Commerciële exploitatie Eimersstaete

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door Redactie »

ACE schreef:(...)
Naar ik heb vernomen is men in onderhandeling om het gehele project te verkopen aan een derden partij.
Dat betekent sowieso het accepteren van een verlies, want de exploitatie van een dergelijk project is een drama tegenwoordig.
Het project kan alleen maar voor beter gesitueerden worden geexploiteerd.
Maar die gaan niet op die plek wonen naast een uitvaartbedrijf en in een Vogelaarwijk.


Uit: Bericht door ACE op "wo 08 jun 2011, 17:15" in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering"
@all

Is er al iemand die méér weet over een eventueel nieuwe verkooptransactie m.b.t. Eimersstaete, dan wel over stukken waaruit het nodige valt af te leiden t.z.v. de exploitatiecijfers van de laatste boekjaren?

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door Redactie »

@all

Ook in Amersfoort is er wat misgegaan bij een bouwproject, waarbij het o.a. mankeerde aan transparantie:
Echter, gezien het feit dat B&W van Amersfoort de aanbeveling overnemen om een aantal betrokken projectmedewerkers onder curatele te stellen, zijn er daar tenminste inmiddels passende maatregelen getroffen...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door Lmg »

@ all

Recent heb ik vernomen dat Eimersstaete verkocht is.
Over de koopsom alsmede de koper heb ik geen informatie gekregen.

Lmg
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door basis »

Dan had ik als kerkleiding ook direct het NAK-kerkgebouwtje dat aande Eimersstaete vastgebouwd zit meeverkocht.
De (nieuwe) uitbaters van de Eimersstaete hadden het er als beetje extra ruimte waarschijnlijk zó bijgenomen.
Misschien als eetzaal, recreatieruimte, multi-purpose-space...
Het was voor de renderende exploitatie van Eimersstaete in de toekomst waarschijnlijk alleen maar gunstiger geweest, als ze deze ruimten erbij hadden bedongen.
De NAK had dan gewoon op de oude locatie aan de Johan de Wittlaan verder gemoeten,
men had op deze locatie toch ook de veel te grote kerk af kunnen breken en met behoud van de toren bijvoorbeeld op dezelfde plek een kleiner gebouwtje kunnen bouwen?
Bijvoorbeeld met een paar normaal-geprijsde appartementjes er vlakbij, die voor een normale prijs in de markt hadden kunnen worden gezet.
Ze hadden dan de gemeenschap zijn oude vertrouwde plek kunnen laten behouden op de toplocatie die de Johan de Wittlaan nu eenmaal is,
met de behoud van de prestigeuze toren en de erbij horende naamsbekendheid i.p.v. de broeders en zusters zo achteraf in Arnhem-Zuid op te bergen!
Bovendien zal men daar in Arnhem-Zuid tot in lengte van jaren worden blijven herinnerd aan het debãcle dat de Eimersstaete nu eenmaal is geworden.
In het collectieve geheugen van de broeders en zusters van de gemeenschap Arnhem, van het hele district Apeldoorn-Arnhem en feitelijk van heel Nederland blijft dit
Arnhemse kerkgebouw a.d. Eimersingel-West nu verbonden met de rechtsgang en de hele onwelriekende, onverkwikkelijke zaak die eromheen speelde...


Inmiddels probeert men uit alle macht de NAK-locatie Johan de Wittlaan te slijten wat in deze tijd van crisis geen gemakkelijke opgave blijkt...
Nee slim is het allemaal niet!
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door Lmg »

@ Basis

Of het kerkgebouw is mee verkocht is bij mij niet bekend.
Als het wel is mee verkocht is er eventueel een huurovereenkomst afgesloten
voor een bepaalde tijd.
Alles met elkaar is het wel een toestand voor de Arnhemse Nakkers.

Lmg
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door Redactie »

Lmg schreef:@ all

Recent heb ik vernomen dat Eimersstaete verkocht is.
Over de koopsom alsmede de koper heb ik geen informatie gekregen.

Lmg
@all

Voor zover het van onze kant viel na te gaan; een nieuwe overdracht van Eimersstaete heeft (nog) niet plaatsgevonden. Aan zo'n overdracht zitten trouwens wel enkele haken en ogen. Zo bestaat de kans dat de procesgang uitwijst dat de nieuw-apostolische kerkleiding al steken liet vallen bij de aanvankelijke doorverkoop van Eimersstaete, waarbij haar oud-medewerker Rohn mogelijk ten onrechte werd gepasseerd. In dat geval zal de omvang van de reeds aangerichte schade zelfs nog toenemen... Ook dient de kerkleiding bij een op handen zijnde nieuwe verkooptransactie zich terdege (eindelijk) rekenschap te geven van de zorgvuldigheidsvereisten die men in acht heeft te nemen ingevolge de aanwijzing van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Het is niet voor het eerst dat wij waarschuwen dat men in dat verband te lichtvaardig handelt! Overigens stellen wij ons bij een eventuele koper een organisatie voor die professionele diensten biedt "op het gebied van wonen, zorg en welzijn aan personen in alle leeftijdsfasen op het niveau van thuiszorg, verzorgingshuiszorg, verpleeghuiszorg, ziekenhuisverplaatste zorg en terminale zorg". (...)

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

deze week bij de notaris op de koffie

Bericht door zefyr »

Uit betrouwbare bron heb ik begrepen, dat deze week de nieuw-apostolische Hoogmogende Heeren XVII aan tafel zullen schuiven bij de notaris teneinde de transportakte te ondertekenen, waardoor het juridisch eigendom van Eimersstaete zal worden overgedragen aan een andere marktpartij. Uit de kadastrale gegevens (openbaar register!) is misschien te destilleren voor welke som Eimersstaete is verkocht. Het NAK-kerkgebouwtje, dat onderdeel uitmaakt van het pand Eimersstaete, blijft in eigendom van de NAK NL en zal dus geen onderdeel zijn van de onderhavige transactie.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door ACE »

@all

Zolang er conservatoir beslag ligt op Eimersstaete kan er niet geleverd worden!
De aktes worden getekend met het nodige voorbehoud?

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@all

Zolang er conservatoir beslag ligt op Eimersstaete kan er niet geleverd worden!
De aktes worden getekend met het nodige voorbehoud?

Groet,
ACE
@ACE

Tijdens de gehouden regiezitting op vrijdag 9 september jl. bij de rechtbank Utrecht werd namens de nieuw-apostolische kerkleiding verzocht om één van de beslagen eraf te halen met het oog op verkoop. De advocaat van br. Rohn vond dit prima, in ruil voor een bankgarantie o.i.d. Ik neem nu aan dat het Eimersstaete betrof.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Commerciële exploitatie Eimersstaete

Bericht door zefyr »

@ ACE, redactie

Ik ken de inhoud van de onderhavige aktes met eventueel voorbehoud niet, maar ik neem aan, dat in de openbare registers van onroerende zaken een aantekening wordt vermeld als er een conservatoir beslag op gelegd is. Misschien kan Ronald Rohn of iemand anders dat boven water toveren.
Plaats reactie