Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

@all

Er heeft nieuwbouw plaatsgehad van de kerk in Arnhem, met dien verstande dat de nieuwe kerk nu deel uitmaakt van "een luxe woon/zorg voorziening voor senioren". Zo maakte de bedrijfsleiding het althans in een personeelsadvertentie bekend, alsmede:
Wij zorgen ervoor dat u kunt leven zoals u gewend bent: zelfstandig en comfortabel, maar met de extra zekerheid van professionele verzorging binnen handbereik.
Residence Eimersstaete bestaat uit 31 appartementen van verschillende grootte, verdeeld over vier woonlagen. Door de kleinschaligheid heerst er een gemoedelijke, huiselijke sfeer. Niet alleen kunnen bewoners en personeel hierdoor gemakkelijk contact leggen, dit vormt ook een garantie voor hoog- waardige, individuele zorg.
Wij garanderen zorg op maat en op niveau. Bij ons stelt u uw eigen zorg- pakket samen. Op die manier krijgt u steeds de service waar u voor kiest.

Zie http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarch ... 1111_2.pdf
Aan zo'n prestigieus bouwproject gaat besluitvorming vooraf. Naar mijn weten bestaat het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland uit opziener K., apostel K. en districtsapostel De B. Zij moeten aan de wieg hebben gestaan van het debacle dat zich hier blijkbaar heeft voltrokken. Op een foto van de gehouden Open Dag zag ik bovendien districtsoudste K. Zie http://www.nak-nl.org/joomla/index.php? ... Itemid=836. Was wellicht ook hij op enigerlei wijze bij de projectontwikkeling betrokken? Zo ja, in hoeverre heeft betrokkene hier ogenschijnlijk geblunderd? Leegstand zal geen doel zijn geweest!

Dit mogen de scheldschieters in kwestie toch hopelijk wel weten?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

@all

Op deze site wordt nu ook een uittreksel uit het Handelsregister getoond van de Beheerstichting Alpha & Omega, opgericht 17-10-2007. De twee huidige bestuursleden, heren N.K. en R.D. V., traden aan 08-06-2009. Vragen die opkomen: wie volgden zij op en hoezo, en waarom heeft niemand de ontstane leegstand later kunnen vermijden? Kent deze Stichting een Raad van Toezicht? Zo ja, waarom functioneerde deze Raad schijnbaar niet? Wie zijn het die zitting hebben in die eventuele Raad?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@ll,
Bij alle onroerend goed entiteiten was R.Rohn enig bestuurder tot augustus 2008. Let op ENIG bestuurder! Daarmee verkreeg hij ook volledig mandaat. Ongecontroleerd en wel. Mijn observaties en aanbevelingen daarover werden door TdB simpelweg van tafel geveegd. Met al die bestuurders lijkt het wel democratisch verdeeld, maar er is alleen maar Theocratie!! De arrogantie ten top! Toen brak de pleuris uit want RR had zich 'verrijkt'!! En nu TdB? Hij is de grondlegger van de geestelijke- en financiele afbraak van de NAK in Nederland. En dat gaat straks met veel bombarie 'in de rust'? Gevoelsmatig zou ik willen dat RR alle rechtzaken tegen hem wint.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@ll,
Bij alle onroerend goed entiteiten was R.Rohn enig bestuurder tot augustus 2008. Let op ENIG bestuurder! Daarmee verkreeg hij ook volledig mandaat. Ongecontroleerd en wel. Mijn observaties en aanbevelingen daarover werden door TdB simpelweg van tafel geveegd. Met al die bestuurders lijkt het wel democratisch verdeeld, maar er is alleen maar Theocratie!! De arrogantie ten top! Toen brak de pleuris uit want RR had zich 'verrijkt'!! En nu TdB? Hij is de grondlegger van de geestelijke- en financiele afbraak van de NAK in Nederland. En dat gaat straks met veel bombarie 'in de rust'? Gevoelsmatig zou ik willen dat RR alle rechtzaken tegen hem wint.
@ACE

Dan zijn we er want hiermee is het hele raadsel opgelost. Te concluderen valt wat Arnhem betreft als volgt:

1) Aan het investeringsplan ontbrak een deugdelijk programma van eisen en/of een solide bouwkundige toetsing
2) Ten onrechte gaf het verwijtbaar nalatige kerkbestuur groen licht en men realiseerde nota bene tegelijk een "groene golf"
3) Toen het misging kwamen er anderen aan het roer die de schade niet wisten te beperken, wat ze evenzeer verwijtbaar nalatig maakt
4) In commissie doen alle zogenaamde verantwoordelijken er het zwijgen toe, waarmee men opnieuw ernstig de fout in gaat

Dit betekent m.i. dat allen die in deze kwestie blijk gaven van onbehoorlijk bestuur onverwijld hun bestuursfuncties moeten neerleggen. Dus: nu terstond!!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Tosca »

@all,
Nu ja, lijkt mij ook wel duidelijk, Indien R.Rohn inderdaad volledig mandaat heeft gehad, dat bovendien ongecontroleerd was…Tja dan is het bestuur van de Nieuw Apostolische Kerk onvoorwaardelijk verantwoordelijk. Zij gaf met het geven van ongecontroleerd mandaat blijk dat zij als Bestuur incompetent was. Dus ook al heeft R.Rohn steken laten vallen…dan nog valt een en ander volledig onder de verantwoording van het Nieuw Apostolische Kerk incompetente bestuur. Naar mijn weten was R.Rohn ook geruime tijd in loondienst van de Nieuw Apostolische Kerk. Ik denk dat het zeer gewenst is dat R.Rohn hier zelf uitsluitsel over gaat geven. In ieder geval voorkomen we dat allerlei speculaties een eigen rol gaan spelen. Zo is het ook zeer gewenst dat het Kerkbestuur haar zegje in deze gaat doen. Immers er speelt nog veel meer…Bijvoorbeeld in Oostenrijk (…)
Maar ook FS speelt hier een rol van betekenis, wellicht kan hij ons ook het een en ander uit de doeken doen.. Maar dat kan ook andersom(...)
Met vriendelijke broederlijke groet,

Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

Tosca
Gaat mijn vakantie huisje in oostenrijk ook al niet meer door en dan nog wel een huisje met de zegen van bruintje beer .
Of waren deze bedoeld alleen voor ambstdragers in ruste zoals het er nu naar uitziet dat bruintje het veld wel moet gaan ruimen als bouwvakker .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

@all

De Beheerstichting Alpha & Omega, opgericht 17-10-2007, kent als huidige bestuursleden de beide heren N.K. en R.D. V. Zij traden aan 08-06-2009. Ruim vijf maanden later, nl. 14-11-2009, had in Residence Eimersstaete de Open Dag plaats. Vraag 1: wat is er daarna toch plotseling gebeurd waardoor dit project een geldverslindende desinvestering moest worden? Anders geformuleerd: wat hebben de nieuw toegetreden bestuurders kennelijk niet voorzien? Vraag 2: waren zij hierbij wel ter zake kundig? Vraag 3: waarom doet overigens het kerkbestuur sedert 14-11-2009 er het zwijgen toe?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

@all
Is het ook zo dat bruintje beer nu 150 duizend euro vangt van de kerk en ook nog deze bedragen verdient als bouwvakker aannnemer en makelaar van sjoemelpraktijken met offergeld .
Ik denk dat hier dan de Balkenende norm erg overschreden wordt dan .
Ow kleine vergissing ze kennen geen normen en waarden .
Ze hebben eurie tekens in de ogen en kennen de bijbel wel maar begrijpen het niet ze shoppen er selectief in .

Aäron zei Rukt uw gouden oorringen uit en breng ze bij mij.
Dit gebeurt nu door bruintje beer en niemand wil het zien van de nakkers , want staan in de navolging en mogen niet in opstand komen of maar vragen stellen en ze blijven offerren voor het kalf .( voor het kalf mag u elke naam invullen van de gene die zich hieraan schuldig maakt )
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@ll,
Bij de KvK zijn de gedeponeerde jaarrekeningen opvraagbaar alsmede de naam en functies van de bestuurders. Die van PK (hoofd bestuurder) en NK (penningmeester)worden genoemd.
Met name de jaarrekening van NAK Vastgoedontwikkeling BV is interessant. Daaruit blijkt een hypotheek van 4,1 miljoen. Inmiddels is het onroerend goed uit deze BV al vervreemd!
De naam van TdB kom ik nergens tegen!
Die heeft zich waarschijnlijk al ingedekt. Dat laatste is slechts een veronderstelling (..)
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@ll,
Bij de KvK zijn de gedeponeerde jaarrekeningen opvraagbaar alsmede de naam en functies van de bestuurders. Die van PK (hoofd bestuurder) en NK (penningmeester)worden genoemd.
Met name de jaarrekening van NAK Vastgoedontwikkeling BV is interessant. Daaruit blijkt een hypotheek van 4,1 miljoen. Inmiddels is het onroerend goed uit deze BV al vervreemd!
De naam van TdB kom ik nergens tegen!
Die heeft zich waarschijnlijk al ingedekt. Dat laatste is slechts een veronderstelling (..)
@ACE

Wat??!! Het onderpand werd hier vervreemd??!! Zonder dat de hypotheekgever andere zekerheden kon accepteren??!! Dan is er sprake van crimineel gedrag!!!!

Voorts, de rente (stel per jaar 5%) over 4 miljoen euro is 200.000. Dat zijn 1.000 (aftrekbare) giften van 200 euro die de gebroeders K. er het afgelopen jaar even doorheen hebben gejast.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie