apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door zefyr »

De apostolisch concilies in 2000 en 2001, op initiatief van stamapostel Richard Fehr, leken veelbelovend. Sinds het schisma van 1863 in Hamburg zijn er dozijnen scheuringen in de apostolische gemeenten van de nieuwe ordening ontstaan. Het mechanisme van repeterende breuken is bij de apostolischen nog heftiger en hardnekkiger dan bij de gereformeerden... Het sierde stamapostel Fehr dat de oecumene onder de apostolischen hoge prioriteit kreeg, want de geloofwaardigheid leed en lijdt ernstige schade door de grote verdeeldheid onder de apsotolischen. Apostel Gerrit Sepers heeft begin negentiger jaren van de vorige eeuw serieus werk gemaakt van de oecumene onder de apostolischen in Nederland. Hij sloot zich destijds als gesprekspartner namens de NAK Nl aan bij het reeds bestaande bilaterale overleg tussen de Hersteld Apostolische Zendingkerk (groep Ossebaar-v.d. Bosch) en de Gemeente van Apostolische Christenen. De apostolische oecumene in Nederland is sinds het vertrek van apostel Gerrit Sepers in december 2004 op een dood spoor gekomen. Ook de eerdergenoemde internationale apostolische concilies zijn een dode mus gebleken. De enige gesprekspartner van de NAK in Europa is momenteel apostel Friedhelm Grässer van de Apostolische Gemeinde des Saarlandes. Deze piepkleine apostolische denominatie (amper 100 leden verdeeld over een paar gemeenten) in Saarland is theologisch buitengewoon vrijzinnig. Geen dogma is veilig bij hen ;) Met een vlijmscherp fileermes worden heilige huisjes met de regelmaat van de klok omver geschopt. Het kritisch-historisch onderzoek hebben zij liefdevol omarmd 8-) Tot mijn stomme verbazing zag ik gisteren, dat bij de jongste berichtgeving over een ontmoeting tussen Leber en Grässer op 5 juli 2011, op de Duitstalige NAKI-site, een foto van het apostolisch concilie van 2000 is gepubliceerd... http://www.nak.org/de/news/nak-internat ... cle/17326/
Deze foto met ruim een dozijn afgevaardigden van allerlei apostolische denominaties suggereert meer dan de situatie hedentendage rechtvaardigt! De oecumene onder de apostolischen is helaas mislukt. Ondertussen verheugt de NAK zich op het jubileumjaar 2013, waarin het 150-jarig jubileum van de apostolische gemeenten van de nieuwe ordening zal worden herdacht... Er was geen eenheid onder de apostolischen (hooguit een geforceerde en afgedwongen eenheid!), er is geen eenheid en er zal waarschijnlijk ook geen eenheid ontstaan. Er rest slechts verdeeldheid, tot op het bot...
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door willempower »

@zefyr
Het kerkje in saarburg is nagenoeg dood , staat ook te koop vertelde de buurman me .
let maar op het gebruik nog .
Anschrift:
Neuapostolische Kirche
Erdenbach 1
54439 Saarburg
Kontakt:
06501-9 91 73
Gottesdienstzeiten:
Sonntag: 9.30 Uhr jeden 1. 3. Sonntag
Mittwoch: in Konz

Af en toen nog dienst , leuk te gebruiken nog voor een toneelclub , word door de Nakkers daar ook zo gebruikt om comedie te spelen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Daniël »

@All,
Ik heb met apostel Friedhelm Gräßer regelmatig telefonisch contact en heb voor a.s. zondag middag een afspraak met hem.
Hij deelde mij per mail reeds mede dat er over een overgaan naar de nak geen enkele sprake is.
Dat heeft die mij in het verleden ook al vaker gezegd, als reden gaf hij aan dat er te veel 'Unterschied'' was tussen Nak en AGdS.
Ook wordt het apostelambt van de AGdS niet ''Anerkannt'' door de Nak.
Er is van de AGdS nog één gemeenschap over dat is in Quierschied waar om de 2 weken dienst wordt gehouden.
Het ledental is 150 waarvan 100 de dienst regelmatig bijwonen, waarvan enkele ook wel eens een Nak dienst bezoeken.
Het merendeel van de AGdS leden is tegen een overgaan naar de Nak toe en dat zijn vooral de oudere, waarvan nog enkel tijdsgetuigen van de excommunicatie destijds.
En precies het zelfde is ook in Nederland met de GvAC en de Nak de stompel drempel het apostel ambt van de GvAC wordt door de nak niet erkent.
Zo was het ook in de tijd met apostel Kamphuis en zijn opvolgers, zij konden terug komen naar de Nak maar alle ambten moesten worden neergelegd, achteraan in de kerk plaatsnemen, en niet deelnemen aan het avondmaal voordat ze opnieuw verzegeld waren.
Na dan; PETRI HEIL!!!
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Daniël »

@ Zefyr,
Naar aanleiding van het treffen tussen Leber en apostel Gräßer van de AGdS is er een bericht te lezen zie link Helaas geen reclame toegestaan
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Daniël »

Daniël schreef:@ Zefyr,
Naar aanleiding van het treffen tussen Leber en apostel Gräßer van de AGdS is er een bericht te lezen zie link Helaas geen reclame toegestaan
Aan de dienstdoende moderator van dit forum,
Tot grote ontsteltenis lees ik dat op mijn bericht t.a.v. Zefyr een link naar Apostolisch Nieuws verwijderd is.
Als reden daaromtrent geeft de dienstdoende moderator op dat reclame niet is toegestaan.
Na nader onderzoek op dit forum zie ik een aantal linken geplaatst naar o.a.;
Glaubenskultur, Naktuell, Christ im Dialog, Nieuw Apostolische Kerk in Nederland,Neuapostolische Kirche
International, Forum "Glaube & Kirche, etc. etc.
Generlei van deze linken zijn in het verleden door de moderator verwijderd nog als zodoende als ''RECLAME'' betiteld worden.
Daaromtrent verlang ik, lees eis ik, een rectificatie van mijn bericht, en het terug plaatsen van de link naar Apostolisch News.
Daniël.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door willempower »

@Daniël

Is dat de site waar dit ook staat , die hetzelfde doet ?
Door onder elk geplaatste bericht op ''reacties'' te klikken kunt u een reactie schrijven maar de redactie beslist uiteindelijk of deze alsnog geplaatst wordt.
Mocht u het er niet mee eens zijn dan heeft u de vrije keus om in de toekomst geen bezoek meer aan deze Blog te brengen.

Als dat zo is dan niet zeuren .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Criticus »

Daniël schreef:Daaromtrent verlang ik, lees eis ik, een rectificatie van mijn bericht, en het terug plaatsen van de link naar Apostolisch News.
Daniël.
Tot dusver geen reactie of rectificatie gezien (WebTeam slaapt?), dus ben zelf maar op zoek gegaan en ben op de blog van Apostolisch News terecht gekomen.

Helaas komt dit forum en webteam er niet zo goed vanaf. Misschien dat daarom linken verboden is?
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Tosca »

Criticus schreef:
Daniël schreef:Daaromtrent verlang ik, lees eis ik, een rectificatie van mijn bericht, en het terug plaatsen van de link naar Apostolisch News.
Daniël.
Tot dusver geen reactie of rectificatie gezien (WebTeam slaapt?), dus ben zelf maar op zoek gegaan en ben op de blog van Apostolisch News terecht gekomen.

Helaas komt dit forum en webteam er niet zo goed vanaf. Misschien dat daarom linken verboden is?

@ Criticus,

Nou nee, we slapen niet, zeker niet, maar wat daar op dat Apostolisch News over mijn persoon, de website of het Forum wordt verkondigt is louter laster!
Zelfs mijn ziekte (2009) wordt nog in twijfel getrokken. IK denk dat daar zieke geesten aan het werk zijn. Het is te hopen dat zij hun beweringen op een zeker moment ook kunnen bewijzen, en dat zal niet gaan.
Het zijn allemaal leugens. En dan ook nog zo brutaal om te eisen dat de moderator gaat linken naar hun leugens.
Alleen dat laatste bewijst al dat we te doen hebben met een zieke lasterlijke geest. Maar ja, ze zullen het vanzelf wel merken wat wij ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Tosca. (alias Bauke Moesker)
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Criticus »

Tosca schreef:Nou nee, we slapen niet, zeker niet, maar wat daar op dat Apostolisch News over mijn persoon, de website of het Forum wordt verkondigt is louter laster!
Zelfs mijn ziekte (2009) wordt nog in twijfel getrokken. IK denk dat daar zieke geesten aan het werk zijn. Het is te hopen dat zij hun beweringen op een zeker moment ook kunnen bewijzen, en dat zal niet gaan.
Het zijn allemaal leugens. En dan ook nog zo brutaal om te eisen dat de moderator gaat linken naar hun leugens.
Alleen dat laatste bewijst al dat we te doen hebben met een zieke lasterlijke geest. Maar ja, ze zullen het vanzelf wel merken wat wij ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Tosca. (alias Bauke Moesker)
Volgens mij was het een forumlid van DIT forum die linkte naar een artikel van een ander forum. Vreemd dat die link inderdaad is weggehaald. ik begrijp de wens van Daniël dan ook volkomen.

Dat de link nog steeds niet is hersteld riekt sterk naar censuur.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: apostolische oecumene nagenoeg op dood spoor

Bericht door Tosca »

Criticus schreef:
Tosca schreef:Nou nee, we slapen niet, zeker niet, maar wat daar op dat Apostolisch News over mijn persoon, de website of het Forum wordt verkondigt is louter laster!
Zelfs mijn ziekte (2009) wordt nog in twijfel getrokken. IK denk dat daar zieke geesten aan het werk zijn. Het is te hopen dat zij hun beweringen op een zeker moment ook kunnen bewijzen, en dat zal niet gaan.
Het zijn allemaal leugens. En dan ook nog zo brutaal om te eisen dat de moderator gaat linken naar hun leugens.
Alleen dat laatste bewijst al dat we te doen hebben met een zieke lasterlijke geest. Maar ja, ze zullen het vanzelf wel merken wat wij ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Tosca. (alias Bauke Moesker)
Volgens mij was het een forumlid van DIT forum die linkte naar een artikel van een ander forum. Vreemd dat die link inderdaad is weggehaald. ik begrijp de wens van Daniël dan ook volkomen.

Dat de link nog steeds niet is hersteld riekt sterk naar censuur.

@Criticus,
Inderdaad is ''Daniël'' een forum lid, maar ook de webmaster van het betreffende weblog. Hij spuugt louter laster jegens mijn persoon, dat is niet toegestaan. En dat alles ook nog eens geheel anoniem. Verder wil ik er geen woorden over vuil maken, niet op dit Forum en ook niet op de website. . . Mocht ''Daniël'' nog steeds van mening zijn dat ik naar zijn zeer lasterlijke publicaties zou moeten linken, tja. Beetje dom...
Dus het is helemaal niet vreemd dat ik de link heb weggehaald. Het gaat om een man die slechts laster en leugens jegens mijn persoon kan spuien. Zeer bedenkelijk. Maar… er wordt aan gewerkt.

''Daniël'' mag hier best mee praten, maar hij mag geen andere personen lastig vallen met lasterlijke praat. Mocht hij van mening zijn dat de regels niet voor hem gelden zal ik hem bij de volgende overtreding van dit Forum ‘Excommuniceren’ :oops:

Discussie gesloten.

Met vriendelijke Groet
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie