De alternatieve ''Gouden Bikini 2010'' gaat naar...?

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

De alternatieve ''Gouden Bikini 2010'' gaat naar...?

Bericht door zefyr »

De ''Gouden Bikini'' wordt jaarlijks uitgereikt aan christenen, kerken en christelijke instellingen, die zich volstrekt wereldvreemd in de media hebben uitgelaten, zie verder:

http://goedgelovig.wordpress.com/2011/0 ... more-22753

Het gaat dus om wereldvreemde opvattingen, handelingen en meningen. Wie in de NAK draagt u voor in het kader van de alternatieve en nieuw-apostolische ''Gouden Bikini'' 2010?
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De alternatieve ''Gouden Bikini 2010'' gaat naar...?

Bericht door Tosca »

zefyr schreef:De ''Gouden Bikini'' wordt jaarlijks uitgereikt aan christenen, kerken en christelijke instellingen, die zich volstrekt wereldvreemd in de media hebben uitgelaten, zie verder:

http://goedgelovig.wordpress.com/2011/0 ... more-22753

Het gaat dus om wereldvreemde opvattingen, handelingen en meningen. Wie in de NAK draagt u voor in het kader van de alternatieve en nieuw-apostolische ''Gouden Bikini'' 2010?



@All,
‘’De Gouden Bikini”

Nu ja, ik wil niemand tekort doen. In eerste instantie zou ik zeggen ‘’Apostel” Peter Klene, maar bij nader inzien is de man helemaal niet goed gelovig(…) Het schijnt zelfs dat hij een afgestudeerde ‘’op de mauw spelder’’ is.

Het gaat dus om goed gelovigen, in dit verband dus om mensen die zich iets op mauw laten spelden.
In mijn optiek moet de bokaal dan gedeeld worden onder de Nieuw Apostolische District voorgangers.

Jammer dat er geen platina leugen bokaal wordt uitgereikt, Daar had ik ook wel een kandidaat voor geweten, namelijk de Nieuw Apostolische Apostel PETER KLENE.

De internationale leugen Bokaal –Platina, afgezet met robijnen en diamanten—zou in mijn optiek gaan naar de Baas van Apostel Peter Klene: “Stamapostel” Dr. Wilhelm Leber , hij heeft het bestaan om ten overstaan van meer dan 35.000 jeugdigen de leugen te vertellen dat hij niets liever wil dan een verzoening met de Vereniging van Apostolische Gemeenten (VAG) Daar meende hij helemaal niets van, zo is ons wel duidelijk geworden. Maar het leverde hem wel een staande ovatie op!

De Nederlandse Nieuw Apostolische Kerk kampt met een lege kas, dus hebben zij de broeders en Zusters geadviseerd bij het bezoeken van de diensten enige velletjes closetpapier mee te nemen.

Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

apostel Ulrich Falk genomineerd voor de 'Gouden Bikini 2011'

Bericht door zefyr »

Met stijgende verbazing las ik zojuist een artikel in de Unsere Familie van 5 februari 2011, S. 22. Het onderhavige artikel heeft de ronkende kop 'Der Wunsch des Apostel', dat geschreven is door apostel Ulrich Falk (9 maart 1964 geboren, 9 mei 2010 als apostel geordineerd, werkgebied Schleswig-Holstein, Hamburg, Groot-Brittannie en Ierland). Dit artikel is ongetwijfeld ook te lezen in de Nederlandstalige editie van de Unsere Familie, namelijk de Onze Familie (februari 2011). Het lijkt erop, dat de restauratieve en reactionaire krachten in de NAK zich in toenemende mate krachtig profileren. Het register 'zie op naar je zegenaar' is voluit en zonder enige terughoudendheid opengetrokken... Een oud en veelbeproefd NAK-sjabloon is van stal gehaald. Ik moest toch wel even met mijn ogen knipperen en wenkbrouwen fronzen vanwege het feit, dat in de 21e eeuw dergelijke opvattingen ongegeneerd en met groot enthousiasme weer uitgevent worden in nieuw-apostolische kringen, door een apostel. Enkele citaten:

"Ein Amtstraeger wurde gefragt, ob er bereit sei, einen Auftrag in einer anderen Gemeinde anzunehmen. Seine Antwort: 'Wenn das der Wunsch meines Apostels ist, werde ich den Auftrag annehmen.' (Zefyr: let op, meteen wordt deze zinsnede opgevolgd door het begrip eigen verantwoordelijkheid, waarvoor wijlen stamapostel Hans Urwyler in de tachtiger jaren van de vorige eeuw heeft gepleit!) Seit Jahrzehnten wird in unserer Kirche die Eigenverantwortung betont und gelebt. Diese Entwicklung ist gewollt en gut. Dennoch muessen (Zefyr: zeer normatief!) wir uns fragen, wie wir zu den uns gegebenen Segenstraegern stehen. Erkennen wir diese auch noch als solche? Ist es uns wichtig, das sie uns kennen? Reden wir gerne mit ihnen ueber die Dinge, die uns beschaeftigen? Wenn wir im Werk Gottes mithelfen, achten wir dann darauf, dass unser Handeln mit den Geschwistern und vor allem den Amtstraegern abgestimmt ist? Wenn wir gravierende Entscheidungen zu treffen haben, besprechen wir diese dann auch fruehzeitig zum Beispiel mit dem Vorsteher, oder teilen wir ihm nur das Resultat mit? (...) Im fuenften Glaubensartikel bringen wir zum Ausdruck, dass alle unsere Amtstraeger von Gott auserwaehlt und durch Apostel eingesetzt werden. Mit Recht sprechen wir somit auch von Gottesknechten, die uns zum Segen gesetzt sind. (...) Sind wir dankbar fuer die uns geschenkten Segenstraeger und nutzen wir - neben dem persoenlichen Gebet - die uns dadurch gegebene Moeglichkeit, alles in die Hand Gottes zu legen."

De persoonlijke verantwoordelijkheid wordt niet ontkend, maar op een geraffineerde wijze gereduceerd en gemarginaliseerd door apostel Falk. Het staat nieuw-apostolischen uiteraard vrij ambtsdragers te raadplegen of te bevragen over zaken, die hen bezighouden. Het wordt naar mijn geheel onbescheiden mening doodeng, als de suggestie wordt gewekt, dat men het opperwezen/ de godheid tekort doet of krenkt door zegendragers/zegenaars te passeren of het advies van zegendragers/zegenaars te negeren of gedeeltelijk op te volgen bij 'gravierende Entscheidungen'! Het persoonlijk gewetensonderzoek, de persoonlijke verantwoordelijkheid en eerbiediging van ieders individuele vrijheid zijn hoekstenen van het christelijk geloof en de menselijke waardigheid. In de negentiger jaren van de vorige eeuw brak vooral in Duitsland een revolte uit van kritische nieuw-apostolischen, die smachten naar meer persoonlijke vrijheid in de NAK. In de voorgaande jaren/decennia waren ze namelijk door de zogenaamde zegenaars/zegendragers mentaal en geestelijk gekneveld, dikwijls met desastreuze gevolgen. De 'wens' (dikwijls eerder een oekaze of bevel!) van een zegenaar werd geacht zonder enige (kritische) kanttekening of (constructieve) opmerking te worden ingewilligd. Vanwege een tsunami of lawine aan kritische geluiden van (ex-)nieuw-apostolischen, door middel van boeken, krantenartikelen, tv- en radioprogramma's en websites/blogs, haalde de NAK-leiding (blijkbaar tijdelijk!) druk van de ketel door zich terughoudend(er) op te stellen en de persoonlijke levenssfeer van haar leden (meer) te respecteren. Ik vind het ronduit stuitend en verwerpelijk, dat apostel Falk minstens de schijn wekt danwel een pleidooi houdt voor het terugdraaien van de klok (naar oude en vervlogen tijden). In het verlengde van deze constatering wordt apostel Falk door mij genomineerd voor de 'Gouden Bikini 2011'. Wie volgt?
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: De alternatieve ''Gouden Bikini 2010'' gaat naar...?

Bericht door basis »

Ik heb toch altijd al wat moeite gehad met het begrip "eigen-verantwoording" binnen de NAK.
Volgens mij een contra dictie in terminus.........
Plaats reactie