Jeugdavond

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Jeugdavond

Bericht door Noise »

Lieve mensen,
Het valt mij steeds meer op dat diensten en jeugd avonden over opvallende onderwerpen gaan.
Ik vind dit apart, want hier wordt wel degelijk het een en ander mee bedoeld, maar de onschuldige jeugdleden zien hier de gedachte niet achter.
Ik zet hier onder een email die aan verschillende jeugdleden is gestuurd neer.
Vanzelfsprekend mag zijn dat de 'ik' in dit verhaal niet om mij gaat maar om de broeder die deze brief schreef.
Beste jeugd,

voor degenen die niet op 5 december onderweg zijn naar het warme Spanje is er op dinsdagavond 7 december districtsjeugdavond (de laatste van 2010).

Deze keer mag ik die houden en dat wil ik graag niet alleen doen maar zeker met jullie hulp!

Het thema van die avond zal zijn: "Social Media". Wat kun je daar onder verstaan?

Als je op wikipedia kijkt dan staat er onder andere het volgende:
"Engelse benaming voor online platformen waar de gebruikers, met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen", met andere woorden vrije communicatie via het internet. Enkele voorbeelden zijn weblogs, twitter en de bekende Hyves, Facebook maar ook NacWorld. Ook forums vallen hier onder (onder bepaalde voorwaarden).

Ik heb een aantal vragen aan jullie die mij kunnen helpen om de jeugdavond levendig te maken met heel veel inbreng van jullie.
Daar komen ze:

* doe jij ook mee aan de social media?
* als je meedoet, wat doe je er dan mee, wat gebruik je?
* wat vind je er goed aan
* wat vind je er minder aan
* mag iedereen weten wat je aan het doen bent (mogen ze alles van je zien)?
* denk je dat social media ook bedreigingen kan hebben (denk aan andere mensen die je kunnen bekijken, misschien wel voor sollicitaties of je bijbaantje gebruiken om te kijken wie jij bent)?

... en dan meer gericht op de kerk:
* stel je hebt het voor het zeggen in N.A.K. Nederland, wat zou je graag zien van welke middelen de kerk gebruikt maakt om:
* medebroeders- en zusters te informeren;
* om interesse op te wekken bij andere mensen (wel of niet gelovig, andere cultuur).

En als de techniek meewerkt, dan zullen we ook het Internet op gaan, zorg dat je Hyves, Facebook of NacWorld site leuk is gepimpt, want je weet maar nooit welke pagina we gaan bezoeken :-)

Tot dinsdag - om kwart voor acht beginnen we!

Groetjes
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

door BakEenEi op di 07 dec 2010, 16:40

Bericht door SYSOP »

Re: Jeugdavond
door BakEenEi op di 07 dec 2010, 16:40
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Noise schreef:Lieve mensen,
Het valt mij steeds meer op dat diensten en jeugd avonden over opvallende onderwerpen gaan.
Ik vind dit apart, want hier wordt wel degelijk het een en ander mee bedoeld, maar de onschuldige jeugdleden zien hier de gedachte niet achter.
Ik zet hier onder een email die aan verschillende jeugdleden is gestuurd neer.
Vanzelfsprekend mag zijn dat de 'ik' in dit verhaal niet om mij gaat maar om de broeder die deze brief schreef.
Beste jeugd,

(...)
... en dan meer gericht op de kerk:
* stel je hebt het voor het zeggen in N.A.K. Nederland, wat zou je graag zien van welke middelen de kerk gebruikt maakt om:
* medebroeders- en zusters te informeren;

(...)
@Noise

Stel, je hebt het voor het zeggen; van welke middelen zou de kerkleiding dan gebruik moeten maken om "medebroeders- en zusters te informeren"? Dit is de volgens mij in de Nieuw-Apostolische Kerk telkens opnieuw een ongelofelijk prangende vraag waarop het enig mogelijke antwoord bij de kerkleiding steevast uitblijft. De gezochte middelen zijn namelijk de liefde Gods en Zijn waarheid. Dan, wanneer die middelen worden ingezet, willen (!) "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" namelijk eerlijk en oprecht zijn; dan spreekt men de waarheid en niets dan de waarheid; dan geeft men het toe als er fouten zijn gemaakt en dan maak men het tegenover God (!) goed met zielen die onschuldig het slachtoffer moesten worden van menselijk falen.

Groet,
BakEenEi
Plaats reactie