PVV sekte.

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

PVV sekte.

Bericht door Wil »

Is de PVV een sekte vergelijkbaar met de NAKI :?:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1132 ... te___.html
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: PVV sekte.

Bericht door Noise »

Zonder op de link te hebben gedrukt van mijn kant toch een reactie;

Nee natuurlijk is de pvv geen secte. Politieke partijen zijn mijns inziens daarintegen wel ideologen, net als religieuze leiders. Zo, die vergelijking is gemaakt. Echter zou ik wel zo eerlijk willen zijn het volgende ook te schrijven; een sekte is een (godsdienstige) splitsing van de stam.. Een politieke partij is in die zin een afsplitsing van de humane samenleving die graag zijn eigen idealen kenbaar maakt...

Maar wat heeft de pvv hier op het forum te beteken? Waarom niet cda of net zo goed alle partijen in de kamer? Er zijn wel politieke leiders vergelijkbaar met de NAK!! Hun daden zijn daarintegen niet als vergelijkbaar te noemen, laat ik dat erbij vermelden! De nak had tegen het einde van WO II al tot inzicht moeten komen.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: PVV sekte.

Bericht door Wil »

Citaat;
De nak had tegen het einde van WO II al tot inzicht moeten komen.

De nak-Duitsland had vanaf den beginnen nooit met de nazi's moeten sympathiseren :!:
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: PVV sekte.

Bericht door Noise »

toch de link gelezen, later deze middag.
interessant stukje, dat is zeker. Maar als nog rest mij de vraag; Waarom vraagt u op dit forum iets over de PVV? pure interesse van mijn kant uit!
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: PVV sekte.

Bericht door Wil »

Beste Noise,
Bij het lezen van desbetreffende krantenartikel gingen mijn gedachte uit naar veel berichten alhier.
Net gelijk een echtscheiding blijft er niks 'goeds' meer over van een jarenlang gelukkig huwelijk en hun voormalig geliefde echtgenoot.

citaat uit kranten bericht;
Opgestapte PVV'ers halen hard uit naar hun voormalige geliefde partij. De lijst van personen die Wilders' beweging hebben verlaten wordt niet alleen steeds langer, ook wordt de toon steeds feller. "Het lijkt wel een soort sekte", zegt een voormalig kandidaat-kamerlid tegen NRC Handelsblad.
einde citaat.

mzzl Wil.
Plaats reactie