Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Tosca »

@Noise en All,

Het komt goed uit dat ik enige correspondentie heb bedreven met onze goede vriend? Reinier van Markus. Hij is inmiddels gepromoveerd van woordvoerder der Nieuw Apostolische Kerk tot…Mede leugenaar.
Eerst mijn brief aan hem, en daaronder zijn antwoord. Hij weet dan helemaal niet dat ik de webmaster ben van de apostolischeobserver, hij weet van niets! Zo onschuldig als een pasgeboren lammetje…lief toch.

From: b.moesker@online.nl
To: vragen@nak-nl.org
Subject: Zwijgen
Date: Wed, 6 Oct 2010 11:53:34 +0200
Hartelijk geliefde Broeder Reinier van Markus,

Jammerlijk genoeg heeft u in uw hoedanigheid van woordvoerder der Nieuw Apostolische Kerk, niet geantwoord op mijn brief van maandag 27 september. Gezien het verleden van de ‘’Kerk’’ ga ik ervanuit dat de Kerkleiding opnieuw heeft besloten te zwijgen.

Ik moet u zeggen dat zwijgen in deze zeer onverkwikkelijk zaken het meest onverstandige is wat men in dezen had kunnen doen.

Wij hebben ook de pers opmerkzaam gemaakt, zij onderzoeken een en ander en zullen de bevindingen openbaar maken.

Kortom het falende ‘’Kerkbestuur’’ heeft zichzelf in een onmogelijk situatie gemaneuvreerd. Dusdanig onmogelijk, dat haar niets anders overblijft haar functies per direct neer te leggen. Desnoods zullen wij (de Broeders en Zusters) een en ander via de rechter afdwingen.
De huidige ‘’Kerkleiding” handelt in haar doen en laten als een “”SEKTE LEIDING””.

Daar waar men zich ook nog eens durft uit te geven als ‘’Apostelen des Heren” geeft men aan nergens geen respect voor te hebben. Zij hebben gebogen voor hun God de MAMMON.

Met behoud van al mijn rechten,
Met vriendelijke groet,
Bauke Moesker

En dan het antwoord:

Beste broeder Moesker,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb uw laatste bericht van 27 september j.l. nog eens nagelezen en kon daaruit niet opmaken dat u nog een reactie verwachtte. U schreef daar onder andere in dat u een bepaalde website beheerd. Voor mij is niet duidelijk welke website dit betreft. Ik kon dit nergen lezen in uw correspondentie.

Verder staat mijn aanbod nog steeds uit om de broeders en zusters van de groep die u zegt te vertegenwoordigen (inclusief uzelf) te ontmoeten. In een persoonlijk gesprek kunnen we dan nader kennismaken en de zaken die men wil inbrengen bespeken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Reinier van Markus
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

@Bauke
Ik had vandaag al contact met de ca en heb dat hier ook geschreven maar men kent geen broeder Moesker en die lid is van de nak .
Ik vond en dat word me steeds duidelijker als ze het met privacy niet zo nauw nemen dat ze me vertelden dat Bauke geen broeder en lid was van deze kerk .
Ook het bestaan van deze site kennen ze niet en dat er ergens beslag op ligt pure waan beelden zijn .
Allemaal valse akten en een aanval op de kerkleiding die het goed zo voor heeft met de leden .
Heeft broeder moesker zijn tiende wel geofferd in de bouwput ?
En ik wacht ook nog steeds op antwoorden van Reinier van Markus,heeft de afgelopen jaren vele mails van me gehad en ik heb daarom de ca nog eens gebeld maar het antwoord is nu u moet bij de advocaat zijn niet meer bij de kerk .
De kerkleiding al vervangen door advocaten ? bruintje weg en zijn zooitje nu ?

Maar als hij nu wel wil praten graag hoor , zal wel een stel advocaten bijzitten dan .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Bauke
Beheerder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 20:03

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Bauke »

@Wp en All,

Normaal gebruik ik mijn alias ‘’Tosca’’ nu even mijn gewone naam Bauke.

Ik ben nog altijd lid van de Nieuw Apostolische Kerk, Degeen die anders beweerd liegt of in ieder geval in commissie.

De akten en andere gescande documenten betrekking hebbende op de affaire offergelden, zijn echt en onvervalst.
Ik, maar ook het Webteam verzekeren u dat alles echt is, en niet voortkomt uit rancune of anderszins.

Dat de CA in Amersfoort anders beweerd vat ik op als smaad en laster. Ik raad de Kerkleiding—maar ook alle andere Ambtsdragers-- dan ook zeer ernstig te stoppen met deze laster die inmiddels
ook van de ‘’Altaren” is te beluisteren.
Voordat je het weet komt er nog een rechtszaak compleet met hoorzitting!

Ik raad alle Ambtsdragers aan niet mee te doen aan de laster die de ‘’Kerkleiding’’ verspreidt. Deze zaak zal namelijk ernstige gevolgen hebben voor de Huidige Kerkleiding. En hij of zij de zwijgt stemt in beginsel toe!!!

Met vriendelijke groet,
Bauke
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

@tosca
Kennelijk word er plots een wakker en dat is Reinier van Markus,
Heb naar hun al zeker 20 meeltjes gestuurd en nu zowaar een antwoord , hij wist echt niet dat ik er 20 had gestuurd ,nu nog afwachten of die na mijn verduielijking nog mag antwoorden maar denk ook weer kop dicht en zwijgen stel je voor word openbaar .
daar hoeft die zich echt geen zorgen over te maken want dat gebeurt toch dit ter gerustelling voor hem
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Noise »

Ik dacht dat die duveltjes niet naar deze site kijken...........
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

@all

Als er nog ten minste vijftien bestaande kerkgebouwen zouden worden opgeofferd aan de investeringsmanie van het huidige kerkbestuur, zijn er dan bijvoorbeeld al gemeenteleden geraadpleegd in bijvoorbeeld Groningen-Zuid, Hoogezand-Gorecht, Ljouwert, Assen, Amstelveen, Heemskerk, Purmerend, Amersfoort of Hilversum, Utrecht, Zeist, Apeldoorn-Heeze, Deventer, Nijmegen, Dordrecht en Sittard? Of lijdt (!) een ieder inmiddels aan een "onbegrensd vertrouwen"? Zie wat dit laatste betreft van St.Ap. Leber diens Woord van de maand "februari 2006: Gods werken" (laatste alinea).

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@ll,

Wat een prachtige symboliek gaat er schuil achter de foto van Theo de Bruijn en Ronald Rohn.
TdB heeft een STROHOED op! M.a.w. het werken met stromannen is voor hem allerdaags en tot kunst verheven.

Leuk voor de zaak die onder de Rechter is (..)

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

BakEenEi schreef:
ACE schreef:@ll,
Bij de KvK zijn de gedeponeerde jaarrekeningen opvraagbaar alsmede de naam en functies van de bestuurders. Die van PK (hoofd bestuurder) en NK (penningmeester)worden genoemd.
Met name de jaarrekening van NAK Vastgoedontwikkeling BV is interessant. Daaruit blijkt een hypotheek van 4,1 miljoen. Inmiddels is het onroerend goed uit deze BV al vervreemd!
De naam van TdB kom ik nergens tegen!
Die heeft zich waarschijnlijk al ingedekt. Dat laatste is slechts een veronderstelling (..)
@ACE

Wat??!! Het onderpand werd hier vervreemd??!! Zonder dat de hypotheekgever andere zekerheden kon accepteren??!! Dan is er sprake van crimineel gedrag!!!!

Voorts, de rente (stel per jaar 5%) over 4 miljoen euro is 200.000. Dat zijn 1.000 (aftrekbare) giften van 200 euro die de gebroeders K. er het afgelopen jaar even doorheen hebben gejast.

(...)
Bron: BakEenEi op ma 04 okt 2010, 20:34
@all

Eerder vanavond vernam ik dat de nieuw-apostolische kerkleiding via een ingeschakelde advocaat bij aangetekend schrijven onder meer schriftelijk kenbaar heeft gemaakt dat zij aanstoot had genomen aan enkele uitspraken in mijn bovenstaande reactie van 4 oktober jl. Aangezien het hier een reactie betreft van maar twee regels, kan het m.i. hooguit gaan om de laatste zin waarvan ik de letters nu voor de duidelijkheid rood heb gemaakt. Deze en andere forumbijdragen met een naar het inzicht van de kerkleiding blijkbaar controversiële inhoud zouden snel verwijderd moeten worden. Of daar ook nog andere bijdragen van mijzelf bij waren is mij trouwens van de weeromstuit ontgaan.

Ik zou hier echter een tussenweg willen bewandelen. Wat is namelijk het geval? Wat lezers op dit forum niet kunnen weten, is namelijk dat ik er tegenover de kerkleiding niet graag een geheim van maak wie er schuil gaat achter een nickname wanneer ik die gebruik. Ook in het verleden heb ik dat altijd wel wanneer de gelegenheid zich voordeed met "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" gecommuniceerd. Hetzelfde heb ik ook nu gedaan met "BakEenEi'. Alleen al om deze reden is het dus niet nodig dat men een advocaat afstuurt op derden die dan vervolgens door de kerkleiding worden geacht (ook) mij op de vingers te tikken. Het schijnt mij toe dat dit een vorm van onnodig "ontwijkend gedrag" is.

Wat nu de specifieke inhoud betreft van de bewuste laatste zin, nog dit: op de een of andere manier wil het -wat Eimersstaete betreft- ook mijzelf voorkomen dat het complex nogal onverwacht aan de oorspronkelijke bestemming (tijdelijk) werd onttrokken, met leegstand tot gevolg; met onkosten tot gevolg, doch ook met een waardedaling van dit complex tot gevolg. Van de zijde van de kerkleiding wordt nergens openlijk verklaard waardoor dit zo heeft moeten plaatsgrijpen. Als het uitsluitend samenhangt met de schorsing van één enkele medewerker, klopt er sowieso iets niet. De continuïteit van het werk mag toch niet afhangen van één man?! Een solide bedrijfsmatige aanpak voorziet immers in de nodige waarborgen ten aanzien van de noodzakelijke voortgang. Omdat er vorig jaar in november een Open Dag was gehouden in Eimersstaete; de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland daarvan op haar website toen foto's had geplaatst, en het Handelsregister intussen sommige namen prijsgaf, kwam ik op de afkorting "K." De uitkomst van vrije nieuwsgaring... maar als ik dat verkeerd zie, verneem ik graag rechtstreeks van de kerkleiding wat haar bezwaar exact inhoudt.

Het is niet goed, vind ik, als de kerkleiding het telkens wanneer het haarzelf zo uitkomt, zich beroept op vertrouwelijkheid of op het veronderstelde nut van respijt, hangende één of meer rechtzaken, enzovoort, terwijl er geheimzinnig wordt gedaan over de samenstelling van het kerkbestuur (zelfs bij de Kamer van Koophandel is men daarvan niet op de hoogte) en, zoals bij Eimersstaete, over het mogelijk te laat "ontwaken" van een Raad van Toezicht, en er ondertussen boekhoudkundige verliezen ontstaan die in de miljoenen lopen. Wat in zo'n noodsituatie tevens verkeerd is, is, als Districtsvoorgangers zich te weinig rekenschap geven van wat ze volgens de statuten te doen staat - in plaats van "te laten"!!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@bee

Er staat in de Jaarrekening over 2008: "In verband met vervreemding in 2009 van etc ... "
Dus als men wat wil moet men bij de accountant zijn die vervolgens wens te verklaren dat dit een weergave van de werkelijkheid is.

Jouw reactie is suggestief en niet relevant (..)

Groet,
Ace
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

@bakeenei
Vergeven vergeten verzoenen was toch een stuk op deze site ?
Eerder vanavond vernam ik dat de nieuw-apostolische kerkleiding via een ingeschakelde advocaat bij aangetekend schrijven onder meer schriftelijk kenbaar heeft gemaakt dat zij aanstoot had genomen aan enkele uitspraken in mijn bovenstaande reactie van 4 oktober jl. Aangezien het hier een reactie betreft van maar twee regels, kan het m.i. hooguit gaan om de laatste zin waarvan ik de letters nu voor de duidelijkheid rood heb gemaakt. Deze en andere forumbijdragen met een naar het inzicht van de kerkleiding blijkbaar controversiële inhoud zouden snel verwijderd moeten worden. Of daar ook nog andere bijdragen van mijzelf bij waren is mij trouwens van de weeromstuit ontgaan.

Maar een paar korte opmerkingen over dit .
De leiding leest dit forum toch niet das verboden door de dienaren in Assen op het altaar en zelf doen ze het wel ?
Navolging toch ?
Deze sekte heeft het drukker met advocaten dan met hun offerslaven .
En een huis bezoekje was toch eigenlijk veel beter om de onduidelijkheden uit te praten over hun praktijken , in mijn ogen diefstal van offergeld .
Samen even bidden en klaar toch ?
Hebben ze de namenlijst al opgevraagd bij Tosca ?
Word iedereen nu aangepakt die zijn mening geeft hier .
En kennen ze de spreekwoorden goed , van splinter en balk .
Ze kunnen hun fouten niet meer afdekken en nu gaan ze slaan , wat een stel .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie