overspannen eindtijdverwachting in de NAK herleeft

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: overspannen eindtijdverwachting in de NAK herleeft

Bericht door willempower »

@ all
Was het niet Theoloog die het had dat Offergelden ook voor de armen was ?
Bedoelde hij toen mijn linker en rechterarm van zichzelf .
Das een duidelijk voorbeeld zoals Theoloog ergens uitleg aan geeft .
Verdraait alles zelfs bij de rechtbank , want de rechters zijn ongelovige mensen die hij zelfs daar wel wil bekeren .
Als ze maar doen zoals hij het wil .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: overspannen eindtijdverwachting in de NAK herleeft

Bericht door ACE »

@BEE
Ik vrees echter dat in juridisch opzicht de districtsvoorgangers zich ten onrechte door hun bestuurders laten intimideren.
Noem mij nu eens 1 daadkrachtige DV 'met ballen'. Het gaat niet om inhoudelijke zaken, maar om absolute loyaliteit.
Een ongeschreven wet geldt hier; onvoorwaardelijke steun aan je 'Zegenaar'!

Hoe kun je het Bestuur als onbezoldigd lekeprediker moeilijk maken? Niet dus, want voor jou is er altijd weer een andere.
Dus mekker je ook niet over een briefje en zelfstandig handelen van een PK. PK had zelfs niet de ethiek in huis om iemand als getuige
aanwezig te laten zijn tijdens zijn eenmans vergadering. Er werden nota bene substantiele besluiten genomen!
Althans volgens de reconstructie -met waarschijnlijk geantidateerde volmacht van TdB- tbv de Rechtbank.
PK is nu op eigen houtje zijn reputatie 'omhoog' aan het managen. Wist je dat hij zijn proefschrift nog steeds moet inleveren voor
openbare publikatie! Hij is de enige die dat nog niet heeft gedaan - of toegestaan?
En theoloog is hij ook niet, het gaat om slechts een bachelors graad. Een vooropleiding dus!
http://www.godsgeleerdheid.vu.nl/Aankomende_studenten/
Peter Klene (Scriptietitel: “Het pastoraat ten behoeve van de pastor in een probleemsituatie”) volgt nog.
Hoe verzin je het :geek:

@WP

Ja, TdB schreef dat de offergelden ten goede komen aan de missie. Hij bedoelde uiteraard zijn eigen missie.
Niet lullen, zakken vullen. Afijn binnenkort kan ie weer 2e hands auto's repareren boven de smeerput in zijn garage.
Hij heeft ook al een garagepandje op het oog in Heiloo. Ook zoekt hij een zakenpartner van het nivo Ali Baba (..)

Ik wens u allen weer een verheven Zondag!

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: overspannen eindtijdverwachting in de NAK herleeft

Bericht door BakEenEi »

@ACE
ACE schreef:@BEE
Ik vrees echter dat in juridisch opzicht de districtsvoorgangers zich ten onrechte door hun bestuurders laten intimideren.
Noem mij nu eens 1 daadkrachtige DV 'met ballen'. Het gaat niet om inhoudelijke zaken, maar om absolute loyaliteit.
Een ongeschreven wet geldt hier; onvoorwaardelijke steun aan je 'Zegenaar'!

Hoe kun je het Bestuur als onbezoldigd lekeprediker moeilijk maken? Niet dus, want voor jou is er altijd weer een andere.
Dus mekker je ook niet over een briefje en zelfstandig handelen van een PK. PK had zelfs niet de ethiek in huis om iemand als getuige
aanwezig te laten zijn tijdens zijn eenmans vergadering. Er werden nota bene substantiele besluiten genomen!
Althans volgens de reconstructie -met waarschijnlijk geantidateerde volmacht van TdB- tbv de Rechtbank.
PK is nu op eigen houtje zijn reputatie 'omhoog' aan het managen. Wist je dat hij zijn proefschrift nog steeds moet inleveren voor
openbare publikatie! Hij is de enige die dat nog niet heeft gedaan - of toegestaan?
En theoloog is hij ook niet, het gaat om slechts een bachelors graad. Een vooropleiding dus!
http://www.godsgeleerdheid.vu.nl/Aankomende_studenten/
Peter Klene (Scriptietitel: “Het pastoraat ten behoeve van de pastor in een probleemsituatie”) volgt nog.
Hoe verzin je het :geek:

(...)
In de Nieuw-Apostolische Kerk kan het gelovigen telkens opnieuw (!) overkomen dat wanneer zij hebben gedacht "het moet niet gekker worden", het tóch nog dwazer kan uitpakken. Ikzelf heb er bijzonder lang over gedaan, maar toen ik de slopende werking van dit fenomeen bij overigens gezonde mensen eindelijk doorzag, wilde ik niet langer blootstaan aan het zinloze geestelijke geweld dat er vanuit gaat. Wie aan de haal gaat met Zijn woord, wordt terstond verblind voor Zijn waarheid - zo zie ik het. Er is in deze kerk een geestelijke elite die zich ooit in het zadel heeft laten helpen, en de desastreuze gevolgen zijn ernaar. Er is maar één manier om zo'n wantoestand terug te draaien: de gelovigen moeten hun vertrouwen opzeggen in diezelfde geestelijke elite. Dan zal het gauw afgelopen zijn met de koppijn die ieder er nu gedurig van oploopt. Ik weet dat het niet gemakkelijk is om de invloed van "hogere dienaren" te relativeren, maar zulke dienaren zijn nu eenmaal geen dienaren! Ik heb D.Ap. De Bruijn eens voorgesteld om aan het begin van een dienst voor de "ambtsbroeders" de vraag te stellen of ieder met een ambt hoger dan diaken wil opstaan, en dan te zeggen dat degenen die zich boven de anderen hebben verheven wel kunnen gaan, waarbij het hemzelf vrij stond dezen te vergezellen, richting uitgang. De ambtsbroeders hadden beter gewoon "dienende broeders" kunnen blijven. (...)

Maar ja, nu zit men in de puree; denken wij. Men zal zich met hulp met D.Ap. Brinkmann er in zakelijk opzicht wel uit weten te redden. Andermans geld doet wonderen. Ikzelf was oprecht ontzettend begaan met velen die ik in de Nieuw-Apostolische Kerk heb leren kennen. Hoewel ik in 2007 de kerk verliet, heb ik achter de schermen nog vele tientallen keren (!) geprobeerd aandacht te vragen voor wat er al gedurig -zelfs voor buitenstaanders zichtbaar- uit de hand liep. Geen enkele serieuze reactie heb ik daarop ontvangen. Integendeel, hoewel ik D.Ap. Brinkmann had geschreven dat ik elders een fijn geestelijk onderdak had gevonden, betreurde hij het dat ik mij van het "werk Gods" had gedistantieerd!

Het beste zou zijn dat de kerkleiding van overheidswege te verstaan wordt gegeven dat men er een potje van heeft gemaakt. Zoals men nu omgaat met de via de fiscale giftenaftrek gesubsidieerde offerontvangsten; dat lijkt nergens naar.

Ook volgens mij is er geen enkele districtsvoorganger geweest, die zijn rug recht kon houden toen het erom ging aan het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland decharge te verlenen voor de jaarrekening 2009. Wie blanco of tegen zou hebben gestemd, had namelijk ook diens ambtsopdracht terug moeten geven want op dat moment was men immers al in het bezit van het bedrieglijke schrijven "Santpoort, 21 februari 2010", en dat bedrog was evident!!

Wat nog de afstudeerscriptie van apostel Peter Klene betreft met de veelbelovende titel “Het pastoraat ten behoeve van de pastor in een probleemsituatie”, stel ik voor om de Koninklijke Fanfare "Help U Zelve" uit het Belgische Lubbeek in te schakelen zodra deze scriptie alsnog het daglicht kan velen.


@zefyr
zefyr schreef:Op de website van Glaubenskultur.de is op 13 januari 2011 een artikel gepubliceerd, waarin o.a. het volgende te lezen is:

"Zürich/Berlin (gk). Bezirksapostel Markus Fehlbaum (Schweiz) hat den Apostel, Bischöfen und Bezirksämtern zum Jahreswechsel eine bald bevorstehende Wiederkunft prophezeit und sie gebeten, zu alter Stärke zurückzufinden. Wörtlich schrieb Fehlbaum in seinem „Dienstags-Fax“ vom 14. Dezember 2010: „... lasst uns trotzt Widerwärtigkeiten, Schwierigkeiten und Gottentfremdung immer die Mutlosigkeit, den Frust und manche Enttäuschungen wie den Schlaf abschütteln. Finden wir zu den alten Stärken in unserem Amtsauftrag zurück! Wirken wir mit unseren Gaben und Tugenden. Bereiten wir für unseren Herrn eine schöne, geschmückte Braut. Die Gemeinden sollen herrlicher werden und zur Vollendung kommen. Eine wahrhaft schöne Aufgabe! (…) Es geht der Vollendung zu. Der Herr kommt bald!“"

(...)
Een verlate reactie van mijn kant. Het eerste wat ik dacht toen ik het bovenstaande stukje had gelezen, was: wat is het toch een statische toestand geworden in deze kerk. Maar wat mij intrigeerde is, dat indien D.Ap. Fehlbaum iets schrijft aan een aantal min of meer naaste medewerkers, wij daar anno 2011 via Glaubenskultur kennis van nemen!

Ik zie het geschrevene uit drie delen bestaan:
  • [begin deel 1]
    „... lasst uns trotzt Widerwärtigkeiten, Schwierigkeiten und Gottentfremdung immer die Mutlosigkeit, den Frust und manche Enttäuschungen wie den Schlaf abschütteln. Finden wir zu den alten Stärken in unserem Amtsauftrag zurück! Wirken wir mit unseren Gaben und Tugenden.
    [einde deel 1]

    [begin deel 2]
    Bereiten wir für unseren Herrn eine schöne, geschmückte Braut. Die Gemeinden sollen herrlicher werden und zur Vollendung kommen. Eine wahrhaft schöne Aufgabe!
    [einde deel 2]

    [begin deel 3]
    (…) Es geht der Vollendung zu. Der Herr kommt bald!
    [einde deel 3]
Ad 1 Bemoedigend

Ad 2 Bevreemdend

Ad 3 Verbazingwekkend

Net als vele andere "hogere verantwoordelijke leidinggevenden"in de Nieuw-Apostolische Kerk gaat D.Ap. Fehlbaum uit van een afschuwelijke tweedeling in het "werk Gods". De tweedeling tussen reddingswerkers en hulpelozen, leraren en leerlingen (voor wie de schoolbanken tevens ieders eindbestemming zijn), tussen hooggeplaatsten en ondergeschikten, zegenaars en zielen die van hun zegen afhankelijk zijn, enzovoort. Zo verwarrend hoeft het echter geenszins te zijn:
  • [7] Het einde van alles is nabij. Kom daarom tot bezinning en wees helder van geest, zodat u kunt bidden. [8] Heb elkaar vóór alles innig lief, want liefde bedekt tal van zonden. [9] Wees gastvrij voor elkaar, zonder te klagen. [10] Laat ieder van u de gave die hij van God gekregen heeft, gebruiken om de anderen daarmee te helpen, zoals het goede beheerders van Gods veelsoortige gaven betaamt. [11] Voert u het woord, laat dan Gods woorden doorklinken in wat u zegt. Helpt u anderen, doe dat dan vanuit de kracht die God u geeft. Want zo doet u alles tot eer van God, dankzij Jezus Christus, aan wie alle eer en macht toekomt, voor eeuwig. Amen.

    Uit: 1 Petrus 4 (NBV)
De echelonnering in de kerk kan per direct worden afgeschaft. Daarna kan men als leden van het lichaam van Christus eenvoudig proberen elkaars naasten te zijn. Het gaat hier niet om topsport, of zo, en om wie er straks de olympische ploeg mag vergezellen naar het hemelrijk!!


Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie