot hen die WP serieus nemen!
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tenzij...

Bericht door Tosca »

Jabob65 schreef:@gnosis, ik behoor tot hen die WP serieus nemen!

Ik ook en velen met mij.

Groet, Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Tenzij...

Bericht door Gnosis »

Jacob65 en Tosca,

Vinden jullie het vreemd dat ik dat zeg?
Hij neemt Criticus toch ook niet serieus?
En ik kan je verzekeren dat Criticus WEL serieus is.

gr. Gnosis
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Tenzij...

Bericht door Jabob65 »

@gnosis, ik zou het niet vreemd vinden als je zou zeggen dat jij WP niet serieus neemt maar ik vind het wel minder fair om te stellen dat maar weinigen dat zouden doen..

Voor mij verder geen probleem, ik wilde alleen maar even kwijt dat ik (vanuit de these dat maar weinigen hem serieus zouden nemen) dan bij die weinigen behoor.

Groet,

J.
Plaats reactie