Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

Ronnie schreef:Is het op dit forum gebruikelijk dat de beheerder bijdrages van leden spontaan voorziet van commentaar en zo zijn censuur laat gelden?
Zou dat een erfenis zijn van zijn opvoeding binnen het NAK gezin, met een districtsevangelist met dergelijke trekjes aan het hoofd, waaruit hij komt?
GEEN BELEDIGINGEN.
Ik vind trouwens wat 'Ronnie' over broeder Rohn schrijft een grote belediging.
Ronnie schreef:Beste lieden
persoonlijk heb ik nog niet ontdekt welke grote juridische overtredingen hier zouden blijken. Theo de Bruijn&zn blijken in vakantiewoningen te doen, dat is fijn voor ze. Het feit dat dit eerder gerelativeerd werd door Peter Klene is niet onlogisch gezien het feit dat eea volkomen losstaat van het project in Arnhem. Rohn wil graag deze zaken verbinden maar juridisch is daar geen reden voor te vinden. Daarnaast heb ik in de vele 'bewijsstukken' nog niet kunnen ontdekken of De Bruijn&zn op dit moment nog actief zijn met het project ín Oostenrijk. En dat is toch maatgevend om een uitspraak over Peter Klene en zijn relativerende bewering te kunnen doen?
Enfin zelf ben ik al geruime tijd uit de NAK maar ken deze mensen van dichtbij en als zeer integer.
Daarentegen heb ik persoonlijk mogen ervaren dat Ronald Rohn een sluwe vos is met een gespleten persoonlijkheid en heb daar destijds ook voor gewaarschuwd, blijkbaar is men nu in de val gelopen.

Jammer want in mijn ogen is de crux van het verhaal dat de gecombineerde geestelijke en organisatorische verantwoordelijkheden, laatstaan vermengd met persoonlijke belangen ala project Oostenrijk, in het kleine NAK wereldje een te groot risico is. Scheiden deze belangen!
Groet Ronnie

nb er zijn meer vraagtekens rond Ronald Rohn zie ook:
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/ve ... 3949.lynkx
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

Dat zijn de broertjes klene bruintje tante Greet Reinier Scherpenheuvel Visje die de aandacht nu op dit forum richten , en dan mensen opdarcht geven hier de boel te verdedigen , ( nette jaknikkers )
Die hebben genoeg van hun eigen site .

@Mustang
Weblog en Forum erg ongedisciplineerd nog enige vorm van respect naar anders denkende toe.
De kerk heeft die dan respect naar goeddenkende mensen toe ?
Bruintje eist discipline naar hem toe als dictator en wel een discipline die zelfs in rusland ondenkbaar was .
En nogmaals ik zal doorgaan met het publiceren van dingen die ze mij hebben aangedaan en die ze anderen nog steeds aandoen .
En ik heb de dienst in dieren gevolgd en dat ze daar nog het lef hebben op een verhoging te staan en anderen ze te vernederen .
Ze zouden zich moeten schamen , ze kunnen wel goed duits dat hebben ze snel geleerd in oostenrijk .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

Inderdaad, meten met twee maten.

Nog erger vind ik dat men nu weer de pijlen richt op de boodschappers en voorbij gaat aan dit vreselijke schandaal.

Louche OG zaakjes doen met offergelden + dan als privé persoon ook nog wat dubieuze zaakjes doen.

En dan op een forum gaan roepen dat men hier zich niet netjes gedraagt..

Whahaha, typische NAK mentaliteit.
Mustang
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 13:13

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Mustang »

Afbeelding
Jacob65,Willempower,
Lees s.v.p. nog eens goed mijn bericht na.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Tosca »

@Ronnie,

Theo de Bruijn was en is simpelweg uit op Geld, kerkmacht, roem en eer.
Zo werd hij dan ook –uit geldzucht—de compagnon van Ronald Rohn in het project Oostenrijk en eerder in het Project Arnhem.

Volgens uw bevindingen hebben wij als Webteam tot nog toe niets bewezen, hoewel alles luid en duidelijk op de website staat vermeld. (Hier tracht u uw mede lezers bewust op het verkeerde been te zetten)

Natuurlijk heeft ook u dat wel gelezen, u zet zich alleen af tegen de waarheid.
Zo is de brief van ‘’Apostel” Peter Klene --volgens U-- niet onlogisch aangezien het project Arnhem volkomen losstaat van het project in Oostenrijk. Gemakshalve vergeet u te vermelden dat beide projecten gespeeld werden/worden door de zelfde spelers. Maar de echte machthebbers verschuilen zich tot nu toe.

Waar echt echt omgaat is dat Theo de Bruijn is aangesteld als District-Apostel, daarvoor krijgt hij een zeer goed salaris. Als tegenprestatie word van hem verwacht dat hij leiding geeft aan de ‘’gebiedskerk” Nederland, en zorg zal dragen voor de zielzorg voor de Broeders en Zusters. Welnu…inmiddels weten we dat het voor wat betreft de zielzorg volkomen is misgelopen. Tja, het dienen van twee Heren valt niet mee, dat is een feit. En de uitkomsten zien we dan duidelijk bij de Nieuw Apostolische Kerkleiding.

Dan kom ik nog even terug op de brief van Peter Klene, uw mening is dat het maatgevend zou zijn of het project in Oostenrijk nog actief is ja of nee. Mijn beste Peter, dat is helemaal niet maatgevend, U verdraait de zaak! Maatgevend is of de Bruijn wel of niet betrokken was bij het project in Oostenrijk, en het bewijs is geleverd dat hij een compagnon schap had met Ronald Rohn. De Brief van Peter Klene is derhalve verziekt met bewuste leugens. Daar ent boven heeft Peter Klene middels de brief alle Ambtsbroeders van de gebiedskerk der Nieuw Apostolische Kerk zeer ernstig voorgelogen.

Dat u de gebroeders Klene kent als zijnde zeer integer, is voor uw eigen verantwoording. In werkelijkheid –zie de brief—is Peter Klene een man die zich er niet voor schaamt heel Nieuw Apostolisch Nederland op het verkeerde been te zetten. (Lees Peter Klene heeft met het schrijven van de brief aangetoond dat hij geen enkel respect heeft voor het wel en wee van het geestelijk welzijn der Broeders en Zusters. Het zal hem een rotzorg zijn, hij heeft heel andere belangen. Namelijk: Kerkmacht, Eer en Roem. Maar dat alles zal hem snel vergaan. De leugens mag nog zo snel zijn de waarheid achterhaald hem wel.

En tja, Peter deze mensen hebben in hun grote Baas ‘’Stamapostel” Dr. Wilhelm Leber natuurlijk een onbegrensd vertrouwen dat hij alle leugens met de ''mantel der leugen en bedrog'' zal afdekken. Desnoods ten koste van alles. De voleinding is zeer nabij. Binnenkort plaatsen wij een uitgebreid dossier, zodat op alle vragen antwoorden zijn te bekomen.

Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

Welnu het volgende........
Per toeval ontdekt, was van gebruiker waarschijnlijk niet de bedoeling...
Wie zijn Ronnie Tober en Peter Grisser ;)
Berichten zijn afkomstig uit Rotterdam.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door basis »

NIEUW OP DIT FORUM...
Ik ben echter niet nieuw in de NAK.

De afgelopen jaren is er veel gebeurt en zijn vele leden afgevloeid via de achterdeur
Met stille noordertrom vertrokken zoals een vriend van mij het uitdrukt :lol:

Wat de meeste schrijvers hier op dit forum zich maar niet schijnen te realiseren is dat het overgebleven smaldeel van de NAK, als het ware een residu is van de oorspronkelijke NAK waarvan zij ooit deel hebben uitgemaakt.
Een groepje van nog slechts zo'n 3000 mensen.... maar met zo'n ingedikt vertrouwen op hun zegendragers en zo door alle stormen heen staande gebleven in hun geloof (of zo je wilt: in hun NAK-lidmaatschap) dat zij werkelijk nooit zullen afhaken.

De meeste (bijna alle) overgebleven getrouwen boeit het geen sier wat hier op deze site allemaal staat, laat staan op dit forum. Het feit dat het aantal hits op deze site enorm is gestegen sinds deze zogenaamde affaire heeft te maken met de nieuwsgierigheid die mensen nou eenmaal eigen is.
Ik denk daarbij dat het voor een groot deel gaat om ex-NAKkers die natuurlijk elk flintertje bewijs voor de juistheid van hun keuze aangrijpen en uitvergroten willen.

Ik weet zeker: zelfs als apostel De Bruin door de rechter zou worden veroordeeld en de NAK een vreselijk slechte pers zou krijgen, dan nog blijven de huidige broeders en zusters trouw in hun navolging.
De stamapostel zou wellicht een extra bezoekje brengen, de broeders en zusters schurken wat dichter tegen elkaar aan en doen er verder het zwijgen toe, dit alles is voor hen dan eens temeer een bewijs van de boze buitenwereld, de macht van de satan die rondgaat als een briesende leeuw en natuurlijk: hun lot om als ware Godskinderen bespot en gehoond te worden.

Kortom we kunnen op dit forum eindeloos delibreren maar de NAK is allang geleden op de bodem van de put aangekomen en dieper kun je dan niet zinken.
Nota bene in de gemeente waar ik kom zaten j.l. zondag broeders en zusters die ik al meer dan een jaar niet in de dienst had gezien. De karavaan trekt rustig voort.....ondanks alle onthullingen... :mrgreen:
Bauke
Beheerder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 20:03

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Bauke »

basis schreef:NIEUW OP DIT FORUM...
Ik ben echter niet nieuw in de NAK.

De afgelopen jaren is er veel gebeurt en zijn vele leden afgevloeid via de achterdeur
Met stille noordertrom vertrokken zoals een vriend van mij het uitdrukt :lol:

Wat de meeste schrijvers hier op dit forum zich maar niet schijnen te realiseren is dat het overgebleven smaldeel van de NAK, als het ware een residu is van de oorspronkelijke NAK waarvan zij ooit deel hebben uitgemaakt.
Een groepje van nog slechts zo'n 3000 mensen.... maar met zo'n ingedikt vertrouwen op hun zegendragers en zo door alle stormen heen staande gebleven in hun geloof (of zo je wilt: in hun NAK-lidmaatschap) dat zij werkelijk nooit zullen afhaken.

De meeste (bijna alle) overgebleven getrouwen boeit het geen sier wat hier op deze site allemaal staat, laat staan op dit forum. Het feit dat het aantal hits op deze site enorm is gestegen sinds deze zogenaamde affaire heeft te maken met de nieuwsgierigheid die mensen nou eenmaal eigen is.
Ik denk daarbij dat het voor een groot deel gaat om ex-NAKkers die natuurlijk elk flintertje bewijs voor de juistheid van hun keuze aangrijpen en uitvergroten willen.

Ik weet zeker: Zelfs als apostel De Bruin door de rechter zou worden veroordeeld en de NAK een vreselijk slechte pers zou krijgen, dan nog blijven de huidige broeders en zusters trouw in hun navolging.
De stamapostel zou wellicht een extra bezoekje brengen, de broeders en zusters schurken wat dichter tegen elkaar aan en doen er verder het zwijgen toe, dit alles is voor hen dan eens temeer een bewijs van de boze buitenwereld, de macht van de satan die rondgaat als een briesende leeuw en natuurlijk: hun lot om als ware Godskinderen bespot en gehoond te worden.

Kortom we kunnen op dit forum eindeloos delibreren maar de NAK is allang geleden op de bodem van de put aangekomen en dieper kun je dan niet zinken.
Nota bene in de gemeente waar ik kom zaten j.l. zondag broeders en zusters die ik al meer dan een jaar niet in de dienst had gezien. De karavaan trekt rustig voort.....ondanks alle onthullingen... :mrgreen:

@Ronnie en Mustang,

Tja, er bestaat zoiets als een zekere persvrijheid, en de foto’s? Dan hebben we het over publieke personen, Hun foto’s staan ook elders wel ergers op het Internet. De gedaagden zijn niet blij, zeker niet! Wat te denken van de publicaties die nog zullen volgen? Allemaal bewijzen dat de Nieuw Apostolische Kerkleiding de Leer van Jezus Christus onze Messias allang en breed heeft verlaten. Zoals het Webteam al meerdere malen heeft geschreven volgt de Nieuw Apostolische Kerkleiding de door haar zeer aanbeden GOD de Mammon. En dat is nu volledig bewezen! Het is de tijd der VOLEINDING! En die staat voor de deur. Juridisch gezien heeft de Nieuw Apostolische Kerk geen poot om op te staan. Zij zeggen gezet te zijn om het evangelie te verkondigen, terwijl zij zelf de God Mammon dienen. Zij verkopen knollen voor citroenen. Dat is een vorm van oplichting!

@basis,
Ik weet zeker dat Theo de Bruijn veroordeeld zal worden door de wereldse rechter, in ieder geval wegens smaad maar op zijn tijd zal de lieve God aan hem vragen…WAT HEBT U MET HET MIJNE GEDAAN? Ach ook de ‘’Moeder” (J.G.Bischoff) aller apostolische Leugenaars had grote angst te moeten sterven. In diezelfde leugen gaat de huidige kerkleiding haar trouwe in de leugen gelouterde volgelingen ook vandaag de daag voor.

Ps.Integere Leugenaars bestaan niet.

@All,
Via de mailbox schrijft iemand;
Integere leugenaars bestaan wel degelijk! Zij liegen altijd en eeuwig alsof het gedrukt staat. Zij worden voorgegaan in de Leugen door Dr. Wilhelm Leber, W. Drave, Th.J. de Bruijn en P.Klene. Allen zeer integere leugenaars!







Groet,
Tosca
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ll

De Bruijn en Rohn konden het prima met elkaar vinden. Ze vonden elkaar aardig en was er blindelings vertrouwen.
Ze staan nu voor de aardse rechter. En straks..?

Groet, ACE
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

...staan ze voor God.
Maar God is vergevingsgezind, en komen ze dus allebei in de hemel.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Plaats reactie