100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: 100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher

Bericht door ACE »

@all

Boodschap en boodschapper scheiden
Metacommunicatie is bijna altijd het scheiden van gevoel en gedachten. Door de boodschap te scheiden van de persoon die de boodschap uitdraagt of ontvangt, ben je al met metacommunicatie bezig. Wanneer iemand een gemene opmerking tegen je maakt, kun je die persoon een gemeen iemand vinden, of je kunt vinden dat die persoon een gemene opmerking maakt. Het is heel essentieel in communicatie zowel als metacommunicatie om dat verschil goed te kennen. (Bron effectief communiceren)

Zodra iemand persoonlijk wordt in een reactie - reageer ik niet meer!
Dat heb ik maar al te vaak meegemaakt in het gremium van apostolische dienaren. 'Jij bent maar een priester'!
Het blijft balanceren en manoeuvreren langs het randje van gevoelens, boosheid, ratio en context.
Ook ik ga weleens in de fout, maar dan maak ik snel mijn excuses.
Daarna kun je rustig over de zaak praten. Ook als het over mensen en hun gedrag gaat. En vooral hun mening!

Kunnen we weer terug naar het topic?

Groet,
ACE
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Hermann Schumachers stamapostelverheerlijking

Bericht door zefyr »

In de Unsere Familie, Ausgabe Nr. 7 (05. April 2012) wordt op pagina 22 o.a. over Hermann Schumacher het volgende vermeld:

"Als treuer Nachfolger war Bezirksapostel Hermann Schumacher immer bemüht, den Stammapostel in die Herzen der Geschwister einzubauen."

Deze belangrijkste nieuw-apostolische kerncompetentie, in casu stuitende mensenverheerlijking, was een kolfje naar z'n hand. Met ijzeren discipline dwong Schumacher ook in Nederland kadaverdiscipline en idolatrie af. De hondstrouwe en slaafse vaandeldrager Gijsbert Pos, narcist pur sang!, volgde hem in 1981 op en zette deze gedragslijn onverbiddelijk voort. De hedendaagse gestaalde nieuw-apostolische kaders hebben een duidelijk signaal afgegeven aan de lezers: 'Nachfolgen bis zuletzt, al das andere ist leerlauf!' (stamapostel Ernst Streckeisen).

Het is nogal komisch, dat (sommige) nieuw-apostolischen de neiging hadden respectievelijk hebben de persoonsverheerlijking omtrent de apostel(en) van Het Apostolisch Genootschap belachelijk te maken, maar de nieuw-apostolische idolatrie niet onder ogen te zien... Dat is in mijn ogen typische nieuw-apostolische bijziendheid.
Plaats reactie