Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Jabob65 »

Credo

Credo in unum Deum,
Patrem omnipotentem, factorem caeli et terrae, visibilium omnium et invisibilium.

Et in unum Dominum Iesum Christum, Filium Dei unigenitum,
et ex Patre natum ante omnia saecula.

Deum de Deo, Lumen de Lumine, Deum verum de Deo vero,
genitum non factum, consubstantialem Patri; per quem omnia facta sunt.

Qui propter nos homines et propter nostram salutem descendit de caelis.
Et incarnatus est de Spiritu Sancto ex Maria Virgine, et homo factus est.

Crucifixus etiam pro nobis sub Pontio Pilato, passus et sepultus est,
et resurrexit tertia die, secundum Scripturas,
et ascendit in caelum, sedet ad dexteram Patris.

Et iterum venturus est cum gloria, iudicare vivos et mortuos, cuius regni non erit finis.

Et in Spiritum Sanctum, Dominum et vivificantem, qui ex Patre Filioque procedit.
Qui cum Patre et Filio simul adoratur et conglorificatur: qui locutus est per prophetas.

Et unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam.

Confiteor unum baptisma in remissionem peccatorum.
Et expecto resurrectionem mortuorum,
et vitam venturi saeculi.

Amen.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Jabob65 »

Ik geloof in één God, de almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde,
van al wat zichtbaar en onzichtbaar is.

En in één Heer, Jezus Christus,
eniggeboren Zoon van God,
voor alle tijden geboren uit de Vader.

God uit God, Licht uit Licht,
ware God uit de ware God.

Geboren, niet geschapen,
één in wezen met de Vader,
en door Wie alles geschapen is.

Hij is voor ons, mensen,
en omwille van ons heil
uit de hemel neergedaald.

Hij heeft het vlees aangenomen
door de heilige Geest uit de Maagd Maria,
en is mens geworden.

Hij werd voor ons gekruisigd,
Hij heeft geleden onder Pontius Pilatus
en is begraven.

Hij is verrezen op de derde dag,
volgens de Schriften.
Hij is opgevaren ten hemel:
zit aan de rechterhand van de Vader.

Hij zal wederkomen in heerlijkheid
om te oordelen levenden en doden.
En aan zijn rijk komt geen einde.

Ik geloof in de heilige Geest,
die Heer is en het leven geeft;
die voortkomt uit de Vader en de Zoon;

die met de Vader en de Zoon
te samen wordt aanbeden en verheerlijkt;
die gesproken heeft door de profeten.

Ik geloof in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.

Ik belijd één doopsel tot vergeving van de zonden.

Ik verwacht de opstanding van de doden en het leven
van het komend rijk.
Amen.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Jabob65 »

Nog even dat leuke bericht naar voren halen:

door zefyr op vr 17 dec 2010, 00:16

@ACE

Jaren geleden vertelde een zekere BHF, priester in het hoge Noorden, mij, dat hem opgevallen was, dat Peter KLene zijn ware gezicht niet liet zien. Deze ervaring had BHF opgedaan met hem gedurende langere tijd in verband met allerlei projectwerkzaamheden.zefyr

Berichten: 6
Geregistreerd op: ma 06 dec 2010, 19:00"

Het is (voor mij) komisch (in het licht van bovengenoemde), dat zowel apostel Peter Klene als priester B.H.F. te H. broederlijk naast elkaar het hoogste lied zingen, tijdens de Nationale Synode 2010. Dit beeldfragment is te zien op youtube. Beide mannenbroeders - allebei kijken ze zeer ernstig en zuinig - zijn een paar seconden in beeld vanaf 1:46, zie verder:

ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door ACE »

@Zefyr

Nog even dat leuke bericht naar voren halen:

door zefyr op vr 17 dec 2010, 00:16

@ACE

Jaren geleden vertelde een zekere BHF, priester in het hoge Noorden, mij, dat hem opgevallen was, dat Peter KLene zijn ware gezicht niet liet zien. Deze ervaring had BHF opgedaan met hem gedurende langere tijd in verband met allerlei projectwerkzaamheden.zefyr

Het is (voor mij) komisch (in het licht van bovengenoemde), dat zowel apostel Peter Klene als priester B.H.F. te H. broederlijk naast elkaar het hoogste lied zingen, tijdens de Nationale Synode 2010. Dit beeldfragment is te zien op youtube. Beide mannenbroeders - allebei kijken ze zeer ernstig en zuinig - zijn een paar seconden in beeld vanaf 1:46, zie verder:

Tja, dit is nou symptomatisch voor het gros van de dienaren. Het commentaar is -in kleine kring- niet van de lucht en als het er op aan komt heult men met de vijand.
Dit gebeurt dus op hoog en laag nivo. Men zit gevangen is structuren, familieverhoudingen enz. enz.
De vraag rijst steeds 'hoe kan het toch zijn dat de mens zich zo gevangen laat houden in dogma's, leugens en sektarisch gedachtengoed?'

Het antwoord is simpel: men lijdt aan het STOCKHOLM SYNDROOM.

Door toenemende sympathie voor de gijzelnemer accepteer je als gijzelaar je situatie. Niet in de gaten hebbende dat je ieder moment omver geknald kunt worden.
De gijzelaar is onbereikbaar voor de werkelijkheid en realiteit. Triest, maar waar.


Groet, ACE
Fleur88
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 22:43

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Fleur88 »

@Leendert,
Bedankt voor u tip omtrent de website 'Apostolisch News' wat een interessante en leerzame website omtrent de "NAKI" het was best de moeite waard ik zal er beslist nog vaker een bezoek aan brengen.
Uit u bijdrage moet ik opmaken dat u verdraaid veel lijkt op een neefje van mij, dat is n.l. ook zo'n fanatieke stamapostel vereerder,die ging al als jongetje te werk in de pioniersarbeid om de z.g.n.'boodschap' te verkondigen.
Ook sprak hij na een stamapostel dienst eens de woorden;''ik blijf de stamapostel trouw''!
Het is wat dat betreft nog steeds een 'super' nakker want hij heeft een gruwelijke hekel aan de website Apostolische Observer ,omdat deze website,volgens hem, steeds weer met de zelfde thema's komt en in herhaling valt over de boodschap,het nazi verleden van de nak Duitsland, en de familie Bischoff.
Waar hij zich ook vreselijk over ergert is dat er website's zijn die de NAK en haar leiding slecht maken,en dat stamapostel Leber het moet ontgelden omdat deze man voor fantast word uitgemaakt.

@Bernard,
Compliment dat u de nak heeft verlaten en een nieuw tehuis heeft gevonden bij de GvAC.Proficiat!
U heeft groot gelijk om met Leendert niet meer in discussie te gaan want dat is toch alleen maar parels voor de zwijnen gooien.
Veel liefs van Fleur.
PS ik zit nu op de machine van Mustang.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Noise »

@fleur88
Als je gewoon direct zegt wie je bent, hoeven wij niet te raden waar de machine van mustang staat.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Tosca »

Fleur88 schreef:@Leendert,
Bedankt voor u tip omtrent de website 'Apostolisch News' wat een interessante en leerzame website omtrent de "NAKI" het was best de moeite waard ik zal er beslist nog vaker een bezoek aan brengen.
Uit u bijdrage moet ik opmaken dat u verdraaid veel lijkt op een neefje van mij, dat is n.l. ook zo'n fanatieke stamapostel vereerder,die ging al als jongetje te werk in de pioniersarbeid om de z.g.n.'boodschap' te verkondigen.
Ook sprak hij na een stamapostel dienst eens de woorden;''ik blijf de stamapostel trouw''!
Het is wat dat betreft nog steeds een 'super' nakker want hij heeft een gruwelijke hekel aan de website Apostolische Observer ,omdat deze website,volgens hem, steeds weer met de zelfde thema's komt en in herhaling valt over de boodschap,het nazi verleden van de nak Duitsland, en de familie Bischoff.
Waar hij zich ook vreselijk over ergert is dat er website's zijn die de NAK en haar leiding slecht maken,en dat stamapostel Leber het moet ontgelden omdat deze man voor fantast word uitgemaakt.

@Bernard,
Compliment dat u de nak heeft verlaten en een nieuw tehuis heeft gevonden bij de GvAC.Proficiat!
U heeft groot gelijk om met Leendert niet meer in discussie te gaan want dat is toch alleen maar parels voor de zwijnen gooien.
Veel liefs van Fleur.
PS ik zit nu op de machine van Mustang.


@ Fleur88,

Fleurtje, Uw bijdrage valt geheel buiten de discussie. Dat is niet toegestaan. Bovendien maakt u nogal wat onterechte verwijten aan het adres van deze website. U maakt nu heel doorzichtig opnieuw reclame voor een andere website. Daarvoor hadden we u al eens gewaarschuwd.
Ik geef u de kans voor een excuus, indien niet, dan zal de Forumbeheerder u verbannen naar het ‘’Limburgse” En de groeten aan Fred..

Groetjes van Tossie(…)
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie