Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door Tosca »

@Basis en All,

In uw laatste Forum bijdrage Neemt u onder anderen de Rooms Katholieke Kerk onder de loep en verwijst naar de schandalen die daar zo door de tijd heen hebben plaats gehad.
Dan gaat u verder en zegt dat de kerkleiding van de Rooms katholieke Kerk ( U bedoeld de Paus) er moeite mee hebben een en ander toe te geven en tot een deemoedigheid te komen over zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Daar wil ik even iets van zeggen!

Het was Paus Johannes Paulus de tweede die het kerkelijke excuus heeft aangeboden tegenover de algemene mensheid over het heulen met de Nazi’s van de toenmalige Rooms katholieke kerkleiding . Ook wat betreft de seksuele handelingen van Rooms Katholieke Ambtsdragers is door de Paus meerdere malen veroordeeld.

Er zijn zelfs grote sommen geld uitgekeerd als genoegdoening. In zoverre dan dat je ooit van een genoegdoening zou kunnen spreken.
Zelf denk ik dat er in die gevallen geen sprake kan zijn van afkoping! Maar goed, er zijn wel degelijk pogingen gedaan maar ook heeft de Rooms Katholieke Kerk wel degelijk Boete gedaan over haar inktzwarte verleden, ook al was het lang niet volledig, maar toch.

Dan ga ik even naar de Nieuw Apostolische kerkbestuurders…Hebben zij ooit enige boetedoening gedaan over haar inkt en inkt zwarte verleden? Nee nog nooit. Nee zij geven de lieve God de schuld als beloftes niet uitkomen. Tja, hij had zijn plannen veranderd. (Boodschap van Bischoff)

En dan de belofte van Dr. Wilhelm Leber dat hij zijn handen uitstrekt om te komen tot een verzoening met diegenen die ten gevolge van de Boodschap werden geëxcommuniceerd, Hij herhaalde dat zelf ten overstaan van de grote Jeugd dienst in Düsseldorf.
Hij kreeg een oorverdovend applaus! Maar zijn uitspraken waren niet meer dan gebakken lucht, hij heeft er niets mee gedaan! Wel heeft hij in oktober van dit jaar zijn Opa J.G.Bischoff in een speciale dienst te Frankfurt am Main herdacht als een groot Godsman. Dat is heel iets anders dan Boete doen!!! Dat is de leugen afdekken met steeds maar weer nieuwe (grovere) leugens.

Je schrijft dat wat jij als een God werk beleeft voor velen een werk van de satan is… Maar ja mijn beste Basis vele mensen willen een Podium. Ook de duivel wil een Podium waar hij de mensen kan verleiden, kan afbrengen van het evangelie zoals dat door Jezus Christus was en is bedoeld. Dat Podium is natuurlijk te vinden in Kerken op altaren en op preekstoelen (verhogingen)
De negatieve berichten komen voort uit jouw veel te positieve berichtgeving over de dienst van afgelopen zondag. Terwijl het in werkelijkheid niets anders was dan een theater voorstelling met in de hoofdrol Peter Klene.
En tja, dan nog iets…Basis je schrijft…’’Ik weet van alle beschuldigingen hier op deze site en ken zijn (beweerde) rol hierin”. En dat is niet juist! Het gaat niet om een door de redactie BEWEERDE rol van Peter Klene, Het gaat om een bewezen rol!

Dit is deel 1 Deel twee komt later.

Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door basis »

Nou ja het geval van de misbruik-schandalen in de RK kerk en de gevolgen ervan voor de gewone gelovigen die hierdoor niet persoonlijk getroffen zijn (de katholieke basis die gewoon naar de "heilige moederkerk" gaat en met al dat misbruik alleen via de media worden geconfronteerd) kun je best wat vergelijken met de NAK in Nederland en alle (hier op dit forum breed uitgemeten) schandaaltjes tegenover de trouwe geloofsbroeder- en zuster die ondanks alle hier geopenbaarde opzienbarende nieuwsfeiten toch gewoon nog steeds blij en dankbaar uit de kerk komen op zondag en woensdag...

Deze broeder en zuster staan per definitie niet kritisch tegenover hun kerk en de ermee verbonden dienaren.

Ze weten best dat er wat speelt en dat er problemen zijn, de gebouwen waarop beslag ligt en de situatie rondom Eimerstate en de Zwitserse vakantiekolonie zijn ook de basis ter ore gekomen en er is onrust onder ambtsdragers die veelal zonder dit toe te geven ook deze site bezoeken en erover met elkaar van gedachten wisselen (zei 't dan voorzichtig en met welgekozen woorden).
De overeenkomst tussen de gewone katholieken en deze apostolische basis ligt in het eenvoudige feit dat beide groepen het liefst tot een schandaal-vrije geloofsgemeenschap zouden behoren maar het is nu eenmaal niet anders, de zaken liggen nu zoals ze liggen en ondanks alles blijven ze trouw.

Natuurlijk hebben er katholieken afgehaakt en er zijn ook NAKkers verdwenen door alle toestanden.

Voor wat betreft de NAK inderdaad al begonnen rondom de stamapostelboodschap.
Ik ben het met Tosca eens dat dit een slecht verwerkt stuk verleden van onze kerk is.
Het ligt ook zeer gevoelig....
Net als de Nazi-symphatieën van enkele vooraanstaande NAK-ambtsdragers in het Duitsland van 1933-1945.
Ook in de tijd van de scheuring in 1946 rondom Oudste Slok heeft de NAK steken laten vallen.... het lijkt wel mensenwerk....

Godswerk?
Mensenwerk?
Satanswerk?

Jarenlang was een vast onderdeel van de apostolische doctrine dat God werkt door mensen.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt; niemand is onfeilbaar (ook een paus of een stamapostel niet).

In mijn eigen persoonlijke optiek werkt God door mensen en is Godswerk dus tevens aan menselijke deugden en ondeugden blootgesteld.
Zo komen we dus aan een gebroken wereld en ook aan een gebroken christenheid dus ook aan een gebroken NAK.
Het blijft Godswerk voor mij en de Satan zoekt juist daar waar hij het meest te winnen heeft...
In vruchtbare grond wil alles groeien, dus ook onkruid teelt er welig!
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door ACE »

@basis

Wat fijn dat u hebt genoten van de dienst in Groningen. Bovendien bent u getuige en deelgenoot geweest van de nieuwe liturgie die met veel retoriek en symboliek wordt gehanteerd. In de viering van het Heilig Avondmaal worden de gelovigen thans nog langer bepaald bij boetedoening en het tonen van berouw. Op zich niets mis mee, maar wat is daarvan de toegevoegde waarde?
Bovendien, mijn beste, ik kan u verzekeren dat de kerkleiding een hoog gehalte hypocrisie tentoonspreid als het gaat om het uitspreken van de schuldvergeving en om het waardig en waarachtig deelnemen aan het HA.
Het is schokkend vast te moeten stellen dat deze hoge heren vol arrogantie en zelfdunk zich boven de schare van navolgers hebben geplaatst en deze nieuwe richtlijn op zichzelf ”niet van toepassing” hebben verklaard.
DA Pos zei eens, ‘als vriend hoef je me niet te helpen waar ik goed in ben, maar juist waar ik niet goed in ben (..)’ Mooi gezegd met een diepe ingrijpende uitwerking indien opgevolgd.
De praktijk is echter dat de kerkleiding zich dat niet laat welgevallen, immers de hoogste in rang is ook het meest intelligent! Ziedaar het levensgrote probleem binnen de top van NAK Nederland.
Maar laat ik u niet de vreugde ontnemen van een blijde dienst die aan uw ziel is verricht en vooral uw zalvende woorden over Apostel Klene niet teniet doen. Ik kan maar een woord bedenken, FIJN!

Groet, ACE
bernard
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 01:13

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door bernard »

Beste Basis.
Hier een citaat uit jou bericht.

Citaat
Apostel Klene zei gisteren dat velen hun geloof op hun eigen manier beleven en dat de NAK één van de vele wegen was om tot God te komen, ik vond dat mooi en ben het ermee eens.
Einde citaat:

Mijn vraag is, zijn ze bij de Nak nu bakzeil aan het halen wat betreft de wegen die tot god leiden?
Zoals mij geleerd is, is dat je alleen door de handoplegging van een levende apostel van de Nak, kind van God kan worden.

In een interview werd stamapostel Leber de vraag gesteld hoe hij dacht over de andere apostolische gelovigen.
Zijn antwoord was, het zijn Christenen maar geen Godskinderen.

En nu komt Klene met een heel ander vehaal zoals, de Nak zou een van de vele wegen zijn die tot God lijden.
Is dat nou die eenheid in de apostelen waar jij zo prat op gaat?

Beste Basis Wat mij opvalt is dat jij de mening van Leber dan ook maar ge[moderator: tekstdeel verwijderd - zie forumregels] vindt, want je bent het met apostel klene eens, en je vond het nog mooi ook.

Groet.
Benard.
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door basis »

Beste ACE

De nieuwe liturgie...
Ja een nieuwe liturgie daar had de basis niet echt om gevraagd (net zo min als de meeste Duitse broeders en zusters ook niet op een nieuw liedboek hadden zitten wachten, niettemin kwam het er wel).
Ik moet zeggen dat de iets uitgebreidere tekst-formule niet echt een grote verandering is.
Toen ik onlangs een dienstleider vanaf het altaar hoorde zeggen:"Wil de broeder-ontdekselaar nu wel op het altaar komen om de schalen te ontdekselen?" schoot zelfs ik in een lachstuip...
Maar verder is er eigenlijk weinig veranderd, het meest significant vind ik persoonlijk de uitgespreide handen bij de slotzegen en dat ervaar ik wel als positief.

Vind U mijn woorden over Apostel Klene echt zo zalvend?
Ik vond hem welluidend en duidelijk, hij keek met een scherpe blik en toch was zijn dienen lichtvoetig maar wel inhoudsvol.
Het spijt me als U dat als zalvend ervaart...
Ik ben niet altijd zo positief, wellicht stelt U dat gerust? Nog onlangs hoorde ik een dienaar (ik zal om niemand te beledigen in dit geval zijn naam niet zeggen) die ronduit dodelijk saai en tergend traag sprak, zijn prediking was bovendien een zichzelf telkens herhalen met de nadruk op de wederkomst ("misschien vannacht nog"), hiervan was ik niet onder de indruk en had dan ook een rotgevoel van deze dienst na afloop. Er was geen organist en bij gebrek aan zangers bovendien geen koor want iedereen zat weer eens in een naburige gemeenschap waar weer eens iets gevierd moest worden, dus de 16 mensen die er wel waren vormden maar een zielig hoopje ellende, ook dat maken we mee en ik vind dat natuurlijk dan ook gewoon flut!
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door Daniël »

Hallo Bernard,
W8 FFF het zit anders in elkaar,
Christenen dat zijn alle mensen die aan God geloven.
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR NAKKERS dat zijn Gods-Kinderen,dus kinderen van God (niet verwisselen met Godskinderen)
En nu komt de klap op de vuurpijl............NAKOLETEN die hebben een teken op hun voorhoofd,dus een soort brandmerk net als bij stamboekvee.
Dat is nodig omdat Jezus bij zijn spoedige wederkomst zich niet kan vergissen en per ongeluk de verkeerde meeneemt.
En tevens zijn de NAKOLETEN in het bezit van een speciale GOLDEN VIP CARD.
LET WEL OP DIT IS EEN COPY HET ORIGINEEL IS TE VERKRIJGEN BIJ [moderator: tekstdeel verwijderd - zie forumregels] D'R WILHELM LEBER!

Afbeelding
bernard
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 01:13

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door bernard »

Tjonge ik zie dat deze Gold-Card het nr 144000 heeft, dus dat is de laatste die nog uitgegeven wordt.
Want er zullen er maar 144000 zijn die zullen regeren als koning en priester.
Dat wordt haasten zeg, ben benieuwd wie deze card in ontvangst mag nemen.
Ik heb er nog 4 liggen als er iemand interesse heeft kan hij die gratis komen afhalen.

Groet.
Bernard.
bernard
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 01:13

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door bernard »

Maar Bauke wat doe je dan nou?
Daniël spreekt over de grootste aartsleugenaar deze tijden, en je verwijderd dat omdat zoiets niet correct is volgens de forumregels.

Wat ik zo vreemd vind, is dat jij zelf deze uitdrukking ook gebruikt.
Zie citaat 19 januari 2009.

Dus lieve Jeugd laat u niets wijsmaken, en blijf lekker thuis. Dat is beter dan een paar uur naar aartsleugenaar Dr. Leber te luisteren.
Overigens nodigen wij u als Jeugd uit om over deze kwestie hier te reageren.
Met vriendelijke Groet,
Tosca.

Mijn vraag is, wat is het verschil ?

Groet
Bernard.
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door Daniël »

[moderator: tekstdeel verwijderd - zie forumregels]
Wanneer gaat Tosca zijn eigen beledigende woorden uit dit forum verwijderen?
Ik heb er al verschillende gevonden zie bericht van 21 jan 2009 ;

door Tosca op wo 21 jan 2009, 14:34
@Bernard,
Inderdaad de kerkleiding van de Nieuw Apostolische Kerk—in dit geval Dr. Leber—zal nooit toegeven dat de “Booschap van Bischoff” In feite een “Boodschap van Friedrich Bischoff en Gottfried Rockenfelder” is geweest. Om te voorkomen dat St.Ap. Bischoff opgevolgd zou worden door een andere, hadden zij de “Boodschap” uitgevonden. Oké, een geniale zet, indien deze list was toegepast in een Maffia familie.
Aangezien de Familie Bischoff met list en bedrog aan de macht was gekomen, en met diezelfde listen de Drukkerij in handen heeft gekregen, is het mijn inziens geoorloofd te stellen dat deze Familie een kerkelijke Maffia clan bestuurd. Maar het is wel Godslasterend dat zij het laten voorkomen als of het alles uitgevoerd wordt volgens het Raadsplan van God. Dat is misdadig en bovendien Godslasterlijk. Echter binnen de perken van de godsdienstvrijheid is een en ander—zei het op het randje—toegestaan.
Stamapostel Walter Schmidt werd na de dood van Bischoff neergezet als de Jozua van die tijd, God had zijn plan veranderd, niet Bischoff maar Schmidt zou de kinderen Gods naar het doel voeren, Jezus Christus tegemoet. Na een bezoek aan Canada, was het gedaan met Stamapostel Schmidt, hoe en wat ik weet het niet. Wel is bekend dat Schmidt tijdens een dienst in Noord Duitsland achter het altaar een “Inzinking” heeft gehad.

Voor mij was het toen heel duidelijk dat de Lieve God met het alles niets te maken had. Schmidt werd opgevolgd door Streckeisen, een groot vriend van Friedrich Bischoff. Streckeisen had in het verleden diverse grote diensten bewezen aan de Fam. Bischoff. (Eschmann en Güttinger)

In hoeverre zijn de leden van de Nieuw Apostolische Kerk mede schuldig aan de Maffia praktijken van de Fam. Bischoff. Er komt steeds meer materiaal boven water, OOK Dr. Leber zal de leugens niet eeuwig met nieuwe Leugens kunnen verdedigen.

Overigens gaat Wilhelm Leber nog lang niet in de rust. Hij moet de misdaden van zijn Opa en zijn schoonvader blijven verdedigen. Dat kan hij alleen op de post waar hij nu zit. Tja de Geesten der duisternis kunnen nog veel leren van deze Maffia Familie.

Niemand kan zeggen dat hij/zij het niet heeft geweten. Maar aan de dag des Heren zullen velen moeten horen: Ga heen ik ken u niet.
Groet,
Tosca

HIER BESCHULDIGD TOSCAR DE FAM.BISCHOFF VAN MAFIA FAMILIE
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: Prachtig vernieuwde kerk in Groningen

Bericht door Daniël »

Ben benieuwd wanneer de forum beheerder zijn ''tekstdeel'' verwijderd?
Of is het zo dat deze persoon in kwestie gewoon alles mag schrijven?
Zie bericht waar hij de Nieuw Apostolische Kerk in feite betiteld als een ''misdadige instelling'' en D'r Leber weer als een ''aartsleugenaar'' beschrijft.

Re: EUROPESE JEUGDDAG 2009
door Tosca op ma 19 jan 2009, 21:14

Tja, Bernard, de Nieuw Apostolische Kerk heeft geen humanitaire doelen, en is op ander sociaal terrein niet werkzaam, zij heeft ook geen enkele ervaring op het gebied van sociale hulp. Hulp betekend binnen de Nieuw Apostolische Kerk: Iemand van zijn geld beroven! Valselijk geld laten offeren komt neer op beroving. En dat alles onder het mom van Goddienst! Het is misdadig, maar binnen onze godsdienstvrijheid toegestaan. Sorry, voor de hard woorden, maar de Nieuw Apostolische Kerk is feitelijk een misdadige instelling.
De Nieuw Apostolische Kerk heeft maar één doel, en dat is zoveel mogelijk geld binnen harken. Dus enige hoop op een geldelijke bijdrage in de kosten die de jeugd zal moeten maken is er echt niet.
Het verhaal van Dr. Leber dat ook de diverse Apostel Districten fors in de kosten zullen bijdragen is niet meer dan valse propaganda. Zij hebben de kosten echt al binnen, alles wat nu nog binnen komst is pure winst.
Natuurlijk zullen velen nu wijzen op de stichting Corantijn, Maar hun kas wordt gevuld door de Broeders en Zusters en zeker niet daar de Nieuw Apostolische Kerk. Er bestaan wereldwijd meer van dit soort apostolische humanitaire stichtingen, Maar de NAK is nooit sponsor.
Er gaat geld in, niet eruit.
Dus lieve Jeugd laat u niets wijsmaken, en blijf lekker thuis. Dat is beter dan een paar uur naar aartsleugenaar Dr. Leber te luisteren.
Overigens nodigen wij u als Jeugd uit om over deze kwestie hier te reageren.
Met vriendelijke Groet,
Tosca

Ben benieuwd hoe die dat gaat oplossen.
Plaats reactie