NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door Jabob65 »

@zefyr, zeer bedankt!

Haha, Jean Luc gaat dus all the way, ik wens hem er veel succes mee, als dit de boodschap zou zijn in de kerk waar ik toebehoor, dan zou ik het waarschijnlijk niet meer kunnen opbrengen om er naar toe te gaan...!
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door BakEenEi »

@zefyr

Dat was van "der künftige Stammapostel Jean-Luc Schneider" klare taal. De voortekenen wezen hier al op. Het Woord van de maand voor januari 2013, "Jaar van de belijdenis", van stamapostel Wilhelm Leber geeft hem nog een zetje in deze richting mee. Wie begrijpt hoe in de Nieuw-Apostolische Kerk de zaken van oudsher marcheren, wéét dat er nu weer carrièrekansen te vergeven zijn aan "Mannen, vastberaden helden".

De geschiedenis leert ons dat als het deze kant opgaat, men zich ondubbelzinnig gewaarschuwd mag weten. Wie zich daaromtrent wil oriënteren, raad ik aan de propagandafilm "Triumph des Willens" te bekijken.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door ACE »

@Zefyr @BEE

Daar krijg je toch spontaan een wegtrekker van. Nog ff en dan gaat Jean Luc oreren dat de Heer tijdens zijn regentschap zal wederkomen.
‘L Histoire se repète. Jean Luc heeft dictatoriale trekken in huis. Na het Leberiaans krijgen we het JL Schneider-syndroom. Haast U (..)

Mt.23:37 "Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt, wie tot u gezonden zijn, hoe dikwijls heb Ik uw kinderen willen vergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert, en gij hebt niet gewild."

Lijkt me dat de Heer zich richt tot het huidige gremium van Apostelen der NAK die stelselmatig profeten (goed willende brs en zrs) doodknuppelen en geestelijk martelen.

“Hoedt mijne Schapen en weidt mijne Lammeren” is een gedegenereerde activiteit geworden van de heren apostelen. Kassa is het credo.

Groet,
ACE
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door zefyr »

@BakEenEi

"Het is gezien (...) het is niet onopgemerkt gebleven." (Gerard Reve, De Avonden)

Ik verheug me op de dag, dat stamapostelhelper Schneider, die Frans staatsburger is, opheldering moet geven aan de Franse inlichtingen- en veiligheidsdienst vanwege de extreme en overspannen eindtijdverwachting in de NAK - hedentendage. Je kunt erop vertrouwen, dat zij zich niet met een kluitje in het riet laten sturen. De Franse staat maakt tegenwoordig korte metten met extremistische religieuze organisaties.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@Zefyr @BEE

Daar krijg je toch spontaan een wegtrekker van. Nog ff en dan gaat Jean Luc oreren dat de Heer tijdens zijn regentschap zal wederkomen.
‘L Histoire se repète. Jean Luc heeft dictatoriale trekken in huis. Na het Leberiaans krijgen we het JL Schneider-syndroom. Haast U (..)

Mt.23:37 "Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt, wie tot u gezonden zijn, hoe dikwijls heb Ik uw kinderen willen vergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert, en gij hebt niet gewild."

Lijkt me dat de Heer zich richt tot het huidige gremium van Apostelen der NAK die stelselmatig profeten (goed willende brs en zrs) doodknuppelen en geestelijk martelen.

“Hoedt mijne Schapen en weidt mijne Lammeren” is een gedegenereerde activiteit geworden van de heren apostelen. Kassa is het credo.

Groet,
ACE
@ACE

Het is inderdaad zó erg wat er zich hier voor onze ogen afspeelt. Het verderf is in handen van de "machthebbers" die waarschijnlijk nog veel méér schade zullen aanrichten. Hoe zorgelijk en aangrijpend al deze gebeurtenissen ook kunnen zijn; een belangrijke oorzaak is wél dat de invloed, welke de kerkleiding nu heeft, in de eerste plaats wordt gefaciliteerd door de gelovigen die het misbruik van hun -overdreven- vertrouwen vervolgens moeten bezuren. Immers, échte Godsgezanten hebben helemaal geen machtsbestel nodig om tot zegen te zijn. Wie zich niet veilig voelt in Jezus' armen zonder actief lid te zijn van een kerkgenootschap, hangt een bijgeloof aan. Dát is het cruciale punt! Als een wervelwind trekken in de Nieuw-Apostolische Kerk de kopstukken van Festgemeinde naar Festgemeinde. De kerntaak van degenen die ze daarbij (in feite alleen maar in organisatorisch opzicht) "ondersteunen" bestaat eruit dat dezen de zogenaamde officiële bekendmakingen van de internationale kerkleiding tegenover de samenleving voor wáár houden. Tijd om in alle rust en met een verwarmend hart vol liefde en mededogen eens stil te staan bij de eenzaamheid en het verdriet van zielen die het daarmee moeilijk hebben, gunt men zich niet. Schneider heeft haast.... Zodra hij straks als eerste bij de hemelpoort aankomt, wordt bij wijze van spreken aan hem gevraagd waar "de laatsten" zijn. "O, u bedoelt zeker de onwilligen, degenen die traag zijn in het geloof, critici; ernstig zieke twijfelaars of verongelijkten!", zal hij dan wel antwoorden. En dan zal blijken dat het er juist om ging om "de Liefde des Vaders" metterdaad aan ál de Zijnen te bewijzen. Maar dat weten wij nú toch al?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door BakEenEi »

@all

Zojuist las ik nog eens het redactionele bericht na op "Di 14 Feb 2012, 13:53" in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk" want ik herinnerde mij de onderstaande cartoon:
De hierboven geschetste situatie vind ik typerend... Ieder kan dit nu zelf wel invullen!

Door allerlei omstandigheden heb ik veel (jonge) mensen leren kennen die het te stellen hebben met een beklemmende situatie, wat hun gezondheid betreft en/of hun budget. Dan legt het leven als het ware een last op, die heel zwaar kan zijn. Daarnaast ontmoette ik mensen die in hun gedrag lelijk over de schreef gingen, waar veelal ook anderen het slachtoffer van moesten worden; soms zelfs met dodelijke afloop. Onderschat overigens niet wat anderzijds blijvend letsel bij mensen kan aanrichten. Tussendoor kwam ik in aanraking met achtergronden en effecten van persoonlijkheidsstoornissen. Verder ontvluchtte ik een kerkgenootschap!

Zo wordt ons "rugzakje" geleidelijk aan gevuld met indrukken en ervaringen. Ook in mijn persoonlijke leven bleven zogeheten life-events niet uit. Wat ik er nu mee wil zeggen is dit: ik waarschuw hier niet voor niks!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door Tosca »

@ll, BEE,

Tja, Maar de ‘’Godsgezanten” doen het voorkomen alsof er niets aan de hand is, zij vieren feest.
Wilhelm, Armin, Peter, Rudie en de District (dienaren?) wie dienen zij dan? Volgens mijn bescheiden mening dienen zij de geesten der Duisternis, de Geesten des verderfs, de geesten der hoogmoed.
Maar zielzorg is hun vreemd, heel vreemd zelfs. Ja ik heb het erg te doen met de trouwe Broeders en Zusters die slapende zijn, en ook slapend worden gehouden. Zij lijken wel gehypnotiseerd. Zie kijk, de wakkere leden zitten thuis. Ver weg van de lasteraars. De SEKTE Komedianten.

En tja, er zal wat moeten gebeuren, zal dat een taak zijn die is weggelegd voor de Nieuwe Stamapostelhelper Jean Luc Schneider? De heer komt ! Is schijnbaar zijn roep, en ik verwacht niet veel goeds van deze man, Het is een fanaticus.
Hij gelooft in het systeem met de naam Nieuw Apostolische Kerk, maar niet in God.
En dan de prent van Peter van straten…Tja, vele Broeders en Zusters staan op het punt om te verdrinken, maar in plaats van een helpende hand krijgen zij een flink stuk lood toegeworpen. Godsgezanten? Hou toch op! Offersgelden rovers!

Met vriendelijke groet,

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door BakEenEi »

@all

In een vorig bericht schreef ik dat er geen redden meer aan is, wat de Nieuw-Apostolische Kerk betreft. Ondanks de veelheid aan beschikbare informatie dienaangaande, ook op dit Forum, wil ik hierover nog enkele opmerkingen maken.

Laten wij eerst onder ogen willen zien dat niet de les behoeft te worden gelezen aan de Schepper van hemel aarde. Glashelder is het dan dat er in Zijn werk nooit of te nimmer iemand wordt opgeknoopt aan valse dreigementen als "Ein offen bekannter (...) Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden" of aan valse insinuaties als "Zweifel ist eine sehr gefährliche Krankheit, die muss sofort bekämpft werden". Never ever!!

De voormalige apostel Gerrit Sepers typeerde op bestuursniveau het klimaat in de Nieuw-Apostolische Kerk als een "geestelijk concentratiekamp"! Het was niet verwonderlijk dat destijds weinigen hem tegenspraken en ook weinigen steun betuigden voor dat standpunt want zowat niemand immers overziet wat er gebeurt achter de schermen. Het bastion van bazige beleidsmakers laat zich slechts betreden door geprivilegieerde personen uit een "old boys network". Er wordt zorgvuldig gekeken met wie men tot op zekere hoogte nu en dan ook gevoelige informatie kan delen. Let wel: "tot op zekere hoogte" en uitsluitend "nu en dan". Dat werkt het best bij mensen die zich daardoor gevleid voelen. Naar buiten toe wenst men eenheid uit te stralen, in de hoop dat het zelfs lijkt dat men vooral één is in Christus. Dit nu mislukt de laatste tijd nogal eens.

Gedurende de jaren dat ook ik in loondienst werkzaam was voor de kerk, werden mij feiten en omstandigheden bekend waardoor ik persoonlijk geen enkele reden had om te twijfelen aan de bevindingen van Gerrit Sepers toen hij sprak van een "geestelijk concentratiekamp". Niet voor niets kwamen er op dit Forum vuurpijlen (!) voorbij als "slikken of stikken". Een ieder wordt geacht zich te identificeren met "elke willekeurige grijze muis" binnen een dankbare Festgemeinde. In de Nieuw-Apostolische Kerk wordt de dienst uitgemaakt door de qua economische macht meest invloedrijke districtsapostelen, de stamapostel en om hen heen in de geledingen van opzieners en apostelen de meest ambitieuze "slippendragers". Uitermate subtiel worden in deze kringen mensen tegen elkaar uitgespeeld. Een ware verdeel- en heerspolitiek is dat dus, inderdaad.

Verder is er dan nog wel een echelon, dat uit "districtsdienaren" bestaat die misschien van zichzelf óók wel denken het nodige aanzien te genieten en hier en daar macht te kunnen uitoefenen, maar het enige wat ze te doen staat is het van hogerhand opgelegde beleid geïmplementeerd te krijgen. Wie dat voor elkaar krijgt zonder naar buiten toe veel gezeur te veroorzaken, wordt beloond met een "hoger" ambt of anderszins. Ook op dit bestuursniveau bestaat een "old boys network". Daarnaast maakt het op gemeenteniveau nog uit of je op enigerlei wijze toegang hebt tot "de kring der dienaren". Dan krijg je soms een kleinigheid voor elkaar.

Ziedaar de wrange vruchten van de hiërarchische opzet van de organisatie. Echter, nu de "ambtelijke top" in het geloof (!) de weg kwijt is én men het enorme vertrouwen niet waard blijkt te zijn om met heel veel geld om te gaan, en bovendien de schokkende feiten via het world wide web boekdelen beginnen te spreken, nadat eerst al talrijke slachtoffers naar buiten traden met berichten over ellende vanwege "machtsmisbruik", wordt het de hoogste tijd ervoor om niet langer toe te geven aan wat in feite destructieve relaties zijn. Want werkelijk: de reeds ontstane emotionele en financiële schade is enorm. Wie wegkijkt, maakt zich schuldig.

Wat onder de gegeven omstandigheden op plaatselijk niveau broeders en zusters zouden moeten doen, is tegen de "dienaren" zeggen dat men zich er pertinent niet langer voor leent om list en bedrog te faciliteren.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door willempower »

@bee
Want werkelijk: de reeds ontstane emotionele en financiële schade is enorm.
De financiële schade is peanuts , ze hebben in Duitsland 10 miljoen weggespoeld door de plee en er was niemand die ze miste .

En dan nog de onzichtbare miljoenen die nog onder Lebers hoofdkussen liggen , in hun ogen is er dat niks .

De verantwoordelijken in Nederland die moesten toezien hoeven alleen bij het kruisje te tekenen elk jaar , das alles .

Vragen stellen van hoe zit dat is oprotten , tegenspraak is onmogelijk .

Natuurlijk zijn dat grote nullen stomkoppen , en ik hoor net dat je voor de n in nullen ook vervangen mag worden door een l.

Kop dicht en navolgen , of anders zul je branden in de hel , en ze poogden me al eens eerder naar de hel te verbannen in opdracht van b den h uit Emmen .

Ze schuwen geen middel om Leber in de kont te kruipen .

Ze vertelden me ik ben de knecht van God , mijn antwoord was ik spreek alleen met de baas zelf .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012

Bericht door BakEenEi »

@all

Als in de Nieuw-Apostolische Kerk het normale nog normaal had mogen zijn; als kerkelijke ambtsdragers zich er nog bewust waren geweest van de waardigheid van een geestelijke bediening; als de gelovigen zich niet hadden laten ringeloren door hun zogenaamde zegenaars; als niet alle bevoegdheden waren afgegeven aan degenen die er nu alle perken mee te buiten gaan; als pestkoppen hun intimidatiepraktijken gewoon hadden moeten staken; als dienaren er niet voluit de gelegenheid hadden gekregen om dienen te verwisselen met heersen; als men eerst eens eerlijk en oprecht werk had gemaakt van de geboden van God; ja dan...
  • De erfgenamen van het koninkrijk van God
    [9] Met het oog op sommigen die zichzelf rechtvaardig vinden en anderen minachten, vertelde hij de volgende gelijkenis. [10] ‘Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden, de een was een Farizeeër en de ander een tollenaar. [11] De Farizeeër stond daar rechtop en bad bij zichzelf: “God, ik dank u dat ik niet ben als de andere mensen, die roofzuchtig of onrechtvaardig of overspelig zijn, en dat ik ook niet ben als die tollenaar. [12] Ik vast tweemaal per week en draag een tiende van al mijn inkomsten af.” [13] De tollenaar echter bleef op een afstand staan en durfde niet eens zijn blik naar de hemel te richten. In plaats daarvan sloeg hij zich op de borst en zei: “God, wees mij zondaar genadig.” [14] Ik zeg jullie, hij ging naar huis als iemand die rechtvaardig is in de ogen van God, maar die ander niet. Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’

    Bron: Lucas 18 (NBV)
... zouden velen nog altijd aan een half woord genoeg hebben gehad.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie