Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@noise
Je schrijft van Theo ik stap op beste vrienden , das waar maar zijn vriendenkring word wel kleiner , nu zelf Klene achter zijn rug dinen doet die hij niet wil weten

Zou de nog vrienden hebben das maar de vraag ik denk dat hij een eenzame strijd aan het voeren is nu .

En Theo kan altijd nog wel medicijnen halen tegen de stress bij een apotheker , (klene ).
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

Willempower,

Ik moest even gniffelen bij je berichtje!

Nee Theo's vriendenkring zal ongetwijfeld kleiner worden.. Hij had natuurlijk al niet heul veel vrienden, omdat mensen altijd al afstandelijk naar hem deden.. Het is tenslotte de District apostel.. Ik snap deze reactie ook wel.
Neem als voorbeeld: Ik was eens in de dienst in Arnhem, en daar stapte een zuster bij de Bruijn uit de auto, de reacties van de overige broeders en zusters waren jaloers... Deze zuster heeft zich ook bekeken gevoeld.

Nemen we Ronald Rohn als voorbeeld,. Theo de Bruijn en Ronald Rohn waren vrienden. Dat blijkt wel uit de emails van de Bruijn naar Rohn (en omgekeerd) maar ook naar hoe ze in ieder geval in het openbaar met elkaar omgingen. Rohn is vaker dan gemiddeld bij de Bruijn op de koffie geweest, ook met zijn hele gezin. En familie de Bruijn sr alsook jr, zijn ook regelmatig bij Rohn op de koffie geweest. Het zal hier ongetwijfeld niet altijd over zaken zijn gegaan.
We kunnen dus stellen, Rohn en de Bruijn zijn vrienden geweest.
Kijk nu eens naar hoe de Bruijn Rohn behandeld.. Hij werkt zijn vrienden weg.

Ik denk tevens, dat Klene de goede verstandhouding tussen Rohn en de Bruijn niet kon uitstaan, omdat hij misschien zelf niet eens zo'n goede vriendschap met de Bruijn had..
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ noise

Was je de naam op TdB's huisgevel opgevallen?
"Pecunia non olet"of te wel 'geld stinkt niet'
Groet,
ACE
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

ACE

Is dit echt waar? Dat gaat ik deze week eens ondervinden dan!
Geinig weetje vind ik dat.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@all
Tot mijn verbazing zie ik een tekst staan op http://www.nak.org/nl/over-ons/meewerken-en-offeren/
Besteding van de middelen
De kerk streeft ernaar om met een zo klein mogelijk bestuursapparaat te werken. Het verreweg grootste deel van de ontvangsten is bestemd voor de bouw en het onderhoud van de kerkgebouwen en komt dus rechtstreeks weer ten goede aan de afzonderlijke gemeenten. Ook aan de missiearbeid wordt een aanzienlijk deel van het kerkbudget besteed. Daarnaast worden er bijdragen geleverd voor humanitaire hulp en worden hulpacties ondersteund in het geval van catastrofen.

De controle van de kerkelijke ontvangsten en uitgaven wordt door onafhankelijke accountants uitgevoerd.

Moet dit niet zo zijn

Besteding van de middelen
De kerk streeft ernaar om met een zo klein mogelijk bestuursapparaat te werken om lekken en algemene bekendheid voor de leden te verdoezelen .
Het verreweg grootste deel van de ontvangsten is bestemd voor de advocaten en verliezen van de Eimersstaete . Ook aan de missiearbeid wordt een aanzienlijk deel van het kerkbudget besteed dit is dan vooral voor de leuke tripjes van onze dienaren met vrouw . Heel soms worden er bijdragen geleverd voor humanitaire hulp en worden hulpacties ondersteund in het geval van catastrofen als er wat overblijft nadat de advocaten hun geld hebben

De controle van de kerkelijke ontvangsten en uitgaven wordt door onafhankelijke accountants uitgevoerd. Dit moeten dan wel leden van de kerk zijn die ondergeschikt zijn aan de grote Theo de Leugenaar .

Daarbij moeten de reiskosten naar Oostenrijk ook nog wel vergoed worden als missie arbeid .



De Nieuw-Apostolische Kerk is politiek neutraal
De Nieuw-Apostolische Kerk onthoudt zich van politieke stellingname. Zij verwacht van haar gelovigen, de wetten en staatsburgelijke plichten van hun land te vervullen, zolang deze niet in strijd zijn met de goddelijke wetten. De kerk hecht waarde aan open en eerlijke betrekkingen met regeringen en overheden alsook ten aanzien van het openbare leven. Nieuw-apostolische christenen staat het vrij om actief deel te nemen aan het openbare leven.

De Nieuw-Apostolische Kerk is politiek neutraal
De Nieuw-Apostolische Kerk onthoudt zich van politieke stellingname. Zij verwacht van haar gelovigen, de wetten en staatsburgelijke plichten van hun land te vervullen, Weet Theo dit wel , meineed . zolang deze niet in strijd zijn met de goddelijke wetten. De kerk hecht waarde aan open en eerlijke betrekkingen met regeringen en overheden ,weet theo dit wel, alsook ten aanzien van het openbare leven. Nieuw-apostolische christenen staat het vrij om actief deel te nemen aan het openbare leven. Zoals bouwactiviteiten in OostenrijK , dit weet Theo wel


Evangelie en zielzorg hebben prioriteit
Het zwaartepunt van de kerkelijke activiteiten ligt bij de kerkdiensten en de persoonlijke zielzorg. Daarnaast begeeft de Nieuw-Apostolische Kerk zich, binnen het kader van haar begrensde mogelijkheden, ook op het sociale vlak. Waar in specifieke gevallen dringend hulp nodig is, wordt zij direct en overeenkomstig de behoeften gegeven.

Evangelie en zielzorg hebben prioriteit , weet Theo dit wel ,Het zwaartepunt van de kerkelijke activiteiten ligt bij de kerkdiensten en de persoonlijke zielzorg. Daarnaast begeeft de Nieuw-Apostolische Kerk zich, binnen het kader van haar begrensde mogelijkheden, ook op het sociale vlak. Waar in specifieke gevallen dringend hulp nodig is, wordt zij direct en overeenkomstig de behoeften gegeven aan rechtszaken en advocaten , die moeten ook zielzorg hebben , maar vooral geld .


Wat kennen hun eigen regels toch slecht , of voor intern gebruik aangepast aan de omstandigheden :oops: :oops: :oops: .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@willem, wellicht heb ik me vergist, maar in een recente Onze Familie (brrr....) stond een financieel overzicht en als ik het goed heb begrepen, was dit het totale financiële overzicht; worldwide.

Maar waar ik vooral van op keek, was dat ze 25% besteden aan lonen en dergelijke, en dat vond ik erg veel.

Trouwens, Nederland is ineens gestopt met het openbaar maken van de cijfers, waarschijnlijk hebben De Bruin, Klene en Kamstra wat te verbergen.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@Jacob
Mijn mening is ze weten het zelf niet wat ze doen maar ik haalde het van de link die er bij staat .

http://www.nak.org/nl/over-ons/meewerken-en-offeren/

Ze zijn drukker met rechtszaken dan geloofszaken das me duidelijk en een advocaat kost zo maar 400 euro per uur
Daar gaat het offergeld van 2 offeraars per maand in een uur doorheen
Bruintje zegt dan ik lach me te barsten laat de offerslaven maar werken voor het offer ik smijt het wel weg .
Het is me werkelijk onbegrijpelijk dat al deze offerslaven dat pikken .
Dit kan dan toch alleen maar een sekte zijn met deze gedachten .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

ACE schreef:@ noise

Was je de naam op TdB's huisgevel opgevallen?
"Pecunia non olet"of te wel 'geld stinkt niet'
Groet,
ACE
Ik trapte er in. Heb het nog eens nagekeken, maar het stond er niet.
Toch een geinige.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ noise

Kan zijn dat het naambord gejat is door een van zijn 'vrienden' :D
Dan maar een nieuw naambord als afscheidskado uit de kring van dienaren die hem dagelijks omringen.
Het bord voor z'n kop is al verguld.

Groet, ACE
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

Achja, wat gaat het ons aan.. Vind het persoonlijk belangrijker dat de bordjes op de kerkgebouwen in orde blijven. Toch fijn als ieder zijn kantoor blijft herkennen.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Plaats reactie