apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Criticus »

Tosca schreef:''Daniël'' mag hier best mee praten, maar hij mag geen andere personen lastig vallen met lasterlijke praat. Mocht hij van mening zijn dat de regels niet voor hem gelden zal ik hem bij de volgende overtreding van dit Forum ‘Excommuniceren’ :oops:
Dat zeg ik. Censuur. Juist datgene wat de NAK verweten wordt vind ik hier terug.
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Gnosis »

criticus,

Helemaal met je eens.
Ook hier geldt "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
Ook deze site doet niet anders.............kwetsen en kletsen, oordelen en veroordelen, jammer, maar waar!
Helaas, nog niets geleerd in al die jaren.
Mijn vader leerde mij al:"verbeter de wereld maar begin bij je zelf".

groet, Gnosis Harm H
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Criticus »

Gnosis schreef:Ook deze site doet niet anders.............kwetsen en kletsen, oordelen en veroordelen, jammer, maar waar!
Helaas, nog niets geleerd in al die jaren.
Jammer want op deze manier verliest de site zijn complete geloofwaardigheid :?
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Redactie »

Gnosis schreef:(...)
Ook deze site doet niet anders.............kwetsen en kletsen, oordelen en veroordelen, jammer, maar waar!
Helaas, nog niets geleerd in al die jaren.
Mijn vader leerde mij al:"verbeter de wereld maar begin bij je zelf".

groet, Gnosis Harm H
@Gnosis

Wat je nu beweert, is ongefundeerd zolang je niet "man en paard" noemt. Het tegendeel is namelijk waar. Wij doen er van onze kant juist ontzettend veel aan om zaken toe te lichten en uit te leggen wat wij bedoelen. De nieuw-apostolische kerkleiding daarentegen laat inkomende correspondentie inhoudelijk onbeantwoord en doet bij voorkeur overal het zwijgen toe. Ondertussen wendt zij offerontvangsten aan om "andersdenkenden" tot zwijgen te brengen door ze te laten (!) intimideren. Dat is een kerkgenootschap onwaardig. Mede gelet op het vorenstaande pleit(t)en wij ervoor dat het Ministerie van Financiën de aanwijzing van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) zal heroverwegen. (...) Nogmaals, reageer alsjeblieft inhoudelijk want anders worden het holle frasen.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:Wat je nu beweert, is ongefundeerd zolang je niet "man en paard" noemt. Het tegendeel is namelijk waar. Wij doen er van onze kant juist ontzettend veel aan om zaken toe te lichten en uit te leggen wat wij bedoelen.
Als ik hier even in mag springen (ik legde de oorzaak van Gnosis' opmerking neer), als ik alleen even kijk naar het "verslag" van de dienst in Roden. Totaal geen inhoudelijke opmerking, totaal geen bespreking van wat zich tijdens de dienst afspeelde, slechts foto's en bijvoorbeeld de volgende tekst, genoemd "redactioneel":
Niemand van ons kan aan zijn alziende ogen ontkomen. Ook niet indien wij uitdrukkelijk van ons afwijzen, bijvoorbeeld naar uw verslaggever, die zoals bekend met een kritische blik kijkt naar de misstanden zoals die daar wel degelijk aanwezig zijn. Als mens is het gemakkelijk de ogen te sluiten voor ‘eventuele misstanden’, Zo moeten we simpelweg constateren dat er binnen de Nieuw Apostolische Kerk naast Godskinderen…vele ‘struisvogels’ woning hebben gevonden.
Is er werkelijk iemand die dit goed toegelicht noemt? Dit is niet een dienst "verslaan", maar "neersabelen". Het gaat letterlijk nergens over.

En ja, ik blijf erbij dat het weghalen van links omdat de beheerder van het desbetreffende forum je niet aanstaat, niets anders is dan pure censuur. Blijkbaar mag er van alles worden gezegd over de NAK kerkleiding (en dat moet ook kunnen want het blijven personen die publiekelijk bezig zijn), maar is één verkeerd woord over de forumleiding genoeg voor een linkverbod.

Overigens zou ik ook graag een scan zien van de brief die de advocaat van de NAK gestuurd heeft, waarin staat dat er geen negativiteit mag worden gebezigd over de NAK, EN waarin de IP-adressen van de forumbezoekers werden gevorderd.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Redactie »

@Criticus

Op de website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland is er over de bewuste dienst verslag gedaan onder de aanhef "Impressie districtsdienst Groningen / Assen".

Hoewel ik niet voor anderen wil spreken, denk ik dat hier onder ogen moet worden gezien dat wij (mede-vormgevers van dit Forum) vanzelf niet in de omstandigheid zijn om "kwaliteitsjournalistiek" aan te bieden zoals men dat in Duitsland bij Glaubenskultur-Magazine voor betalende abonnementhouders heeft weten te realiseren. Wij doen het met de menselijke mogelijkheden die onszelf ten dienste staan. Ondertussen staat het een ieder vrij om op zinvolle wijze aan "de dialoog" bij te dragen. Om daartoe de drempel laag te houden heeft Het WebTeam dit Forum zo toegankelijk mogelijk willen maken. Toch valt er bij een particulier initiatief als dit niet te ontkomen aan een paar basisafspraken. Vandaar de forumregels. In het recente verleden is een inhoudelijke discussie nogal eens gesaboteerd, bijvoorbeeld door gebruikers die zich bedienden van dubbele identiteiten. Hoewel het bijzonder vervelend is om dan opeens "politieagent" te moeten spelen, wilden wij de sfeer op dit Forum niet door hun anonieme toedoen laten "verzieken". Enkele experimenten met een "open Forum" zijn dus helaas mislukt.

Over "apostolische oecumene" hebben wij elders op dit Forum trouwens het nodige geschreven.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Tosca »

@Criticus,
Je schrijft:

‘’’’En ja, ik blijf erbij dat het weghalen van links omdat de beheerder van het desbetreffende forum je niet aanstaat, niets anders is dan pure censuur. Blijkbaar mag er van alles worden gezegd over de NAK kerkleiding (en dat moet ook kunnen want het blijven personen die publiekelijk bezig zijn), maar is één verkeerd woord over de forumleiding genoeg voor een linkverbod.’’’’

Het gaat zeer zeker niet om ‘’ één verkeerd woord’’ maar om diverse pagina’s vol met laster gericht tegen mijn persoon, zelf mijn ziekte (hartpatiënt) wordt ter discussie gesteld. Het is allemaal pure zeer grievende laster.
Dat is dus heel iets anders dan één verkeerd woord!!! :oops:

Bovendien werkt het zogenaamde apostolische news geheel anoniem, en tja, in alle anonimiteit laster verspreiden, is wel zeer laakbaar, en geeft gelijk weer met wat voor soort mensen we te doen hebben.
Zij linken naar de betreffende laster, en als ik die link weghaal, gaan ze janken. Overigens heeft Google het weblog voor de zoveelste maal verwijderd wegens de lasterlijke taal. Maar ze komen steeds terug. Daar zal hun internetprovider nu wat aan gaan doen.
De door u gevraagde scan van de brief zal ik nu nog niet geven, wel zal ik hier vandaag nog enige citaten plaatsen. Dan zal u ook duidelijk worden dat de advocaat van de NAK mij aanzet tot het verrichten van strafbare Feiten.

Met vriendelijke groet,
Bauke Moesker alias ‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Tosca »

@, Criticus,

Hierbij een citaat van de betreffende brief van het advocaten kantoor Vos &De Lange. (17 novenber 2010)

Gastenboek: (lees Forum)

“”Cliënte heeft voorts moeten constateren dat in het door u gefaciliteerde gastenboek op de website http://www.apostolischekritiek.nl in reacties rechtstreeks verwezen wordt naar de bestuurders van N.A.K., en diverse direct bij N.A.K. betrokken personen. Een selectie van deze uiterst beledigende, onnodig grievende, volstrekt onjuiste en door onvolledigheid misleidende berichten treft u eveneens bijgaand aan (bijlage 2). Ik sommeer u per omgaande voornoemde passages te verwijderen en verwijderd te houden en dit schriftelijk aan mij te bevestigen. Tenslotte verzoek ik u een schriftelijke opgave te doen van alle gegevens (zoals naam, adres, ip-adres, e-mailadres, telefoonnummer) van de personen die onder de naam;xxxx, xxxxx, xxxxx, xxxx, xxxx, (namen door redactie veranderd in XXXX) voormelde beledigende teksten hebben geplaatst. ‘’’’Tot zover het citaat.

Het is belangrijk te weten dat:

Bestuurders van in dit geval de Nieuw Apostolische Kerk openbare figuren zijn. En dus mogen wij juridisch gezien wel degelijk foto’s van dit soort Bestuurders maken en plaatsen!
Verder hebben wij als redactie beslist geen misleidende of grievende berichten geplaatst. Maar…Onze berichtgeving kan daarentegen best eens confronterend zijn en grievend overkomen bij de betrokkenen. De berichtgeving is echter een gevolg van hun eigen onbehoorlijke bestuurlijke kwaliteiten.

Op advies van onze eigen advocaat heeft de redactie niets van de website gehaald. Volgens onze advocaat moest de brief gezien worden als louter bluf.

De sommatie tot het afgeven van de IP-adressen en de e-mail adressen alsmede de telefoonnummers van de Forummers is gelijk aan het aanzetten tot een strafbaar feit, waarvan akte!
Onze advocaat adviseerde zelfs een strafklacht in te dienen tegen Mr. P.A. de Lange, dat hebben wij tot op heden niet gedaan, maar dat komt nog.

Met vriendelijke Groet,

Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Criticus »

Tosca schreef:Het is belangrijk te weten dat:

Bestuurders van in dit geval de Nieuw Apostolische Kerk openbare figuren zijn. En dus mogen wij juridisch gezien wel degelijk foto’s van dit soort Bestuurders maken en plaatsen!
Verder hebben wij als redactie beslist geen misleidende of grievende berichten geplaatst. Maar…Onze berichtgeving kan daarentegen best eens confronterend zijn en grievend overkomen bij de betrokkenen. De berichtgeving is echter een gevolg van hun eigen onbehoorlijke bestuurlijke kwaliteiten.
Daar kan van mening over worden verschild. Ondanks dat het hier openbaar optredende personen betreft vind ik sommige verhalen die "objectief beschrijvend" zouden moeten zijn, ronduit stuitend en (zoals in een vorig voorbeeld al aangegeven) ongefundeerd en totaal niet voldoend aan de term "report".

Overigens zie ik op dit forum totaal niet één pagina met laster jegens de forumbeheerder of het WebTeam. Maar dit kan uiteraard aan mijn slechte zoekkunst liggen.

Overigens bedankt voor het plaatsen van het deel van de brief. Jammer dat het niet de gehele brief is, maar ik heb al gemerkt dat zowel NAK als NAK-kritisch allebei nogal fragmentarisch informatie verstrekken. De appel valt blijkbaar niet al te ver van de stam.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door willempower »

@redactie
“”Cliënte heeft voorts moeten constateren dat in het door u gefaciliteerde gastenboek op de website http://www.apostolischekritiek.nl in reacties rechtstreeks verwezen wordt naar de bestuurders van N.A.K., en diverse direct bij N.A.K. betrokken personen. Een selectie van deze uiterst beledigende, onnodig grievende, volstrekt onjuiste en door onvolledigheid misleidende berichten treft u eveneens bijgaand aan (bijlage 2). Ik sommeer u per omgaande voornoemde passages te verwijderen en verwijderd te houden en dit schriftelijk aan mij te bevestigen. Tenslotte verzoek ik u een schriftelijke opgave te doen van alle gegevens (zoals naam, adres, ip-adres, e-mailadres, telefoonnummer) van de personen die onder de naam;xxxx, xxxxx, xxxxx, xxxx, xxxx, (namen door redactie veranderd in XXXX) voormelde beledigende teksten hebben geplaatst.
Uit dit schrijven blijkt wel dat ze de maling hebben aan de wet en dingen eisen die niet niet zijn toegestaan , ze vinden dat ze boven de wet staan .
Helaas voor hun hebben ze vandaag weer een tik over de vingers gekregen en teruggefloten zijn .
Trouwens waarom lezen ze dit forum waarvan ze in de kerk zeggen daar mogen jullie niet kijken , ze doen het zelf wel .
Mijn naam en ip nummer hebben ze wel , ze hebben al zoveel mail van me gehad en gaat archief in in plaats van te antwoorden .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie