Tenzij...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Tenzij...

Bericht door BakEenEi »

Jabob65 schreef:@gnosis, ik zou het niet vreemd vinden als je zou zeggen dat jij WP niet serieus neemt maar ik vind het wel minder fair om te stellen dat maar weinigen dat zouden doen..

Voor mij verder geen probleem, ik wilde alleen maar even kwijt dat ik (vanuit de these dat maar weinigen hem serieus zouden nemen) dan bij die weinigen behoor.

Groet,

J.
@Jabob65

Laat ook mij dan maar -uit overtuiging- bij diezelfde weinigen horen!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Tenzij...

Bericht door Jabob65 »

@BEE, Criticus heeft in algemene zin wel gelijk als hij stelt dat zaken bewezen moeten zijn voordat je ze met een zekere stelling mag/kunt beweren.

Maar gelijktijdig kun je vanuit een optelsom van allerlei zaken wel tot een voorlopige conclusie komen, en dat (voorlopige) oordeel valt wat mij betreft niet uit in het voordeel van dit kerkbestuur, bovendien is het sowieso al een uiterst nare kwestie, die vanuit een algemeen gevoel van ethiek zo snel mogelijk opgelost zou moeten worden. Zielzorgers moeten zich niet bemoeien met mistige OG zaakjes, en dit al helemaal niet met privé zaakjes vermengen.

Maar het kwartje wil maar niet vallen.

Ook ben ik de mening toegedaan dat er een gure wind waait vanuit de drie machthebbers in de NAK, Leber, Brinkmann en Ehrich maken duidelijk dat er een beleid is van 'zero tolerance' en ik krijg zelf een benauwend gevoel bij de gekozen bijbelteksten.

De boodschap was duidelijk: je zult je aan de regels moeten houden.

Maar goed, men krijgt de leiders die men verdient, zeggen ze wel eens.

Helaas maar waar.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Tenzij...

Bericht door ACE »

@Gnosis,
Criticus

Er zijn maar weinig die Willem Power serieus nemen, logisch maar waar...........laat maar praten.


gr. Gnosis
Valt me wat van je tegen Gnosis. Jouw bijdragen zijn over het algemeen van een hoog gehalte!

Groet,
ACE
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Tenzij...

Bericht door Criticus »

Gnosis schreef:Vinden jullie het vreemd dat ik dat zeg?
Hij neemt Criticus toch ook niet serieus?
En ik kan je verzekeren dat Criticus WEL serieus is.
Misschien was ik zelf wat kort door de bocht. Ik heb alleen wat moeilijkheden met ongefundeerde moddersmijterij.
En ja, als ik dan op mijn opmerkingen de reactie krijg "je mist wel meer", dan ga ik daar verder niet meer op in.

Wel met dank aan Gnosis voor de bijval. Ik zoek meestal de schuld van woordenwisselingen bij mezelf, maar neem dit inderdaad niet echt serieus.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Tenzij...

Bericht door BakEenEi »

@Jabob65
@all

Ik vind dat als ieder spreekt met zijn of haar eigen stem, integer en spontaan, wij het meest aan elkaar kunnen hebben, zeker als het gaat om wezenlijke zaken in het leven. De kerkleiding heeft echter over het hoofd gezien dat zij door haar rigide opstelling (!) de veiligheid en geborgenheid ondermijnt die ons allen in "het Vaderhuis" toekomt... Zo is het voor velen in de kerk onherbergzaam geworden. Alleen; hoe wijs was het van de "gedupeerden" om eventueel ooit te hebben gemeend dat het werk Gods amper verder zou reiken dan de Nieuw-Apostolische Kerk, zoals Leber en de zijnen het hun volgelingen inclusief "de wereld om ons heen" nu min of meer definitief wensen voor te spiegelen?!

Groet,
BakEenEi
Laatst gewijzigd door BakEenEi op do 18 aug 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Less Is More
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Tenzij...

Bericht door Gnosis »

Willem Power,

Oké, ik ben misschien wat ongenuanceerd geweest, mijn excuus daarvoor, maar ik wil wel de kanttekening maken die criticus ook bedoeld, je kunt zomaar niet alles roepen. De zaak moet wel bewezen zijn.
En anders kom je op René Diekstra zijn uitspraak uit;"kletsen en kwetsen" en ik denk dat we allemaal, mijzelf niet uitgezonderd, daarvoor moeten waken.
En als criticus vraagt of hij wat gemist heeft, kan ook een antwoord komen die hem helpt om dat antwoord te vinden. En dat antwoord vond ik niet zo vriendelijk, misschien is daar ook wat aan te doen?

vr.gr. Gnosis HH
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Tenzij...

Bericht door Criticus »

Ik zal ook met iets meer nuance reageren. Was wellicht ook ietsjes te agressief...
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Tenzij...

Bericht door ACE »

@Gnosis, Criticus,

Jullie reactie is voorbeeldig dan wel apostolisch in optima forma :)

Groet,
ACE
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tenzij...

Bericht door Tosca »

ACE schreef:@Gnosis, Criticus,

Jullie reactie is voorbeeldig dan wel apostolisch in optima forma :)

Groet,
ACE
Ja, ook ik sluit mij volledig aan bij de bijdrage van ACE, Dus, WP trek het je niet aan. En ach, we zeggen allemaal wel eens wat...Kijk maar eens naar 'onze' grote zegenaars (!)

Met vriendelijke groet,

Tosca.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Tenzij...

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@BEE

Je geeft praktische referenties (gedrags kenmerken) aan die zouden moeten stroken met het Nieuw Apostolisch gedachtengoed.
Helaas, helaas!

(...)
Maar als de pro deo werkende Nederlandse dienaren hier net zo mee omgaan als Dienen en Leidinggeven, Dienen Nieuwe Stijl
of Inhoudsrijke Prediking, zie ik het hier niet zo'n vaart lopen.

(...)
@ACE

Wat er voor mij uitspringt in de brief van Matthias Schröter, welke ik opnam in mijn bericht op "wo 17 aug 2011, 22:48" is, dat Wilhelm Leber in 2002 als districtsapostel bij de NAK-Norddeutschland al weinig ontvankelijk was voor de opvattingen van anderen. Die anderen waren echter geen kinderen van een mindere God! Trouwens, de opmerking ook -eind 2006 tegenover de Blankenesers- "In der Tat wollen die Amtsträger "um jede einzelne Seele kämpfen". Das kann natürlich nicht bedeuten, dass wir Lehrpositionen aufgeben, nur um Harmonie zu erreichen", vind ik in hoge mate verontrustend als je bedenkt dat Wilhelm Leber eerder, in februari 2006, al had opgeroepen tot een onbegrensd vertrouwen in de speciale afgezanten van Jezus Christus zoals hijzelf... Als je goed oplette, zag je hem stilaan positie kiezen op het hellende vlak waar hij nú van afglijdt, samen met een aantal geestverwanten die voor hem de braafste jongetjes van de klas moeten zijn geweest; onder wie overigens tevens districtsapostel De Bruijn. (...)

Ik begrijp wat je bedoelt met "Dienen en Leidinggeven, Dienen Nieuwe Stijl of Inhoudsrijke Prediking". In dit geval lijkt het mij echter hoogst onverstandig, terwijl de tent "onherstelbaar wordt verbouwd" (!), indien kerkelijke ambtsdragers hun blik laconiek van die realiteit afwenden. Je wordt gemanipuleerd waar je bij staat en dat begint al bij de "Kerngedachten" waarover tegenwoordig districtsapostel Ehrich immers de regie voert. Besmet voedsel dus! En de rest is óók geïnfecteerd. De beste remedie ertegen is tegenover de kerkleiding er een helder standpunt over in te nemen. Anders wordt iederéén dubbelhartig! Je kunt toch niet voor je naasten verzwijgen dat de hel (!) in de kerk is losgebroken?

Misschien biedt het artikel "Zwijgen heeft zo zijn tijd - spreken evenzeer!" van de NAK-districtsoudste i.r. Frank Preusse (Hannover-Nord) het nodige houvast voor wie niet te lang meer wil hoeven blijven twijfelen...

Groet,
BakEenEi
Laatst gewijzigd door BakEenEi op do 18 aug 2011, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Less Is More
Plaats reactie