Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door zefyr »

In 2010 was het 50 jaar geleden, dat de 'onsterfelijke' stamapostel J.G. Bischoff overleed. De nieuw-apostolische 'Henoch' proefde alsnog de dood. De website Christ-im-Dialog publiceerde vorig jaar integraal een editie, in casu 15 augustus 1960, van het nieuw-apostolische clubblad 'Wächterstimme'. Onlangs eiste het Verlag Friedrich Bischoff van de redactie van eerdergenoemde website deze edities te verwijderen voor 20 juli 2011. Zie verder:

http://www.christ-im-dialog.de/index.ph ... &Itemid=53

Een saillant detail is, dat de onderhavige editie van de 'Wächterstimme' al een jaar op bovengenoemde website is te raadplegen. Blijkbaar snurken de medewerk(st)ers van het Verlag Friedrich Bischoff veel, tijdens werktijd 8-)
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door Redactie »

zefyr schreef:In 2010 was het 50 jaar geleden, dat de 'onsterfelijke' stamapostel J.G. Bischoff overleed. De nieuw-apostolische 'Henoch' proefde alsnog de dood. De website Christ-im-Dialog publiceerde vorig jaar integraal een editie, in casu 15 augustus 1960, van het nieuw-apostolische clubblad 'Wächterstimme'. Onlangs eiste het Verlag Friedrich Bischoff van de redactie van eerdergenoemde website deze edities te verwijderen voor 20 juli 2011. Zie verder:

http://www.christ-im-dialog.de/index.ph ... &Itemid=53

Een saillant detail is, dat de onderhavige editie van de 'Wächterstimme' al een jaar op bovengenoemde website is te raadplegen. Blijkbaar snurken de medewerk(st)ers van het Verlag Friedrich Bischoff veel, tijdens werktijd 8-)
@zefyr

Ook dit getuigt weer van de arrogantie van de macht, waarmee "De kerkleiding" heden ten dage rücksichtslos regeert. Ook de eigenaar van de website waaraan dit Forum is gekoppeld kreeg vorig jaar onverhoeds een advocaat op zijn dak, namens "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Voortaan zou het WebTeam nog slechts adhesiebetuigingen mogen publiceren ten faveure van de "Godsgezanten", terwijl dezen onverwijld inzage verlangden in de IP-adressen en dergelijke van alle forumgebruikers. Zo niet, dan zou een en ander -uit offerontvangsten (!)- in naam der Koningin worden afgedwongen...

Hierop antwoordde betrokkene, die als ingeschreven lid van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland van tevoren niet even was opgebeld of anderszins door de Godsgezanten die hem nu trachtten te vervolgen open en eerlijk benaderd, onder andere als volgt:
  • (...)

    U sommeert mij IP-adressen te geven en andere privacy-gegevens van degenen die op het forum actief zijn. Dit gaat natuurlijk veel te ver want dan zou ik hetzelfde doen wat het kerkbestuur mij door u laat verbieden. Ik zal het met mijn eigen advocaat bespreken zodra het kerkbestuur mij aansluit op de geldstroom die ook haar bevoorraadt. U ziet het: waar een wil is, is een weg. (...)
Het lijkt wel of de "Godsgezanten" momenteel integraal op ramkoers liggen met allen die maar zo vrij zijn onbevangen met ze van mening te verschillen! Duizenden, tienduizenden of naar believen zelfs honderdduizenden euro's aan offerontvangsten worden er uitgegeven aan kosten van dure advocaten. Op het woord Gods, zoals wij dit destijds lazen in de Stem van de Wachter, schijnt 50 jaar na dato onder het auteursrecht te vallen van de nota bene uit offerontvangsten (!) opgerichte uitgeverij "Verlag Friedrich Bischoff" (VFB). Dan kan het vanzelf het woord Gods niet zijn geweest...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:Ook de eigenaar van de website waaraan dit Forum is gekoppeld kreeg vorig jaar onverhoeds een advocaat op zijn dak, namens "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Voortaan zou het WebTeam nog slechts adhesiebetuigingen mogen publiceren ten faveure van de "Godsgezanten", terwijl dezen onverwijld inzage verlangden in de IP-adressen en dergelijke van alle forumgebruikers. Zo niet, dan zou een en ander -uit offerontvangsten (!)- in naam der Koningin worden afgedwongen...
Ik hoop wel dat, als zo'n dreigement werkelijk uitgevoerd zal worden, het WebTeam iets eerder is met dit bekend maken dan een jaar. Dit is het doorspelen van privacy-gevoelige informatie, en het opvragen hiervan is op z'n zachtst gezegd onethisch.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:
Redactie schreef:Ook de eigenaar van de website waaraan dit Forum is gekoppeld kreeg vorig jaar onverhoeds een advocaat op zijn dak, namens "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Voortaan zou het WebTeam nog slechts adhesiebetuigingen mogen publiceren ten faveure van de "Godsgezanten", terwijl dezen onverwijld inzage verlangden in de IP-adressen en dergelijke van alle forumgebruikers. Zo niet, dan zou een en ander -uit offerontvangsten (!)- in naam der Koningin worden afgedwongen...
Ik hoop wel dat, als zo'n dreigement werkelijk uitgevoerd zal worden, het WebTeam iets eerder is met dit bekend maken dan een jaar. Dit is het doorspelen van privacy-gevoelige informatie, en het opvragen hiervan is op z'n zachtst gezegd onethisch.
@Criticus

Van de eigenaar van dit Forum is het mij bekend dat hij zich niet van de wijs laat brengen door Haagse bluf, voortkomend uit onverstand en bekostigd uit offerontvangsten.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:Van de eigenaar van dit Forum is het mij bekend dat hij zich niet van de wijs laat brengen door Haagse bluf, voortkomend uit onverstand en bekostigd uit offerontvangsten.
Ik zou hier (zoals elders reeds vermeld) graag een scan van zien.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:
Redactie schreef:Van de eigenaar van dit Forum is het mij bekend dat hij zich niet van de wijs laat brengen door Haagse bluf, voortkomend uit onverstand en bekostigd uit offerontvangsten.
Ik zou hier (zoals elders reeds vermeld) graag een scan van zien.
@Criticus

Over de eventuele publicatie van het betreffende document op dit Forum herinner ik mij dat de geadresseerde hiervan destijds wenste af te zien. Daarbij was toen o.a. overwogen dat dit meer een item zal zijn voor de landelijke pers. Het is volgens mij een kwestie van tijd vanwege de dossiervorming, en dan hoeft niemand wat de "handelingen der nieuw-apostolische apostelen" (en hun handlangers) betreft zich uitsluitend nog te storen aan initiatieven, zoals ontvouwd op dit Forum.

Terugkomend op het onderwerp van deze thread; naamgever van de uitgeverij "Verlag Friedrich Bischoff" (VFB) was de schoonvader van de huidige stamapostel Dr. Wilhelm Leber. Na ruim 50 jaar verzet men zich nu opeens tegen de publicatie op het Internet van een voor de NAK-kerkgeschiedenis veelbetekenende uitgave van blad "Stem van de Wachter" uit 1960 dat toentertijd onder leden en andere geïnteresseerden kosteloos werd verspreid. Moet thans m.n. aan jonge mensen essentiële informatie worden onthouden die ook zij nodig hebben om over het reilen en zeilen bij "De kerkleiding" een zo volledig mogelijk beeld te vormen?

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond

Bericht door Redactie »

zefyr schreef:In 2010 was het 50 jaar geleden, dat de 'onsterfelijke' stamapostel J.G. Bischoff overleed. De nieuw-apostolische 'Henoch' proefde alsnog de dood. De website Christ-im-Dialog publiceerde vorig jaar integraal een editie, in casu 15 augustus 1960, van het nieuw-apostolische clubblad 'Wächterstimme'. Onlangs eiste het Verlag Friedrich Bischoff van de redactie van eerdergenoemde website deze edities te verwijderen voor 20 juli 2011. Zie verder:

http://www.christ-im-dialog.de/index.ph ... &Itemid=53

Een saillant detail is, dat de onderhavige editie van de 'Wächterstimme' al een jaar op bovengenoemde website is te raadplegen. Blijkbaar snurken de medewerk(st)ers van het Verlag Friedrich Bischoff veel, tijdens werktijd 8-)
@all

Zie inmiddels voor de desbetreffende informatie in het Nederlands:
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie