Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door zefyr »

Kerst 1951 lanceerde stamapostel J.G. Bischoff te Giessen (Duitsland) de zogenaamde stamapostelboodschap.

Vrijdag 16 december jongstleden maakte de website nak.org/de melding van het curieuze jubileum dat de stamapostelboodschap 60 jaar geleden aan het volk Gods werd meegedeeld. De Duitse wikipedia zal breedvoerig aandacht aan dit vermaledijde jubileum geven.

http://www.nak.org/de/news/news-display/article/17457/

Dankzij grondig onderzoek door de redactie van glaubenskultur.de is in de afgelopen jaren, vooral in dit jaar, een niet-aflatende stroom interessante artikelen over de stamapostelboodschap gepubliceerd. In toenemende mate wordt (geleidelijk) duidelijk(er), dat de oorzaken, omstandigheden, achtergronden en motieven van de stamapostelboodschap zeer dubieus van aard zijn. Tot heden heeft de NAK-leiding ernstig verzuimd op een overtuigende en integere wijze verantwoording af te leggen aan de (ex-)leden omtrent dit hete hangijzer. Ook dat is onderdeel van nieuw-apostolische kerkpolitiek.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Criticus »

zefyr schreef:Tot heden heeft de NAK-leiding ernstig verzuimd op een overtuigende en integere wijze verantwoording af te leggen aan de (ex-)leden omtrent dit hete hangijzer. Ook dat is onderdeel van nieuw-apostolische kerkpolitiek.
Volgens de niet aflatende kritiek op de hele gang van zaken vanuit de richting van met name internetsites is "zwijgen" HET devies van de nieuw-apostolische kerkpolitiek.

Nu wordt er zelfs een wikipedia artikel aan gewijd. En natuurlijk zal dit zo in elkaar worden gezet dat eerder gedane uitspraken daar niet mee teniet worden gedaan. Waarschijnlijk wordt de hand (en het woord) van God hieraan gelinkt.

Maar duidelijk is wel dat "zwijgen" dus niet (meer) aan de orde is. En dat is dan wel weer interessant.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Jabob65 »

Leber stelt het gelijk aan de Openbaring aan Johannes (waarom ook niet?) maar zegt ook dat Bischoff de boodschap wellicht verkeerd begrepen heeft want niets menselijks is ons vreemd.

Het is toch ook wel erg dubieus dat juist de man die met de kleindochter van Bischoff is getrouwd nu stamapostel is iets moet vinden over dit soort zaken, en dan heeft zijn moeder ook nog gewoon in het gezin van Bischoff...
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Lmg »

@ All

DE BISCHOFF BOODSCHAP is vanaf Juli 1960 de grootste doorn in het NAK vlees.
Ap. Paulus wilde graag bevrijd worden van een doorn in zijn vlees, en tegen hem werd
gezegd, MIJN GENADE IS U GENOEG.
Deze uitspraak aan Paulus zal de NAK leiding nooit te horen krijgen.
Deze in de wereld gezette boodschap is in 1951 verkondigd om bepaalde doelen te bereiken.
Fritz Bischoff is de uitdenker van dit Duivels dilemma geweest en werkte samen met Godfried
Rockenfelder en de latere ST.AP Walter Schmidt.
Fritz Bischoff was een door en door verwende figuur die als eigenaar van de Uitgeverij en drukkerij
Friedrich Bischoff alles van zijn vader J.G. Bischoff gedaan kreeg.
Een Distriktsevangelist werkzaam op de centrale administratie in Zwitserland kwam in 1954 tot de
uitspraak ,, Ik ken in ieder geval twee mensen die niet in de ST. APOSTEL boodschap geloven en dat
zijn FRITS BISCHOFF EN IK.
Dat de huidige leden van de NAK niet gezamelijk opstaan om het gedrag van hun kerkleiding
ernstig te kritiseren vind ik onbegrijpelijk.

Groet Lmg
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Jabob65 »

@LMG, interessant om te lezen, de architecten van de boodschap, en zo houdt je het volk dom en afhankelijk. Dat er vele slachtoffers vallen, doet niet ter zake. Als het doel van de totale macht maar bereikt wordt. Ik heb ook eens gelezen dat het telexbericht over de dood van Bischoff al geruime tijd voor zijn door klaar lag. Men wist dus donders goed dat Jezus Christus helemaal niet zou komen voordat Bischoff de pijp uit zou gaan.

Maar goed, dit is het zoveelste bewijs dat we hier met een sekte van doen hebben.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Lmg »

@ Jabob 65,

Inderdaad, ook een telexbericht lag klaar, maar niet alleen dat.
Het gehele draaiboek was door Fritz Bischoff nauwkeurig opgesteld.
Het tijdstip van de begrafenis zou om 11 uur s,morgens plaatsvinden,
zo stond in de rouwadvertentie.
Een grote groep Apostolischen en geexcomminiseerde Nakkers kwamen omstreeks
10.30 op de begraafplaats en hoorden dat de begrafenis om 9.00 al had plaatsgehad.
Ondanks dat D.Apostel Walter Schmidt omstreeks 1950 al eens tot de uitspraak kwam
FRITZ BISCHOFF WORDT NOG EENS DE DOODGRAVER VAN HET WERK GODS, wilde Schmidt
daar later niet meer van horen.
Tijdsgetuigen hebben wel gezegd dat F.B. gezien moet worden als een MAffia FIGUUR.
Ook in de uitgeverij en drukkerij van F.B. zijn dingen gebeurd die ronduit schokkend te
noemen zijn.
Door de vroegere Hoofdredakteur Erich Meijer Geveke is hierover later een boekje opengedaan.

Groet Lmg
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Jabob65 »

@LMG, ongelooflijke verhalen, hoe kunnen al die mensen dan nog steeds net doen of dit HET werk Gods is, ik kan niet meer begrijpen dat volwassen mensen zo kritiekloos kunnen zijn, toen ik een jaar of tien was, waren we eens met vakantie in Duitsland en bezochten daar een dienst die gehouden werd door apostel Friedrich Bischoff, en na de dienst vergaapte iedereen zich aan zijn Jaguar sportwagen. Kijk, ik was erg jong en vond zo'n auto wel mooi, maar mijn ouders, die toen van middelbare leeftijd waren, die hadden daar toch een vreemd gevoel bij moeten krijgen?

De priester van de kerk waar ik nu naar toe ga, heeft een kleine volkswagen Polo en ik zou het vreemd vinden als hij bv een grote BMW zou rijden, op één of andere manier komt zoiets niet erg nederig over. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat een geestelijke die veel KM moet maken een veilige auto heeft.

En valt er eigens iets te lezen over Het Verlag? Ik heb begrepen dat het op x moment eigendom was van Friedrich Bischoff, dit in combinatie met het alleenrecht op alle publicaties voor de NAK, maar later zou het niet meer familiebezit zijn? Is er iets bekend over geldstromen? Want als er dan zoveel geld is, dan moet dat nu in handen zijn van Leber die getrouwd is met de dochter van Friedrich Bischoff?

Laatstgenoemde zou dan ook nog een kampbewaarder in de WOII geweest zijn?
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Stamapostelboodschap 60 jaar geleden gelanceerd

Bericht door Lmg »

@ Jabob,

Wat eenmaal tussen de oren van de kerkleden is geperst is er niet eenvoudig uit te krijgen.
De Botschaftwahn bestaat nog steeds bij veel Nakkers, vooral bij de Duitse kerkleden en
denken nog steeds dat GOD ZIJN PLAN VERANDERD HEEFT.
Dit wil men ook vasthouden om dat dit in Juli 1960 door de gezanten Gods overtuigend is gepredikt.
Door deze prediking is er in feite een nieuwe geloofswaan ontstaan, die men niet goed kan loslaten.
Laat men het wel los dan staat de NAK geloofsleer ineens op losse schroeven.
Het gehele DRAMA J.G.BISCHOFF inclusief zijn boodschap wordt door de kerkleiding sinds tientallen
jaren niet behandeld, maar uitsluitend en alleen steeds vooruit geschoven.
Het concilie in het jaar 2000 en de andere vormen van gesprek met de verschillende Apostolische
richtingen waren uitsluitend een charme offensief.
Fritz Bischoff was vanaf het eerste uur (1933) SA man en partijlid.
Bij de uitgeverij en drukkerij is in de tijd van Oom Fritz veel geld verdient, de Man reed inderdaad
de meest exclusieve auto,s
De onderneming is in de 80er jaren door de kerk overgenomen en D.Ap Hagen wend werd direkteur.
De overnamesom moet nog door de kerkleiding bekend gemaakt worden, maar dat zal je niet verwonderen.

Met Groeten Lmg
Plaats reactie