Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

Het is opvallend dat de NAK als kerk pas op 7 juli 2010 is ingeschreven bij de KVK! Dat moest wel omdat de NAK al jaren geleden werd uitgeschreven als kerkelijk organisatie en sindsdien slechts als onderafdeling van Nord Rhein Westfalen opereerde. Er was dus jarenlang GEEN rechtspersoon te vinden van de NAK. Kortom, geen juridische status die nodig is om in dit incident en andere -lopende- rechtszaken zich formeel te kunnen vertegenwoordigen. Rijst ook de vraag of de offergelden nog wel fiscaal aftrekbaar zijn!! Dit even terzijde. Het lijkt me dat Rohn een sterke zaak heeft aangezien het in de vezels zit van TdB om vertrouwelijke zaken met Jan en alleman te delen die maar gewillig zijn om naar zijn pijpen te dansen. Dat neemt niet weg dat Rohn ook het eea te verwijten valt. Hier hebben 2 meer dan schuld. Maar er is nog iemand die niet genoemd wordt, n.l. de 'bouwdeskundige' FS. Onder zijn bezielende leiding werden besluiten genomen waar de man totaal geen verstand van had. Deze houtboer kon wel rekenen op de onvoorwaardelijke steun van TdB, immers in Suriname sloten zij dit pact. Daarmee werd een zorgloze toekomst voor FS gegarandeerd na een jarenlang discutabel verblijf in de West.
Het wordt tijd voor een hoorzitting binnen de NAK gelederen. Ik ben beschikbaar voor de commissie.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@all

Van de sporadische keren dat het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland iets prijs wilde geven in het licht van een financiële verantwoording, herinner ik mij zegge en schrijve iets van twee of drie taartdiagrammen! Men moet gedacht hebben: Less Is More. Het zou mij niet verbazen als de functie van penningmeester binnen het bestuur al jarenlang vacant is.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@all
Waarom zou je een penningmeester nodig hebben , een overbodige functie ook ,alles komt binnen en ze zijn aan niemand verantwoording schuldig.
Het grote voorbeeld is wel Bishoff , wat ik niet uit het offerblok haal mag wel naar de kerk als ik prive maar veel in de famlie hou "onze familie ", en daarvan de miljoenen door kan schuiven naar Leber , Zijn opa kon hem alles nalaten op deze manier .
Dat het geld misbruikt word voor prive bouwwerken en zo hoe kan men dat denken en zelfs schrijven op dit forum .

Zo zei Dr. Leber op 28-03-2010:
Wij willen steeds met volle overtuiging naar ons geloof leven.
Een ''Wij weten het niet'' zal bij ons niet voorkomen!

Das een uitspraak van Leber , er achter mompelde die nog en wij willen ook niet alles weten , en onze leden mogen niet alles weten !!!

willem
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

willempower schreef: alles komt binnen en ze zijn aan niemand verantwoording schuldig.
@willempower

Al had het daar tot op heden alle schijn van, toch kan men die geheimzinnigheid niet volhouden. Gebeurt dat wel, dan moet men zich voortaan een sekte noemen in plaats van een kerkgenootschap. Het zijn sterke schouders die weelde kunnen dragen, wordt gezegd. In de Nieuw-Apostolische Kerk hebben hoge ambtsdragers n.b. zichzelf de weelde toebedeeld van bijna onaantastbare macht (want: niemand maakt mij wat), heilig gezag en een bijpassend vorstelijk salaris. Het moet maar eens duidelijk worden dat de kluit wordt bedonderd. Wie nu niet in Jip-en-Janneke-taal kan uitleggen hoe het in Arnhem zo uit de hand kon lopen, hoort het veld te ruimen. Giften aan deze kerk zouden niet langer aftrekbaar mogen zijn. Laat men eerst maar over de laatste 10 jaar inzage in de boeken geven. Niets mag er worden achtergehouden. Wie organiseerden het financiële wanbeleid dat haar vruchten ditmaal afwerpt in Arnhem? Voor de draad ermee, jullie schijnheiligen! Stop voorlopig ook maar met bidden: er is werk aan de winkel. Leden van niet-openbare besturen bij een kerkgenootschap horen geen openbare erediensten te houden. Er wordt hier op godgeklaagde wijze misbruik gemaakt van vertrouwen, naar gelovigen toe en naar de gehele samenleving.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@BakEenEi
Even wil ikje wel een link geven http://apostolischnews.blogspot.com/200 ... ument.html
Kop is :
Het Landeskirchliches Pfarambt für Sekten onder leiding van Prof.Thomas Gandow heeft een studie gemaakt omtrent de huidige stand van zaken van de NAK betreffende hun geloofsovertuiging en exclusiviteitsleer.Wij zullen enkele citaten van dit interessante rapport weergeven waaruit blijkt dat de NAK wel degelijk een Sekte is.
Een van zijn punten is dan en past wel in deze dan over offergeld ,
Het verkondigen van dreigementen ''Zonder offeranden geen zegen''

Mijn visie is dan alles is aan een gebouw opgeofferd en ook nu is het geloof zelfs bij de rechter beland .Wat is dat werelds al aan het worden ,
Bruintje Beer heeft nog nooit openheid gegeven over zaken .
Ik vind hem een .........
Op de puntjes mag je alles wel invullen .
Geen reclame svp

Willem
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

willempower schreef:Een van zijn punten is dan en past wel in deze dan over offergeld ,
Het verkondigen van dreigementen ''Zonder offeranden geen zegen''
@willempower

Zo is het: er wordt immers wel degelijk op die manier gedreigd, juist door de praatjesmakers die diezelfde offers vervolgens verbrassen!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Tosca »

@all,
Ja, het was mij ook al opgevallen dat de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland pas op 7 juli 2010 werd ingeschreven bij de KVK! De inschrijving werd—zo mogen we aannemen—dus gedaan om te voldoen aan de Nederlandse wetgeving maar bovenal om te kunnen opereren als zijnde een Nederlands Rechtspersoon.
De financiën van de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland kent vreemde welhaast niet te traceren wegen. Zo was er tot in de jaren tachtig ca. tachtig miljoen gulden op de bank! Let wel, het gaat om heel veel geld! En als je het bedrag afzet tegen het kapitaal wat het Apostolisch Genootschap in kas heeft, die hebben ca. een half miljard in kas. Gezien de leden tallen klopt een en ander.
Alleen waar zijn de miljoenen van de Nieuw Apostolische Kerk ten tijde van de District Apostel Herman Schumacher gebleven? En wat is de rol in deze van de Latere District Apostel Gijsbert Pos?
In ieder geval was de Nieuw Apostolische Kerk Nederland dusdanig rijk dat zij alle gebouwen met goud had kunnen laten bekleden (…) Maar het geld is richting Duitsland verdwenen. En dat is volgens de statuten onrechtmatig. Maar de Goed gelovige Broeders en Zusters worden overal buiten gesloten, zij dienen slechts als ‘’offervee” En niet meer dan dat! Er staat niets tegen over.
Er moet inderdaad worden ingegrepen, en dat gaat nu ook gebeuren. Het ‘’regerende’’ Bestuur heeft bewezen niet capabel te zijn, en slechts uit is op het vullen van de eigen zakken.
Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

Even een paar dingen op een rij :

Er komen meer besturen bij dan leden de laatste tijd .

Meewerken en offeren
De Nieuw-Apostolische Kerk is financieel geheel onafhankelijk. Zij heft geen kerkbelasting of andere contributies van haar leden. Of en hoeveel iemand offert, wordt niet gecontroleerd. De leden kunnen zich, gebaseerd op de bijbel (Maleachi 3:10), oriënteren op het "tiende deel". Ongeveer 10 000 leden volgens hun opgave maal 10% van mininumloon leert per maand op een bedrag van 140.000 .eurie maar een geluk ze schrijven op hun site wat ze er me doen :

Besteding van de middelen
De kerk streeft ernaar om met een zo klein mogelijk bestuursapparaat te werken.( Dit zijn dus elf organisaties met evenzovele besturen) Het verreweg grootste deel van de ontvangsten is bestemd voor de bouw en het onderhoud van de kerkgebouwen en komt dus rechtstreeks weer ten goede aan de afzonderlijke gemeenten. Ook aan de missiearbeid wordt een aanzienlijk deel van het kerkbudget besteed. Daarnaast worden er bijdragen geleverd voor humanitaire hulp en worden hulpacties ondersteund in het geval van catastrofen.

.
En er staat echt niks over dat ze het besteden aan bouw van apartementen in Arnhem die niet echt voor de minima zijn , In Residence Eimersstaete zijn de tarieven per maand vanaf € 2600,-

Maar ze mogen dan gratis zondag naar de kerk naast hun dat scheelt weer in reiskosten .

de kerk maakt meer op dan u lief is
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ll,
ook in de huidige- en toekomstige communicatiestructuur zal de NAK zich in zwijgzaamheid hullen. Uiteraard met het doel dat de buitenwacht het wel zal opgeven. Deze strategie wordt door NRW (aan)bevolen. Het zal niet gebeuren dat TdB zich in het openbaar zal verantwoorden voor zijn woorden en daden. De man lult zich nl helemaal vast en zit verstrikt in zijn eigen waarheden c.q. leugens. Wie heb ik wat en wanneer verteld? Hij kan rekenen op 2 vaste steunpunten PK en NK. Onbegrijpelijk dat deze toch intellgente heren zich laten instrumentaliseren. Ook zij fungeren als katvangers voor TdB.
Ben benieuwd of de stukken van de hoorzitting openbaar worden en wat de effecten daarvan zullen zijn. Kortom AO ga door met uw journalistieke verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@all

Waarom vertelt niemand hier eindelijk wat de kerkleiding voorhad met de oprichting van negen nieuwe bedrijven? Moesten de zaken zo extreem worden opgeblazen? Wie verzint het, wie gaven er groen licht aan en wie zullen er nu instaan voor de gevolgen? Negen bedrijven erbij houdt in: 9x notariskosten, 9x onkosten bij het Handelsregister, 9x een compleet bestuur installeren, agenda's, notulen, 9 extra boekhoudingen, begrotingen en jaarrekeningen, internetaansluitingen, tot 9x meer accountantskosten. Wat een gekte. Ga eens na wat er onder honderden ambtsdragers extra moet worden bekokstoofd. Telefoonkosten, kantoorkosten, reis- en verblijfkosten, vergaderingen!!!!

Te denken ook aan het vast ondoorzichtige geschuif met facturen van zogenaamde adviseurs tussen al deze bedrijven. Wil niemand weten waarom dit per se zo moet? Vindt niemand dat er wat uit te leggen valt?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie