Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Mustang
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 13:13

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Mustang »

SYSOP schreef:Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?
door leendert op do 09 dec 2010, 00:28
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Beste Bernard,

Het heeft mij goed gedaan in uw bijdrage te mogen lezen dat u spreekt over: 'onze liederen'.
Heeft dit forum u weer op de 'goede weg' gebracht? Zo mag ik uw bijdrage toch verstaan?

En verder solliciteert u ook nog naar de baan van Apostel Klene door hem naar het arbeidsbureau te sturen.
Zo mag ik het graag horen. In de verdrukking ontstaan de mooiste edelstenen.
Hopelijk meent u het niet alleen goed maar doet u ook uw best in het werk van God.
Misschien dat ik u binnenkort in de gemeenschap mag begroeten als een broeder en strijder Gods.
Veel wijsheid en zegen,

Groet Leendert
@ Leendert,
Hoezo bent u van mening dat dit forum Bernhard weer op 'goede weg' heeft gebracht?
Was hij dan voorheen op de 'verkeerde weg' ?
En in welke 'gemeenschap' denkt u dan misschien Bernhard binnenkort te mogen begroeten als een broeder en strijder Gods?
Over welke 'gemeenschap' en 'goede weg' heeft u het dan?
Verklaar u nader.
afz, Mustang.
bernard
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 01:13

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door bernard »

@Mustang

Ook ik heb me afgevraagd hoe hij erbij komt om zo te reageren. :roll:
Ik vraag mij af waar hij uit afleid dat ik solliciteer naar de baan van Ap.Klene ? Maar goed, ik zal maar weer reageren met een glimlach. :mrgreen:
Hij probeert mij gewoon weer te verleiden tot een spelletje ping pong, en omdat Leendert altijd een vraag beantwoord met een wedervraag speel ik dat spel niet meer.
En voor mij hoeft hij zich niet nader te verklaren, ik zal niet reageren want ik heb hem destijds het laatste woord gegeven, en wat mij betreft blijft het daarbij.

Groet.
Bernard.
.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door zefyr »

Ik herinner me, dat Peter Klene (toendertijd opziener) in 2005 in het nieuw-apostolische kerkgebouw te Hilversum een gesprek had met Chris v.d. Leest, destijds de webmaster van Nakobserver.nl en voormalig NAK-priester.

Dit gesprek stond in het teken van de exclusiviteitsopvattingen van de NAK. Apostel Sepers had december 2004 zijn ambt teruggeven naar aanleiding van het feit, dat hij niet (langer meer) de opvatting kon onderschrijven dat het apostelambt heilsnoodzakelijk is.

In bovengenoemd gesprek merkte Peter Klene o.a. op, dat hij dezelfde opvatting was toegedaan als Gerrit Sepers, maar dit minder uitgesproken én aanstootgevend (voor de NAKI-leiding) uitventte. Hij vond, dat als Gerrit Sepers met meer diplomatie en geduld eerdergenoemd heikel onderwerp ter hand had genomen, het anders gelopen was.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door ACE »

@zefyr

Ja, PK zal nimmer in een groot gezelschap expliciet zijn mening ventileren, zoals de exclusiviteitsclaim. In kleiner comité durft hij dat wel.
Maar pas nadat een ander op de barricaden heeft gestaan. Waar was ie -toen het erop aankwam- voor zijn Broeder?
Maar de ‘brief’ dan, zult u zeggen? Nou dat was een truc om bij dienaren en volgelingen rust te bewerkstelligen en uiteraard zichzelf te profileren als strateeg en wijs man!
Helaas, de realiteit heeft PK ontmaskert als een marionet van TdB. AB zal straks alleen de touwtjes overnemen van TdB. En dat heeft PK niet eens in de gaten (..)

Ook de bijnaam van PK ventileert al: Pierot K….

Groet, ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Jabob65 »

@all, ik ken ook veel ambtsbroeders die er net zo over denken maar dit niet aan de grote klok hangen, oa Kamstra; maar ze zijn laf en hypocriet en huilen krokodillentranen, maar als het er op aan komt, trekken ze hun keutel in, ze staan nergens voor.

Klene ook niet.

Zo lang ze maar in de schijnwerpers kunnen staan.

Van Jezus leer weten ze niets.

Die waste de jongeren hun voeten.

Ich bin nicht eurer Jesus, eurer Superstar:

zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door zefyr »

@ACE

Jaren geleden vertelde een zekere BHF, priester in het hoge Noorden, mij, dat hem opgevallen was, dat Peter KLene zijn ware gezicht niet liet zien. Deze ervaring had BHF opgedaan met hem gedurende langere tijd in verband met allerlei projectwerkzaamheden.
Mustang
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 13:13

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Mustang »

bernard schreef:@Mustang

Ook ik heb me afgevraagd hoe hij erbij komt om zo te reageren. :roll:
Ik vraag mij af waar hij uit afleid dat ik solliciteer naar de baan van Ap.Klene ? Maar goed, ik zal maar weer reageren met een glimlach. :mrgreen:
Hij probeert mij gewoon weer te verleiden tot een spelletje ping pong, en omdat Leendert altijd een vraag beantwoord met een wedervraag speel ik dat spel niet meer.
En voor mij hoeft hij zich niet nader te verklaren, ik zal niet reageren want ik heb hem destijds het laatste woord gegeven, en wat mij betreft blijft het daarbij.

Groet.
Bernard.
.
Beste Bernard,
Naar aanleiding van u laatste bericht waar u te kennen geeft om met het forumlid Leendert niet meer in discussie te gaan, ben ik eens op onderzoek gegaan wat daar nu eigenlijk de reden van is omtrent u besluit.
Ik heb toen alle berichten gelezen tussen u en Leendert ,en ik moet u zeggen u heeft volkomen gelijk,met deze persoon in kwestie valt niet te discussiëren. :mrgreen:
OANT MOARN van Fleur88
leendert
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 16:15

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door leendert »

Beste Mustang,

Het is ontroerend te lezen hoe u het opneemt voor Bernard.
U lijkt verdraaid veel op zijn vorige vriend 'Daniël'.
Maar die jaagt iedereen graag naar zijn eigen weblog 'apostolisch news'. Wat helemaal geen nieuws bevat doch meer overgenomen stukjes van een Duitse site. Met veel negatieve opmerkingen over de NAK. En hier heb ik in eerdere reacties al mijn zegje over gedaan.

Uit de bijdragen van Bernard valt op te maken dat hij als kind heeft behoort tot de Nakkers die de Hersteld Apostolischen om de 'Boodschap' hebben verlaten. Maar eigenlijk ook omdat zij zich niet konden vinden in de toenmalige Apostel Tjark Bischof. Nou dat zegt genoeg. Deze 'super' Nieuw Apostolischen hadden op alles en iedereen wel wat aan te merken. Zij waren, en die nog leven zijn het grotendeels nog steeds, muggenzifters eerste klas.
Maar wat wil je als je 7 jaar van dat kostelijke nectar hebt gegeten.

Onze Bernard kan er niets aan doen, daarvoor was hij waarschijnlijk nog te jong, maar hij heeft wel degelijk onder invloed gestaan, en mogelijkerwijs nog steeds, van deze groepering.

Dat hij nu zich voelt aangetrokken tot de GvAC/VAG is natuurlijk mooi maar, ook dat heb ik al eerder gezegd, zou het nog mooier zijn indien hij ook hun gezindheid zou overnemen en niet altijd de NAK en haar leiding slecht maakt. Hierbij moet Stamapostel Leber het helemaal ontgelden. Het is nogal wat om deze man voor fantast uit te maken. Zo ga je niet met je medemens om. Een beetje meer respect is zeker niet teveel gevraagd.

Als Bernard dit allemaal zou kunnen opbrengen dan valt er ook met mij over van alles en nog wat te discussiëren. Want ook al lijkt het dat ik alles wat bij de NAK gebeurt mijn goedkeuring wegdraagt, het tegendeel is waar en daar valt ook met mij best over te praten. Maar graag met respect over en weer.

Groet Leendert
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door zefyr »

Een paar dagen geleden plaatste ik onderstaand bericht op dit forum.

"door zefyr op vr 17 dec 2010, 00:16

@ACE

Jaren geleden vertelde een zekere BHF, priester in het hoge Noorden, mij, dat hem opgevallen was, dat Peter KLene zijn ware gezicht niet liet zien. Deze ervaring had BHF opgedaan met hem gedurende langere tijd in verband met allerlei projectwerkzaamheden.zefyr

Berichten: 6
Geregistreerd op: ma 06 dec 2010, 19:00"

Het is (voor mij) komisch (in het licht van bovengenoemde), dat zowel apostel Peter Klene als priester B.H.F. te H. broederlijk naast elkaar het hoogste lied zingen, tijdens de Nationale Synode 2010. Dit beeldfragment is te zien op youtube. Beide mannenbroeders - allebei kijken ze zeer ernstig en zuinig - zijn een paar seconden in beeld vanaf 1:46, zie verder:

Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?

Bericht door Jabob65 »

LOL

Dit zou hen beter passen, terug naar de moederkerk:

Plaats reactie