100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door zefyr »

Het is voor de jeugdigen onder ons een onbekend of vaag figuur uit een grijs verleden, maar 40-plussers zullen hem waarschijnlijk (glashelder) herinneren: wijlen districtsapostel Hermann Schumacher (Bremen/Duitsland). Deze potentaat volgde in 1969 districtsapostel Tjark Bischoff (Hoogezand) op. Het aposteldistrict Nederland werd vanaf 1969 tot en met 1981 door hem bestuurd, vanuit Bremen. In 1969 waren er volgens mij drie opzieners in Nederland, te weten opziener Versteegh, Van Asperen en Lakerveld. Geen een van deze drie opzieners werd waardig bevonden en/of was bereid het apostelambt te dragen respectievelijk te aanvaarden. De reden? Ik tast in het duister. Begin zeventiger jaren van de vorige eeuw kwam het al snel tot een botsing tussen districtsapostel Schumacher en een aantal districtsdienaren, waaronder de districtsevangelisten Boontje (Den Bosch), Van Gorcum (Assen) en Moesker (Groningen). Eerdergenoemden hingen hun 'gehavende' evangelistenjas aan de nieuw-apostolische (treur)wilgen... De spanningen moeten toendertijd zeer hoog zijn opgelopen. Ik meen mij te herinneren, dat tot ver in de zeventiger jaren veel nieuw-apostolische ambtsdragers in Nederland een jacquet of een (gestreept) antraciet pak droegen. Schumacher stond erop, dat ambtsdragers zwarte pakken droegen. Priester Jan Paasman (Ljouwert), zoon van districtsapostel Berend Frederik Paasman (1946-1948), heeft evenals anderen geweigerd aan deze eis te voldoen. Snorren en baarden moesten afgeschoren worden. Zo niet, dan volgden negatieve sancties. Ruecksichtslos! Ik heb de indruk, dat met dit Duitse regiem - Hermann Schumacher was in de Tweede Wereldoorlog officier (luitenant?) bij de Wehrmacht - het helemaal gedaan was met elke vorm van ruimdenkendheid, weldenkendheid en tolerantie in de NAK NL. Fanatisme nam hand over hand toe. Gijsbert/Bep/Bert Pos' ster rees in de bestuurstijd van Schumacher. Beiden waren fanatieke aanhangers en verdedigers van de stamapostelboodschap...

Voor nadere informatie ter gelegenheid van het 100ste geboortejaar van districtsapostel Hermann Schumacher verwijs ik naar onderstaande link.

http://nak-norddeutschland.de/index/akt ... d9d1c45ea7
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Wil »

Beschamend dat er van deze ex-nazi alhier ook nog een topic wordt geopend.
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Emile »

Zo was er in de de gemeente Amsterdam 1 (Witte de Withstraat) een broeder die van Schuch (Archie Bunker) het voortuintje niet mocht doen omdat hij een snor en baard droeg. Rockenfelder sr. was hier toch breder in.
Schuch gaf overigens wel toe dat de zwarte mens ook zijn goede kanten heeft, ondanks dat hij er eerst (naar eigen zeggen)anders over gedacht zou hebben.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Wil »

Citaat uit bovenstaand topic geopend door Zefyr;
''Voor nadere informatie ter gelegenheid van het 100ste geboortejaar van districtsapostel Hermann Schumacher verwijs ik naar onderstaande link''.
einde citaat.

Het is toch van de zotte dat Zefyr hier een topic opent over een ex-nazi en dan ook nog een link legt naar een nak site waar deze persoon de hemel wordt ingeprezen.
Ik ben eens op onderzoek gegaan over deze zo geprezen ex-nazi en vond een zeer interessant bericht waarvan hier een citaat;
'' Friedrich Bischoff was een Nazi man van het eerste uur. ( mei 1933 werd hij lid van de NSDAP) Later diende hij bij de beruchte SA. Friedrich was binnen de Nieuw Apostolische Kerk een zeer machtig man, hij bespeelde zijn Vader. Direct na de oorlog werd Friedrich Bischoff door de geallieerden gevangen genomen wegens oorlogsmisdaden! Meerdere " Ambtdragers"der NAK ondergingen het zelfde lot. Onder andere Hermann Schumacher. Deze laatste werd zelfs overgebracht naar Amerika. Vrienden in het kwaad''.
Hier is het hele bericht te lezen en verwijs ik naar deze link;
http://www.apostolischeobserver.nl/dist ... _oktob.htm
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door ACE »

@zefyr

Schumacher heeft tevergeefs getracht om apostolisch Nederland om te kloonen tot een 'Herrenvolk'.
Uniform(en), geen snorren of baarden (leuk voor Kamstra in die tijd - met volle baard) en allen in de pas.
Die daar vooral garen bij wilde spinnen was de Bijl enclave in het district Arnhem.
Die vingen echter bot omdat de keus was gevallen op ome Bert Pos als opvolger.
Menige Blumenstrauss werd op het station Apeldoorn gedumpt door Schumacher.
Symbolisch voor zijn opvattingen over Nederland. En niet te vergeten: flesjes Spa in de consistorie.
Pas in zijn laatste dienst sprak hij enkele woorden in het Nederlands : 'tot ziens'!

De vraag rijst nu, zijn we met Brinkmann beter af?

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door willempower »

@ace
Zijn we met Brinkman beter af, het antwoord is simpel .

NEE

Heeft Brinkman namens de kerk al afstand genomen van het oorlogsverleden.
Hij is via de top die deze sympathieën nog steeds aanhangen in de functie benoemd .
Daarom zijn we voor het verdwijnen van Klene beter af , ook nee want dat zooitje waar zijn opvolger uit benoemd zal worden is nu de zwijgende nalopers van dit regime .
Er zit hier een een ernstige systeemfout in deze kerk .
In het Nederlands , leertegenspraak zal niet getolereerd worden .
Discussie zoals op dit forum word zelfs door advocaten van dit suffe zooitje aan de rechter voorgelegd om het de kop in te drukken , en daarin heeft Brinkman nu weer het voorbeeld gegeven .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Noise »

Woord vooraf: deze opmerking geldt niet voor iedere individuele duitser die bestaat.

Op dit forum worden volgens mij wel vaker de namen van 'vuile duitsers' genoemd.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Criticus »

Noise schreef:Woord vooraf: deze opmerking geldt niet voor iedere individuele duitser die bestaat.

Op dit forum worden volgens mij wel vaker de namen van 'vuile duitsers' genoemd.
Zeker, maar dan wel zeer selectief, met name in de omschrijvingen ter zake.
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Emile »

Laten de kwebbelaars op het forum zich beseffen dat een Bisschoffmannetje zo geboren is.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door Criticus »

Emile schreef:Laten de kwebbelaars op het forum zich beseffen dat een Bisschoffmannetje zo geboren is.
Die worden niet geboren maar gemaakt. Of daartoe gebombardeerd.
Plaats reactie